آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر
آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر

لپتاپ برنامه نویسی چه ویژگی ای دارد؟

لپتاپ برنامه نویسی چه ویژگی ای دارد؟

انتخاب لپتاپ برنامه نویسی می تواند دشوار باشد زیرا بر روند رشد کار شما تاثیر بسیاری دارد. اگر قصد دارید برای برنامه نویسی لپتاپ بخرید، این پست راهنمای خوبی برای انتخاب لپتاپ برنامه نویسی است. تا انتها همراه ما باشید

کار برنامه نویسی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد ، اما به لپ تاپی نیاز دارد که برای برنامه نویسی طراحی شده باشد.

از طرفی برنامه نویسی، از شغل های پردرآمد بازار کار است و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. به همین دلیل بد نیست مشخصات لپ تاپ برنامه نویسی را با دقت بررسی کنیم. این بررسی شامل سخت افزار های لپتاپ، اندازه صفحه نمایش، وزن و... میشود.

مهمترین نکته در انتخاب لپ تاپ نرم افزار مورد نیاز شماست.

هارد

یکی از اولین مولفه هایی که باید در نظر بگیرید هارددیسک است. بسیاری از لپ تاپ های مدرن به درایو SSD مجهز هستند که به درایو حالت جامد نیز معروف است. از نظر عملکرد ، SSD بسیار بهتر از یک درایو سخت استاندارد است زیرا در دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بسیار بهتر عمل می کند.

 هنگامی که می خواهید یک برنامه را اجرا کنید ، سرعت بسیار مهم است. شما وقت زیادی را صرف باز کردن پرونده ها و پوشه های مختلف خواهید کرد. از آنجا که SSD می تواند بسیار کارآمد به اطلاعات دسترسی پیدا کند ، شما مجبور نیستید زمان زیادی را در انتظار بارگیری پرونده ها صرف کنید.

هر زمان که برای باز کردن پرونده ای در لپتاپ خود کلیک کنید ، هارد دیسک باید میلیون ها بیت داده را غربال کند ، به همین دلیل بارگیری آن چند ثانیه طول می کشد. SSD اطلاعات را بسیار کارآمدتر از یک هارد معمولی ذخیره می کند ، بنابراین می تواند به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

رم

رم لپتاپ را می توان به عنوان مکمل هارد در نظر گرفت. حافظه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا اطلاعاتی را که لپتاپ شما برای عملکرد نیاز دارد ذخیره می کند. هنگام برنامه نویسی ، رم مهم است زیرا همه برنامه ها از رم برای ذخیره دستورالعمل ها استفاده می کنند.

پس از پایان نوشتن برخی از کدها ، باید کد را به عنوان یک برنامه اجرا کنید و لپتاپ شما برای ذخیره دستورالعمل هایی که به برنامه می گوید چه کاری باید انجام دهد ، از RAM استفاده می کند. شما می توانید رم را مانند یک سطل فکر کنید و از آن برای نگهداری دستورالعمل های برنامه های نرم افزاری خود استفاده می شود.

رم از این جهت نیز مهم است که به شما امکان می دهد چندین برنامه مختلف را به طور هم زمان اجرا کنید و وقتی رم کافی داشته باشید ، برنامه ها بدون دردسر اجرا می شوند.

مقدار مناسب رم برای لپ تاپ برنامه نویسی حدود 8 گیگابایت است ، اما در حالت ایده آل ، باید لپتاپی را تهیه کنید که دارای 16 گیگابایت رم باشد.

همچنین باید متوجه شوید که انواع مختلفی از RAM وجود دارد. به عنوان مثال ، RAM DDR4  با یک فرکانس بالاتر عمل می کند ، بنابراین بسیار سریعتر از RAM DDR1 است. عدد بالاتر سرعت بیشتری را به همراه دارد.

قدرت پردازش

هنگام خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی ، باید درک کنید که پردازنده از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. مانند مغز درون سر شما ، پردازنده از هر جنبه عملکردی که لپتاپ شما را درگیر می کند ، استفاده می کند. پردازنده ، مغز لپ تاپ شما است.

پردازنده مرکزی وظیفه مدیریت میلیون ها بیت اطلاعات را بر عهده دارد و اگر لپ تاپ شما پردازنده مرکزی خوبی نداشته باشد ، سایر اجزای آن تقریباً بی فایده هستند. توان پردازنده در مقیاس گیگا هرتز اندازه گیری می شود ، اما عدد بالاتر با پردازنده بهتر برابر نیست.

یک پردازنده جدیدتر ممکن است سرعت کمتری در گیگا هرتز نسبت به پردازنده قدیمی داشته باشد ، اما از نظر عملکرد می تواند بسیار برتر باشد. اگر می خواهید بهترین تجربه برنامه نویسی ممکن را داشته باشید ، تهیه یک لپ تاپ با پردازنده i5 یا i7 را در نظر بگیرید.

همه پردازنده ها دارای هسته هستند و تعداد بیشتر هسته ها سرعت و عملکرد بهینه را ارائه می دهند. اگر پردازنده اینتل نمی خواهید ، می توانید لپ تاپی تهیه کنید که پردازنده AMD جدیدتری داشته باشد.

روند برنامه نویسی برنامه ها شامل نشستن طولانی مدت مقابل صفحه کامپیوتر است ، به همین دلیل ویژگی های راحتی ضروری هستند. بهترین لپ تاپ برای کدگذاری باید از ویژگی های داخلی برای راحتی برخوردار باشد.

فشار کلیدها باید راحت باشد و صفحه نمایش باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا خستگی چشم را کاهش دهد. برنامه نویسی با یک صفحه کوچک ممکن است دشوار باشد زیرا در دیدن کاری که انجام می دهید مشکل خواهید داشت.

در مورد کارت گرافیک چطور؟

کارت گرافیک همان چیزی است که لپتاپ شما از آن برای مدیریت بازی ها و گرافیک استفاده می کند. برای بیشتر اهداف برنامه نویسی ، کارت گرافیک خیلی مهم نیست.

در واقع شما باید بتوانید با یک کارت گرافیک ارزان قیمت کنار بیایید. بیشتر پردازنده های جدید مانند پردازنده های i5 و i7 دارای گرافیک یکپارچه (آنبرد) هستند و اگرچه برای بازی های اختصاصی مناسب نیستند ، اما برای اهداف برنامه نویسی بسیار خوب کار می کنند.

با استفاده از گرافیک یکپارچه ، می توانید از پولی که پس انداز می کنید برای پردازنده بهتر استفاده کنید ، که برای کدگذاری بسیار مهم است. اگر باید کارت گرافیک اختصاصی داشته باشید ، کارت گرافیکی را در نظر بگیرید که دارای یک یا دو گیگابایت حافظه ویدیویی باشد.

در مورد عمر باتری چطور؟

برای تعیین اهمیت دوام باتری ، باید در نظر بگیرید که کجا از لپ تاپ خود استفاده می کنید . بسیاری از برنامه نویسان دریافته اند که هنگام کار در محیط های ساکت و آرام می توانند تمرکز بهتری داشته باشند.
به عنوان مثال ، شاید بتوانید بهترین کار خود را روی یک نیمکت آرام پارک انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر مواقع لپتاپ خود را در پریز برق بگذرانید ، پس عمر باتری نباید در اولویت باشد. با این حال ، اگر فکر می کنید زمان زیادی را صرف برنامه نویسی با استفاده از باتری می کنید ، یک لپ تاپ با عمر باتری بیشتر مناسب است.

خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی باید یک تجربه سرگرم کننده باشد و با تهیه لیستی از برخی از برترین محصولات ، امیدواریم زندگی شما را راحت تر کنیم. در زیر ، برخی از بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی موجود در سایت را مشاهده خواهید کرد.

همانطور که بالا اشاره شد، مهمترین عامل در انتخاب لپتاپ ، نرم افزار کاربردی شماست اما نکات مشترکی در انتخاب لپ تاپ برنامه نویسی وجود دارد که می توان به ویژگی های زیر اشاره کرد:
✅ پردازنده نسل سه به بالا
✅ پردازنده سری U نباشه
✅ کش بالای ۳ مگابایت
✅ رم بالای ۸ گیگابایت
✅ هارد اس اس دی
✅ صفحه نمایش ۱۳ اینچ به بالا
✅ شارژدهی باتری بالای ۲ ساعت
✅ سبکی لپتاپ برای حمل و نقل ساده تر
✅ کامل بودن پورت ها
به نظر شما لپ تاپ مناسب برنامه نویسی چه ویژگی دیگه ای باید داشته باشه؟

لپ تاپ مهندسی چه ویژگی ای دارد؟

لپ تاپ مهندسی چه ویژگی ای دارد؟

لپ تاپ مهندسی طیف گسترده ای از کاربری لپ تاپ را شامل میشود اما همچنان به عنوان یک دسته بندی مهم، ویژگی های مشترکی را می توان برای آن قائل شد. این پست راهنمای خوبی برای انتخاب لپتاپ مهندسی است. تا انتها با ما همراه باشید

یکی از دسته بندی های اصلی و پر مخاطب دنیای لپ تاپ، دسته لپ تاپ مهندسی است. تنوع در رشته های مهندسی و کار کردن با نرم افزار های متنوع باعث میشود که از لپ تاپ توقعات مختلفی وجود داشته باشد. شرکت های سازنده با در نظر گرفتن این افراد و مشاغل وابسته ، پیشنهاد های مختلفی را به کاربران عرضه میکنند.

اما این تنوع باعث نوعی سر در گمی در انتخاب لپ تاپ می شود. در این پست تلاش کردیم تا با ساده ترین توضیحات، کاربری مهندسی لپتاپ را توضیح بدیم. برای دیدن ویدیو توضیحات و راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی به پیج اینستاگرام آرالپ سر بزنید.

نرم افزار های مهندسی پر کاربرد

تو رشته های مختلف مهندسی ، استفاده از نرم افزارهای تخصصی امری بدیهی به نظر میاد. با توجه به هر رشته نرم افزار های مختلفی استفاده می شود . رشته هایی مثل عمران و معماری برای نمایش سازه و ساختمان مورد نظر ، طراحی سه بعدی انجام می دهند. مهندسان شیمی فرایندهای شیمیایی را طراحی می کنند.

در فهرست زیر چند تا از پر کاربردترین نرم افزار های مهندسی را خواهید دید.

  1. تری دی مکس
  2. اتئکد
  3. متلب
  4. سیویل
  5. رویت
  6. اسکچاپ
  7. وی ری
  8. پروتئوس
  9. آلتیوم
  10. دیزاینر
  11. هایسیس
  12. اسپین پلاس
  13. ویزیو
  14. گمز

و تعدادی زیادی نرم افزار دیگر که در این فهرست قرار نگرفته است.

نکته مهم: قبل از خرید لپ تاپ، حتما کارایی مورد نظر خود را تعیین کنید. در صورتی که از نرم افزار خاصی استفاده می کنید، حداقل سخت افزار مورد نیاز جهت اجرای نرم افزار مورد نظرتان را جستجو کنید. و متناسب با آن و بودجه بندی، انتخاب خود را انجام دهید.

حداقل سخت افزار برای لپ تاپ مهندسی

اینکه شما با 3D_max  یا اتوکد کار کنید می تواند نوع لپ تاپ شما رو تعیین کند
.
اما چند نکته کلی هست که می تواند در انتخاب لپ تاپ مهندسی به شما کمک کند:
.
✅ پردازنده core i5 به بالا باشه
✅ پردازنده نسل ۳ به بالا باشه
✅ فرکانس پردازنده بالا ۲.۲ گیگاهرتز باشه
✅ رم بالا ۸ گیگ باشه (۱۶ گیگ به بالا توصیه میشه)
✅ کارت گرافیک قدرتمند مخصوص رندر مثل انویدیا کوآدرو توصیه میشه
✅ شارژ دهی بالای ۲ ساعت
✅ تکمیل بودن پورت ها
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ به بالا
.
⁉️ لپ تاپ مهندسی چه ویژگی های دیگه ای باید داشته باشه؟

لپتاپ بورس و مناسب ترید چه ویژگی ای دارد؟

لپتاپ بورس مناسب ترید چه ویژگی ای دارد؟

اگه از لپ تاپ برای کارهای بورسی و ترید استفاده می کنید اما نمی دونید لپ تاپ مورد نیازتون چه ویژگی ای باید داشته باشه، این پست راهنمای خوبی برای شما خواهد بود

در بازار سرمایه گذاری شاید داشتن اطلاعات کافی و توانایی تحلیل اصلی ترین ابزار به شمار میاد. خیلی از کاربران بورس و فاینانس از همین الگو استفاده می کنند و هزینه زیادی برای داشتن اینترنت سریع تر، سرور مجازی یا حتی خرید تحلیل یا به اصلاح سیگنال می کنند.

نکته ای که ممکنه نادیده گرفته بشه ، ابزارهای اصلی مثل گوشی، تبلت یا لپ تاپ است که امکان انجام معامله را فراهم می کند. لازم است اضافه کنم که با گوشی یا تبلت میشه معاملات را انجام داد اما لپ تاپ قابلیت هی مختلف و سرعت بالاتری را در اختیار کاربر قرار می دهد

قبل از انتخاب لپ تاپ مناسب بورس، همانطور که در پست های قبلی اشاره شد، بهتر است از نرم افزار های مورد نیازتان و سخت افزار اجرای آن با خبر شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پر مخاطب ترین نرم افزارهای بورس

نرم افزارهای بورس برای کسانی که در این بازار تازه وارد هستند،  بسیار ضروری و کاربردی هستند. در گذشته افراد کمی توانایی سرمایه گذاری در بورس و استفاده از آن را داشتند اما در سال های اخیر شاهد ورود افراد زیادی به بازارهای سرمایه گذاری هستیم. خرید و فروش در بورس باید در زمان‌های مناسبی صورت گیرد. در غیر این صورت ریسک بالایی دارد و احتمال ضرر کردن در این بازار وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی، امروزه نرم افزارهای متنوعی وجود دارند که در اکثر کسب و کارها مانند بازار بورس استفاده می شوند و کار و سرمایه‌گذاری در این بازار بزرگ را راحت‌تر و مطمئن‌تر می‌کنند.

 

  1. نرم ‌افزار متاتریدر (MetaTrader)
  2. پلتفرم eSignal و نرم افزارهای بورس
  3. داینامیک تریدر
  4. معامله گر نینجا (Ninja Trader)
  5. آمی بروکر (AmiBroker)
  6. متا استاک
  7. ادونسد گت (Advanced Get)

اگه از این نرم افزار ها برای تحلیل بازار و خرید و فروش استفاده می کنید، چند توصیه ساده میتونه شما رو به لپ تاپ مورد نیازتان برسونه

ویژگی لپ تاپ بورس و مناسب ترید:

 لپ تاپ بورس و مناسب ترید باید سریع باشه چون تو انجام معاملات، سرعت خیلی موثره
برای سرعت بالا به لپ تاپی با ویژگی های زیر نیاز دارید:

✅ هارد اس اس دی
✅ رم بالای هشت گیگابایت
✅ پردازنده نسل بالا
✅ سبکی
✅ اندازه مناسب برای حمل و نقل ساده

⁉️ شما به عنوان تریدر چه توقعی از لپ تاپ مناسب بورس دارید؟

لپ تاپ حسابداری باید چه ویژگی ای داشته باشه؟

لپ تاپ حسابداری باید چه ویژگی ای داشته باشه؟

|
لپ تاپ حسابداری باید چه ویژگی ای داشته باشه؟
اگه حسابدار هستید و به دنبال یک لپ تاپ حسابداری مناسب می گردید اما نمی دونید چه ویژگی ای برای حسابداری مناسب است، این پست راهنمای خوبی برای شما خواهد بود

لپ تاپ حسابداری باید چه ویژگی ای داشته باشه ؟این سوالی هست که در روزهای گذشته، تو شبکه های اجتماعی از ما زیاد پرسیده شده
 امروز قصد داریم این کاربری رو به طور کامل توضیح بدیم. با آرالپ همراه باشید

اولین نکته و شاید کلیدی ترین نکته در انتخاب لپ تاپ کاربری شماست. یعنی با دونستن اینکه از لپ تاپ چه توقعی دارید و چه نرم افزارهایی رو نیاز دارید، بهترین انتخاب رو خواهید داشت.

البته بودجه هم بسیار تعیین کنندست اما پیشنهاد می کنم تا جایی که ممکنه لپ تاپ به روز تهیه کنید.

حسابداری چیه؟

علم حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود؛ و یکی از زیر شاخه‌های رشته‌های علوم انسانی است. چون از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را دربارهٔ واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی نفع قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند.

نرم افزار های حسابداری

برای کارهای حسابداری نرم افزار های مختلفی وجود داره که تو انتخاب لپ تاپ تا حدودی تاثیر می گذاره. بهتر است قبل از خرید به حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای  نرم افزار مورد نظر را پیدا کنید. چند تا از پرکاربردترین نرم افزار های حسابداری :

  • نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار
  • نرم افزار حسابداری شرکتی فرداد
  • نرم افزار حسابداری پارمیس
  • نرم افزار حسابداری هلو
  • نرم افزار حسابداری محک
  • نرم افزار حسابداری قیاس
  • نرم افزار حسابداری شایگان
  • نرم افزار حسابداری تدبیر
  • نرم افزار حسابداری پیوست
  • نرم افزار حسابداری آرین سیستم

معمولا حسابدارها با اعداد سروکار دارند و زمان زیادی رو پای لپ تاپ می گذرونند و از نرم افزار هایی مثل هلو یا سپیدار و... استفاده می کنند. پس میشه نتیجه گرفت لپ تاپ حسابداری باید ویژگی های زیر رو داشته باشه:
.
✅۱۵.۶ اینچی باشه
✅ نام پد داشته باشه
✅ صفحه نمایش مات داشته باشه
✅ مانیتور حداقل اچ دی باشه
✅ پردازنده i3 به بالا باشه
✅ پردازنده نسل ۲ به بالا باشه
✅ رم ۴ گیگ کافیه اما ۸ گیگابایت رم توصیه میشه
✅ هارد SSD توصیه میشه تا سرعت بالا باشه
✅ سی دی رام داشته باشه بهتره اما لپ تاپ رو سنگین می کنه
✅ وزن آن کم باشه تا راحت جا به جاش کنید
✅ شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت باشه

به نظر شما چه ویژگی دیگه ای رو برای کاربری حسابداری لازم است ؟

لپ تاپ گیمینگ برای رندر مناسب است؟

لپ تاپ گیمینگ برای رندر مناسب است؟

چون لپ تاپ گیمینگ کارت گرافیک قوی داره ، برای انجام رندر هم مناسبه ؟ تو این پست به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

سوالی که در روزهای اخیر ، در اینستاگرام زیاد از ما پرسیده میشه اینه که آیا لپ تاپ گیمینگ برای اجرای رندر مناسب هست یا نه. برای جواب دادن به این سوال بهتره اول این دو نوع لپ تاپ رو مقایسه کنیم.

لپ تاپ گیمینگ:

لپ تاپ گیمینگ به لپتاپی گفته می شه که برای اجرای بازی های مختلف طراحی شده است. اندازه صفحه نمایش و صفحه کلید، عمر باتری، وزن و همه ویژگی های لپ تاپ برای اجرای بازی ساخته شده است. شاید اصلی ترین عامل در لپ تاپ گیمینگ کارت گرافیک قدرتمند باشه اما این قدرت در اجرا و ساخت تصاویر چند بعدی است و به طور ویژه برای اجرای بازی طراحی شده است.

لپ تاپ رندرینگ:

رندرینگ (Rendering) فرآیندی است که در تولید یک تصویر دو بعدی یا سه بعدی از یک مدل با استفاده از برنامه های کاربردی، انجام می شود. رندرینگ بیشتر در طراحی های معماری ، بازی های ویدیویی و فیلم ها ، شبیه ساز ها ، جلوه های ویژه تلویزیون و طراحی تجسمی استفاده می شود. تکنیک ها و ویژگی های مورد استفاده با توجه به پروژه متفاوت است. لپ تاپ رندرینگ لپ تاپی است که از عهده کارهای گرافیکی در این سطح بربیاید و به نوعی برای این هدف طراحی شده باشد.

تفاوت لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ رندرینگ:

با توجه به توضیحی که بالا در مورد این دو نوع لپ تاپ گفته شد، مشخص است که فرایند و نحوه پردازش اطلاعات در این دو لپ تاپ متفاوت است. در واقع کارت گرافیک که نقش پردازش اطلاعات تصویری را در لپ تاپ ایفا می کند ، در فرایند رندر متفاوت عمل می کند و در واقع باید قوی تر باشد.

همچنین سی پی یو مورد استفاده در لپ تاپ های رندر عملکرد بیشتری را به عهده دارد و نسبت به سی پی یو های مورد استفاده در لپ تاپ های گیمینگ، باید قوی تر باشد. برای رندر سی پی یو های سری H-QM-HK می توانند مناسب تر باشند

به نظر شما آیا لپ تاپ رندر به راحتی بازی های مختلف رو اجرا می کنه؟