آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر
آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر

نقد و بررسی لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad E560

لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 برای شرکت‌های کوچک و ارزشمند طراحی شده است که به لپ تاپ هایی با پورت‌های زیاد و عملکرد خوب همراه با عمر باتری طولانی و صفحه کلید راحت نیاز دارند. ThinkPad E560 مانند برخی از لپ‌تاپ‌های رقیب از دوام بالایی برخوردار است اما صفحه نمایش آن می‌توانست کمی زنده‌تر باشد. اما به طور کلی، این لپ تاپ نوت بوک تجاری بسیار خوبی است.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-طراحی

طراحی لپ تاپ لنوو E560

اگر سری ThinkPad لنوو را دیده باشید، که همه آنها را دیده اند، متوجه می شوید طراحی لپ تاپ E560 نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی سری تینکپد به صورت یک مستطیل بزرگ، صاف و پلاستیکی سیاه با لبه های گرد است. درب دارای نشان لنوو در سمت چپ پایین و نشان ThinkPad در بالا سمت راست است. برخلاف برخی از دیگر لپ تاپ های اخیر لنوو، مدل E560 فقط در رنگ مشکی عرضه می‌شود.

فضای داخلی لپ تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080p، صفحه کلید کامل با صفحه اعداد یا نامپد ، حسگر اثرانگشت، نوک TrackPoint به رنگ گیلاسی و تاچ پد با لبه های قرمز زیر دکمه ها قرار دارد. لوگوی ThinkPad برای بار دوم روی تکیه گاه کف دست نقش بسته است.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-کیبورد

لنوو E560 با ابعاد 14.8*10*1.1 اینچی و وزن 5.3 پوندی( 2.4 کیلوگرم)، فضای کمتری را روی میز نسبت به سایر نوت بوک های 15 اینچی اشغال می کند، اما از طرفی از سایر رقبا کمی سنگین تر است. در مقایسه با رقبای هم رده، هر دو مدل 14.9 *19.1*0.95 اینچی Toshiba Tecra A50 و 15.1 *10*0.96 اینچی HP Notebook 15 وزنی معادل 4.8 پوند ( 2.17 کیلوگرم) دارند. لپ تاپ دل Dell Latitude E5570  کوچک‌تر از E560 است، با ابعاد 14.8 *9.9 *0.9 اینچ، اما سنگین‌تر است و وزن آن 5.6 پوند ( 2.54 کیلوگرم) است.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-پورت-ها

پورت های ThinkPad E560

لپ تاپ ThinkPad E560 تقریباً برای هر چیزی یک پورت دارد. سمت چپ دارای یک اسلات قفل کینگستون، یک جک اترنت، یک پورت VGA، یک پورت HDMI و دو پورت USB 3.0 است. در سمت راست، یک جک هدفون/میکرون، یک درایو CD/DVD، یک پورت USB 3.0 و یک جک پاور را خواهید دید. یک کارت خوان SD در لبه پایینی در جلوی لپ تاپ قرار دارد.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-صفحه نمایش

صفحه نمایش لنوو E560

صفحه نمایش 15.6 اینچی ThinkPad E560 با وضوح 1080p من را تحت تأثیر قرار نمی دهد. وقتی تیزر تریلر Doctor Strange را تماشا می‌کردم، مجبور بودم روشنایی را تا انتها بالا ببرم تا جزئیاتی مانند ترک‌های شیشه جلوی اتومبیل تصادف کرده و تپه‌های روح استیون استرنج را ببینم وقتی که Ancient One روح او را با مشت از بدنش بیرون زد. تابلوهای نئونی آبی و زرد در یک کوچه نپالی اصلاً ظاهر نشدند.

صفحه نمایش E560 تنها 73 درصد از طیف رنگی sRGB را بازتولید می کند که کمتر از میانگین لپ تاپ های رده 15 اینچی یعنی 86 درصد است. نسبت به رقبای هم رده عملکرد متوسطی دارد. Tecra A50 و HP Notebook 15 به ترتیب با 64 و 63 درصد بدتر بودند، اما Latitude E5570 با امتیاز 107 درصد عالی بود.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-پخش صدا

کیفیت پخش صدا در لنوو تینکپد E560

از شنیدن صدای بلند و واضحی که از بلندگوهای یک نوت بوک تجاری متوسط مانند E560 منتشر می شود، شگفت زده شدم. من به آهنگ "تعطیلات" از گروه گرین دی گوش دادم و متوجه شدم که آوازهای جیغ، گیتار الکتریک ریتمیک و سازهای کوبه ای به خوبی متعادل و به اندازه کافی بلند بودند که یک اتاق کنفرانس کوچک را پر کنند.

برنامه از پیش نصب شده Dolby Audio شامل تنظیمات از پیش تعیین شده برای فیلم، موسیقی، بازی و آواز است. به‌طور پیش‌فرض روی تنظیمات موسیقی شروع می‌شود، و من فهمیدم که بهتر است همیشه آن تنظیمات را روشن بگذارم. برنامه SmartAudio Conexant نیز گنجانده شده است، اما تنها امکانی که در اختیار شما می گذارد تغییر صدا است.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-کیبورد

صفحه کلید، پد لمسی و TrackPoint

من با کمال میل ساعات کاری خود را صرف تایپ روی صفحه کلید E560 کردم. با 1.5 میلی متر شعاع حرکت و 53 گرم نیروی مورد نیاز برای فشار دادن، کلیدهای لنوو E560 بسیار راحت و پاسخگو هستند. در آزمون تایپ 10fastfingers.com با میانگین 110 کلمه در دقیقه و نرخ خطای استاندارد درصد عملکرد خیره کننده ای را تجربه کردم.

تاچ پد 3.9 *2.2 اینچی کمی سفت است و ای کاش کمی جادارتر بود. وقتی با دو انگشت در Google Chrome پیمایش می‌کردم و سه انگشتم را بین برنامه‌ها می‌کشیدم، به‌طور غیرمنتظره‌ای به لبه سطوح می‌رسیدم. با این حال، پد لمسی E560 هرگز در درک حرکات من مشکلی نداشت.

لپ تاپ لنوو E560 همچنین دکمه TrackPoint راحت و دقیق خود را ارائه می دهد که بین کلیدهای ، H و B قرار دارد. این دکمه برای کاربران قدرتمندی است که هرگز نمی‌خواهند دست خود را از ردیف اصلی،حتی هنگام استفاده از ماوس، خارج کنند.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-پشت

حرارت لنوو ThinkPad E560

می توانید از لنوو E560 بدون نگرانی از گرم شدن نامطلوب آن استفاده کنید. پس از پخش 15 دقیقه ویدیوی HD از Hulu، پایین نوت بوک به 95 درجه فارنهایت رسید که بالاترین دمایی است که ما دمای نرمال می دانیم. تاچ پد 91 درجه و مرکز صفحه کلید 92 درجه اندازه گیری شد.

وبکم لپ تاپ E560

من با وب کم 720p این لپ تاپ لنوو عکس گرفتم و متوجه شدم که تصویر به دست آمده کمی دانه دانه تر از عکس هایی است که با سایر نوت بوک های تجاری گرفته ام. با این حال، به اندازه کافی جزئیات را در مو، ریش و دوخت روی پیراهنم ایجاد کردم که مایلم از این نوت بوک برای کنفرانس تلفنی استفاده کنم. 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-کاربری

کاربری لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560

با توجه به سی پی یو (CPU: Intel core i5-6200U)، کارت گرافیک (GPU:Intel HD Graphics) و قابلیت ارتقای لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad E560 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-E560-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند.

لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad E560 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و یک ترابایت هارد را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: ادامه مطلب در لینک زیر

مجله لپ تاپ - نقد و بررسی Lenovo Thinkpad E560


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد