آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر
آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر

نقد و بررسی لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

لپ تاپ استوک قابل تبدیل Lenovo ThinkPad X1 Yoga به وضوح در یک لیگ خاص خود است. حداقل تا آنجا که به قیمت مربوط می شود. این کانورتیبل دارای اجزای پیشرفته و یک پنل 2K بسیار خوب است. 

این نقد و بررسی در تاریخ 07/06/2017 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

طولی نکشید که لنوو کانورتیبل پیشرفته خود را، که سال گذشته عرضه شد، با پردازنده Skylake به روز کرد. وقتی نوبت به نام می‌رسد، باید بسیار دقیق نگاه کرد، زیرا نوت‌بوک قدیمی و جدید به سادگی «ThinkPad X1 Yoga» نامیده می‌شوند. فقط "نسل دوم" یا "2017" که به نام ضمیمه شده است، در مورد کدام کانورتیبل صحبت می کنیم. از نظر بصری، کانورتیبل جدید تفاوتی به نظر نمی رسد، اما اکنون دارای سخت افزار به روز است.

خریدار می تواند از میان چهار پردازنده مختلف 15 واتی TDP انتخاب کند. پردازنده سطح پایه Intel Core i5-7200U است که ما اغلب در بررسی های خود با آن مواجه می شویم. کانورتیبل بررسی ما دارای سریعترین پردازنده این دسته یعنی Intel Core i7-6600U است. مکمل آن رم 16 گیگابایتی است . ThinkPad X1 Yoga 2017 ما به یک پنل لمسی با وضوح 2K مجهز شده است. لنوو در مورد فضای ذخیره‌سازیواحد آزمایشی ما با یک SSD 180 گیگابایتی عرضه می‌شود. در زمان نوشتن، ما قیمت دقیق را نمی دانیم، اما قیمت حدود 3300 یورو واقع بینانه به نظر می رسد. 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-مشخصات-فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

پردازنده: مدل Intel Core i5-6600U دو هسته ای , فرکانس  2.6 - 3.4 GHz ,کش 4 مگابایت , معماری Skylake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 520

حافظه رم: LPDDR3, Dual-Channel, max. 16 G  ,16GB DDR4

صفحه نمایش: 14 اینچ 16:10, 2560 *1440 پیکسل , PP  210 , 10-Point Capacitive, native pen support

مادربرد: Intel Kaby Lake-U Premium PCH

هارد: SSD M.2 ,180GB  

کارت صدا: Conexant SmartAudio HD

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 2 USB 3.1 Gen2, 2 Thunderbolt, 1 HDMI, 1 Kensington Lock, Audio Connections: Headphone/Microphone Combo, Card Reader: Micro SD Cardreader, 1 Fingerprint Reader, Brightness Sensor, Sensors: Ambient Light Sensor, 3D accelerometer and 3D magnetometer, 3D compass, 3D gyrometer

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-LM (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2, Sierra Wireless EM7455, Qualcomm 4G LTE-Advanced/DC-HSPA+/HSPA+/HSPA/UMTS/GNSS, M.2-Card, LTE

ابعاد: 1.8*33.3* 22.9 سانتی متر

باتری: 56 وات ساعت لیتیوم یون

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 720p

سایر مشخصات: Speakers: Stereo 2x 2 W Speakers, Keyboard: Chiclet with 6 rows, Keyboard Light: yes, Power adapter, mini RJ45 to RJ45 dongle, Lenovo Settings, Lenovo Companion, Lenovo Service Bridge

وزن: 1.364 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 3300 یورو

لینک مشاهده در سایت لنوو: Lenovo homepageLenovo notebook section

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لینک خرید لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Thinkpad X1 Yoga

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

از نظر بصری، کانورتیبل شبیه مدل قبلی خود است، اگرچه پورت های آن کمی تغییر کرده اند. شاسی با فیبر کربن (Carbon-Fiber Hybrid) تقویت شده است و نه تنها بسیار سفت و سخت است، بلکه بسیار سبک است. جلوه های بصری سرنخ هایی را ارائه می دهند که نوت بوک مورد بحث از فاصله بسیار دور یک ThinkPad است. یک لوگوی مایل ThinkPad درب نمایشگر را تزئین می کند. ThinkPad X1 Yoga 2017 کاملاً محکم است. هر دو کف دست کمی به فشار تسلیم می شوند. هنگام چرخاندن واحد پایه، نوت بوک فقط صداهای بسیار خفیفی را ایجاد می کند. درب نمایشگر نیز از مواد خوبی بهره می برد و کاملاً محکم به نظر می رسد، اگرچه استحکام پیچشی چندان زیاد نیست.

فشار موضعی در پشت پنل تأثیری بر خود نمایشگر ندارد. دو لولای فلزی مستحکم حداکثر زاویه 360 درجه را فراهم می کند که حالت های مختلف استفاده را امکان پذیر می کند. از آنجایی که کانورتیبل وزن زیادی ندارد، باز کردن نمایشگر به هر دو دست نیاز دارد. در حالت لپ‌تاپ، درب آن به هیچ وجه زیاد باز نمی‌شود، حتی زمانی که صفحه لمسی را به جلو می‌اندازد. شاسی صاف و نرم به نظر می رسد . تقریباً شبیه به پوشش نرم لمسی. سطوح مشکی مات اثر انگشت را جذب می‌کند که در مقایسه با سطوح آلومینیومی ، حتی با یک پارچه مرطوب ، سخت‌تر پاک می‌شود. لنوو ThinkPad X1 Yoga 2017 را در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای عرضه می‌کند. رنگ دوم به احتمال زیاد در برابر کثیفی نفوذناپذیرتر است و نباید اثر انگشت را به راحتی مدل مشکی نشان دهد.

مقایسه اندازه

به لطف ساختار سبک وزن، ThinkPad X1 Yoga 2017 تنها 1364 گرم وزن دارد و بنابراین برای استفاده در کیف و حمل بسیار مناسب است. طراحی جمع و جور به فضای زیادی برای میز نیز نیاز ندارد. ThinkPad X1 Yoga 2017 در مقایسه با سایر رقبا که دارای نمایشگرهای 12.3 تا 13 اینچی هستند و بنابراین دارای پایه کمی کوچکتر هستند، از این نظر کمی ضعیف است. ضخامت Lenovo ThinkPad X1 Yoga 2017 متفاوت است: مدل ما 17.4 میلی متر است و نسبت به نسخه های IPS که طبق گفته لنوو 17.05 میلی متر ضخامت دارند، بسیار ضخیم تر است.

پورت های لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، لنوو انتخاب پورت فیزیکی را کمی تغییر داد. پورت docking (OneLink +) و Mini DisplayPort از بین رفته است. کانکتور برق نیز متفاوت است. دو درگاه USB 3.1 و Type-C Gen2 یکی برای شارژ کردن قابل تبدیل استفاده می باشد و این درگاه کمبود OneLink + را جبران می کند. ما از این واقعیت که هر دو درگاه USB Type-C حداکثر 40 گیگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کنند، قدردانی می‌کنیم، اما فکر می‌کنیم که یک جک برق جداگانه انتخاب بهتری خواهد بود، زیرا هر دو درگاه Thunderbolt برای توسعه در دسترس خواهند بود. تعداد پورت های USB 3.0 (در مجموع سه عدد) بدون تغییر باقی مانده است. یک پورت جدید Mini-RJ45 است که امکان اتصال فیزیکی LAN را فراهم می کند. پورت ها در لبه های چپ و راست توزیع شده اند و فضای مناسبی را در بین آنها ارائه می دهند. پشت تنها سینی های سیم کارت و کارت microSD را در خود جای داده است که هر دو زیر یک دریچه پنهان شده اند.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-جلو

جلو: فن، اسلات کارت (micro SIM + microSD)

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-پشت

پشت: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-چپ

سمت چپ: 2x USB 3.1 Type-C Gen2 (Thunderbolt)، 2x USB 3.0 (1x همیشه روشن)

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-راست

سمت راست: قلم فعال، روشن/خاموش، صدا 3.5 میلی متری، Mini-RJ45، USB 3.0، HDMI، قفل کنزینگتون

ارتباطات و شبکه لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga 

لپ تاپ استوک تبدیل شونده Lenovo ThinkPad X1 Yoga 2017 راه های مختلفی را برای اتصال ارائه می دهد: LAN، WLAN و داده تلفن همراه. اکثر کاربران احتمالاً بیشتر اوقات از طریق WiFi متصل می شوند. ThinkPad X1 Yoga 2017 سرعت اتصال 514 مگابیت بر ثانیه (ارسال) و 678 مگابایت بر ثانیه (دریافت) را با توجه به اندازه گیری های ما امکان پذیر می کند. این کانورتیبل به یک ماژول AC 8265 دو باند اینتل 2x2 (M.2) مجهز است که از نظر تئوری می تواند به سرعت 867 مگابیت بر ثانیه برسد. این ماژول از بلوتوث نسخه 4.2 نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر ماژول WLAN، مدلThinkPad X1 Yoga 2017 دارای پورت Mini-RJ45 است. آداپتور ارائه شده امکان اتصال کابل های شبکه معمولی را فراهم می کند، که برای انتقال قابل اعتماد مقادیر زیادی داده با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه ایده آل است. ThinkPad X1 Yoga 2017 همچنین دارای ماژول M.2 LTE است. LTE اختیاری است، بنابراین برخی از X1 های موجود برای فروش به احتمال زیاد مجهز به LTE نیستند. اسلات میکرو سیم کارت در پشت قرار دارد.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-نگهداری

نگهداری لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

علیرغم این واقعیت که روی لنوو ThinkPad X1 Yoga 2017 کاور یا اسلات اختصاصی وجود ندارد، دسترسی به اجزای داخلی بسیار آسان است. پس از برداشتن پیچ های فیلیپس در قسمت زیرین، کل صفحه زیرین بلند می شود. از آنجایی که هم رم و هم پردازنده روی مادربرد لحیم شده اند، وظیفه اصلی که کاربر ممکن است بخواهد انجام دهد تعویض SSD است. WLAN و ماژول WWAN نیز لحیم نشده اند و در صورت تمایل می توان آنها را جدا کرد.

امنیت لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad X1 دارای حسگر اثر انگشت است که احراز هویت را بسیار آسان‌تر می‌کند زیرا برای ورود به سیستم نیازی به رمز عبور نیست. رمزهای عبور اضافی را می توان برای ایمن کردن دسترسی به نوت بوک تنظیم کرد، در حالی که شکاف Kensington Lock می تواند به جلوگیری از سرقت فیزیکی کمک کند. Lenovo ThinkPad X1 Yoga 2017 مجهز به یک ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM 2.0) و یک SSD است که از استاندارد OPAL 2.0 پشتیبانی می کند. فناوری vPro اینتل تنها در صورتی پشتیبانی می‌شود که پردازنده Intel Core i5-7300U یا پردازنده Intel Core i7-7600U انتخاب شده باشد.

صفحه کلید لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

لپ تاپ استوک ThinkPad X1 Yoga 2017 مجهز به صفحه کلید چیکلت 6 ردیفه است. علیرغم مشخصات کم، کلیدها دارای دسترسی مناسب با بازخورد واضح و متمایز هستند. کلیدهای جداگانه در لمس صاف و با اندازه 16×16 میلی متر هستند. لنوو ویژگی "Lift'n'Lock" خود را اصلاح کرد: نسخه 2017 کلیدهای جداگانه را هنگامی که کانورتیبل در حالت Stand، Tent یا Tablet قرار می‌گیرد، به داخل پایه باز می‌کند. Lenovo این ویژگی را با عنوان "Rise & Fall" تبلیغ می کند. با جمع شدن کلیدها، سطح کاملاً صاف و صفحه کلید غیرفعال می شود. به لطف برچسب سفید آنها، کلیدها به راحتی قابل مشاهده هستند. خوانایی در محیط های تاریک را می توان با روشن کردن نور پس زمینه بهبود بخشید. به نظر ما، صفحه کلید برای جلسات تایپ طولانی مدت مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-کیبورد

پد لمسی و Trackpoint لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

پد لمسی کمی هم از نظر عرض و هم از نظر عمق رشد کرده است و اکنون ابعاد آن 10.1 در 6.4 سانتی متر است. ورودی ها به طور قابل اعتماد شناسایی و بلافاصله ترجمه می شوند. دقت نیز عالی است و به لطف سطح صاف حرکت مکان نما لذت بخش است. پد لمسی حتی در لبه ها دقیق است. نرم افزارهای موجود به کاربر اجازه می دهد تا برخی از تنظیمات را تغییر دهد و حرکات چند لمسی نیز پشتیبانی می شود. دو دکمه یکپارچه ماوس در لبه پایینی دارای دسترسی بسیار کوتاه هستند و با کلیک کردن به سختی صدایی تولید می کنند. دکمه های Trackpoint مستقیماً بالای صفحه کلیک قرار دارند و همچنین بسیار بی صدا هستند. هر سه دکمه دارای حرکت بسیار کم عمق هستند و هم سطح با سطح اطراف قرار می گیرند. دکمه وسط مثل همیشه  برای اسکرول استفاده می شود و در ارتباط با خود Trackpoint کار می کند.  

صفحه لمسی لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

صفحه نمایش لمسی بدون هیچ مشکلی کار می کند و حتی در گوشه ها به سرعت و قابل اعتماد به ورودی ها واکنش نشان می دهد. صفحه نمایش دارای پوشش ضد تابش نور است و حداکثر 10 انگشت را به طور همزمان تشخیص می دهد. قلم فعال، انتقال مستقیم از مدل قبلی ، 2048 سطح فشار را ثبت می کند. این دو دکمه را می توان با استفاده از نرم افزار قلم Wacom پیکربندی کرد. به گفته لنوو، یک قلم فعال کاملاً شارژ شده می‌تواند 19 ساعت کار کند.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

لپ تاپ استوک تبدیل شونده مورد بررسی ما دارای پنل OLED 14 اینچی با وضوح WQHD (2560 x 1440 پیکسل) است. لنوو ThinkPad X1 Yoga 2017 را با پنل‌های ارزان‌تر IPS با رزولوشن‌های ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ارائه می‌کند. طبق برگه مشخصات، پنل OLED در بالای صفحه 300 cd/m² است. ما میانگین روشنایی تنها 240 cd/m² را ثبت کردیم که نه تنها ادعای لنوو را برآورده نمی کند، بلکه رقبا را نیز دنبال می کند. Dell Latitude 12 - در 522 cd/m² - به طور قابل توجهی روشن تر است. پنل OLED با کنتراست عالی خود می تواند کمبود روشنایی را جبران کند. از آنجایی که همه پیکسل‌ها به‌صورت جداگانه کنترل می‌شوند، هیچ‌گونه پاشیدگی نور پس‌زمینه نیز وجود ندارد. توزیع روشنایی نیز در 95 درصد عالی است.

به لطف فناوری OLED، کیفیت کلی تصویر بسیار خوب است. رنگ ها زنده و بدون تیرگی مایل به خاکستری هستند. همانطور که گفته شد، انحرافات DeltaE برای مقیاس خاکستری و رنگ ها در مقایسه با فضای رنگی AdobeRGB اندکی به ترتیب در 3.7 و 5.3 افزایش یافته است. کالیبراسیون اوضاع را بدتر کرد، زیرا پانل پس از آن از یک رنگ متمایل به قرمز رنج می برد. به همین دلیل، ما یک نمایه ICC را مانند معمول پیوند ندادیم. در 100٪، فضای رنگی sRGB به طور کامل پوشانده شده است، اگرچه این موضوع برای AdobeRGB در 85٪ صادق نیست. این یک گام کوچک به عقب در مقایسه با نسخه قبلی  وجود داشته باشد که تقریباً کامل AdobeRGB را نیز پوشش می داد (98٪). با این وجود: رقبای با نمایشگرهای LCD معمولی هیچ شانسی در برابر فناوری برتر OLED ThinkPad ندارند. همچنین باید اشاره کنیم که لنوو پروفایل های مختلفی را برای فضاهای رنگی مختلف ارائه می دهد که می توان آنها را در برنامه تنظیمات لنوو انتخاب کرد.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-پردازنده و کارت گرافیک

پردازنده اینتل Core i7-6600U

سی پی یو Intel Core i7-6600U یک SoC دو هسته ای ULV (فوق کم ولتاژ) بر اساس معماری Skylake است. در سپتامبر 2015، این سریعترین پردازنده از سری 15 W است که می توان آن را در اولترابوک ها و همچنین نوت بوک های معمولی یافت. علاوه بر دو هسته پردازنده با Hyper-Threading با کلاک 2.6 تا 3.4 گیگاهرتز (2 هسته: حداکثر 3.2 گیگاهرتز)، این تراشه همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی HD Graphics 520 و یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4-2133/DDR3L-1600 است. SoC با استفاده از یک فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET تولید می شود.

معماری Skylake جایگزین Haswell و Broadwell می شود و ریزمعماری یکسانی را در هر کلاس TDP از 4.5 تا 45 وات به ارمغان می آورد. پیشرفت های گسترده طراحی Skylake شامل افزایش بافرهای خارج از دستور، معماری بهینه شده و همچنین افزایش عملکرد اضافی از طریق Hyper است.  با این حال، به طور کلی، عملکرد در هر ساعت تنها 5 تا 10 درصد (در مقایسه با Haswell) به ترتیب زیر 5 درصد (در مقایسه با Broadwell) افزایش یافته است که برای یک معماری جدید ("Tock") کاملاً متوسط ​​است.

با توجه به نرخ ساعت مشخص شده و معماری بهبودیافته، Core i7-6600U باید عملکردی مشابه Core i5-4310M (Haswell، 37 W) داشته باشد و یکی از سریع‌ترین هسته‌های ULV تا اواخر سال 2015 است. بنابراین، CPU دارای قدرت کافی برای اهداف اداری و مولتی مدیا و همچنین برنامه های کاربردی تر و چند وظیفه ای است.

این پردازنده با TDP 15 وات (شامل CPU، GPU و کنترل کننده حافظه) مشخص شده است، پردازنده برای نوت بوک های کوچک و اولترابوک ها (11 اینچ و بالاتر) مناسب تر است. به صورت اختیاری، TDP را می توان به 7.5 وات کاهش داد (cTDP پایین)، که هم اتلاف گرما و هم عملکرد را کاهش می دهد و امکان طراحی حتی فشرده تر را فراهم می کند.

کارت گرافیک اینتل HD Graphics 520

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 520 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (ولتاژ فوق العاده پایین) نسل Skylake یافت. این نسخه "GT2" از پردازنده گرافیکی Skylake با 24 واحد اجرایی (EUs) با کلاک تا 1050 مگاهرتز (بسته به مدل CPU) ارائه می دهد. HD 520 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x 64bit DDR3L-1600 / DDR4-2133) دسترسی داشته باشد. عملکرد دقیق HD Graphics 520 به عوامل مختلفی مانند اندازه کش L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر نرخ کلاک مدل خاص بستگی دارد. سریع‌ترین نسخه‌ها (Core i7-6600U) باید عملکردی مشابه GeForce 820M اختصاصی داشته باشند و از بازی‌های مدرن (از سال 2015) در تنظیمات پایین پشتیبانی کنند.

موتور ویدئوی اصلاح شده اکنون H.265/HEVC را کاملاً سخت افزاری رمزگشایی می کند و در نتیجه بسیار کارآمدتر از قبل است. نمایشگرها را می توان از طریق DP 1.2 / eDP 1.3 (حداکثر 3840 x 2160 @ 60 هرتز) متصل کرد، در حالی که HDMI به نسخه قدیمی 1.4a (حداکثر 3840 x 2160 @ 30 هرتز) محدود شده است. با این حال، HDMI 2.0 را می توان با استفاده از مبدل DisplayPort اضافه کرد. حداکثر سه نمایشگر را می توان به طور همزمان کنترل کردHD Graphics 520 را می‌توان در پردازنده‌های تلفن همراه با توان 15 وات TDP یافت و بنابراین برای لپ‌تاپ‌های فشرده و اولترابوک‌ها مناسب است.

عملکرد گیمینگ 

صفحه نمایش برای بازی جالب خواهد بود، اما Lenovo ThinkPad X1 Yoga 2017 برای بازی طراحی نشده است. در عوض، این کانورتیبل کاربران اداری و بیزنسی را هدف قرار می دهد . بنابراین جای تعجب نیست که لنوو روی پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 520 یکپارچه شده با پردازنده تصمیم گرفته است، که عملکرد محدودی را هنگام اجرای بازی ارائه می دهد. بنابراین کارت گرافیک فقط برای بازی های قدیمی مانند Bioshock Infinite یا Battlefield 4 با حداقل جزئیات و وضوح 1024 *768 پیکسل مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

دمای سطح حتی در حالت بیکار از 30 درجه سانتیگراد تجاوز می کند. پردازنده به سمت عقب قرار دارد و در نتیجه گرمترین نقطه 33.1 درجه سانتیگراد نیز در همان قسمت قرار دارد. در طول بار سنگین، ما تا 47 درجه سانتیگراد را اندازه گیری کردیم، به این معنی که استفاده از کانورتیبل روی زانو می تواند کمی ناراحت کننده باشد. حتی در حالت های دیگر، توصیه می شود مطمئن شوید که شکاف های خنک کننده مسدود نشده اند. در طول تست استرس با Prime95 و Furmark به صورت موازی، فرکانس CPU به 1.5 گیگاهرتز کاهش می‌یابد که پردازنده گرافیکی از 1000 مگاهرتز تجاوز نمی‌کند و گهگاه تا 950 مگاهرتز کاهش می‌یابد. حداکثر دمای 78 درجه سانتی‌گراد زیر آستانه حرارتی باقی می‌ماند، زیرا قطعات در واقع با محدودیت TDP 15 وات محدود شده‌اند. با اجرای Prime95 به تنهایی، CPU می‌تواند از تمام توان موجود استفاده کند که به نوبه خود به  گرمای بیشتر و افت متناظر فرکانس پردازنده به 2.9 گیگاهرتز منجر می‌شود.
بلافاصله پس از تست استرس، 3DMark 11 را دوباره اجرا می کنیم تا بررسی کنیم که آیا تست بار قبلی بر عملکرد تأثیر منفی می گذارد یا خیر. نتیجه 1336 امتیاز حدود 300 امتیاز کمتر از چیزی است که پس از "شروع اولیه" مشاهده کردیم. البته به خاطر داشته باشید که تست استرس یک سناریوی شدید را شبیه‌سازی می‌کند که احتمال وقوع آن در استفاده عادی بسیار کم است.

بلندگوهای لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

دو بلندگو در جلو قرار گرفته اند و از طریق سوراخ های روی واحد پایه به سمت پایین  صدا را پخش می کنند. در نتیجه، کیفیت صدا و حداکثر حجم صدا با قرار دادن کانورتیبل Lenovo ThinkPad X1 Yoga 2017  روی یک سطح نرم بدتر می شود. به طور کلی، کیفیت صدا مناسب و به اندازه کافی بلند است. صداها به راحتی قابل درک هستند، که برای یک لپ تاپ اداری و بیزنسی قابل تبدیل مهم است. برای حداکثر لذت در هنگام گوش دادن به موسیقی یا هنگام تماشای فیلم، اسپیکر یا هدفون خارجی را توصیه می کنیم.

عمر باتری لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

کانورتیبل مورد بررسی به یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی 56 وات ساعتی مجهز شده است. در حالت بیکار، سیستم حدود 13 ساعت دوام آورد تا اینکه مجبور شدیم دوباره آن را به برق وصل کنیم، اما تحت بار، باتری تنها در عرض دو ساعت خالی شد. تست WLAN ما شرایط واقعی را با دقت بسیار بیشتری شبیه سازی می کند. در اینجا، ما از یک اسکریپت استفاده می کنیم که هر 30 ثانیه از وب سایت های مختلف بازدید می کند. ما از نمایه "متعادل" استفاده می کنیم و صفحه نمایش را روی روشنایی حدود 150 cd/m² تنظیم می کنیم . نسخه 2017 X1 با این شرایط 6 ساعت و 8 دقیقه دوام آورد. وقتی نوت بوک از برق جدا می شود و با باتری کار می کند، عملکرد سه بعدی اصلا کاهش نمی یابد.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

با توجه به سی پی یو (Intel Core i7-6600U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 520) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک ASUS ROG Zephyrus G14 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Yoga

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga 2017 این قابلیت را دارد تا از تعویض WLAN و ماژول WWAN که لحیم نشده اند و همچنین حافظه SSD تا 1 ترابایت پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X1-Yoga-جمع بندی

جمع بندی 

لپ تاپ استوک لنوو ThinkPad X1 Yoga 2017 یک تبدیل شونده قدرتمند رده بالا است که نه تنها به دلیل نمایشگر فوق‌العاده‌اش متمایز است، بلکه به دلیل قیمت آن نیز متمایز است: ThinkPad X1 Yoga 2017 با قیمت 3300 یورو مطمئناً مقرون به صرفه نیست. قطعات سخت افزاری ممتاز به خوبی با هم مطابقت دارند و در نتیجه سیستم به راحتی کار می کند. نتایج معیارهای مصنوعی برداشت ذهنی ما از عملکرد را تأیید می کند. پردازنده Intel Core i7-6600U قدرتمند است و باید تا حدودی برای آینده نیز مقاوم باشد. مقدار فضای ذخیره سازی و رم نیز بسیار سخاوتمندانه است.

اگر پول چیزی نیست و فقط یک "لپ تاپ استوک فوق العاده ی قابل تبدیل"می خواهید، خوب، بدون شک Lenovo ThinkPad X1 Yoga 2017 انتخاب منطقی است. اینکه آیا قیمت بسیار بالا موجه است یا خیر، به تصمیم خود کاربر بستگی دارد.

کیفیت ساخت در واقع بسیار خوب است و شاسی بدون نقص است. دستگاه های ورودی نیز عالی هستند . اگر لنوو در این زمینه دچار تزلزل شده بود، شگفت زده می شدیم. پنل نیز با رنگ‌های زنده چشمگیر است، اگرچه میانگین روشنایی آن‌طور که ما انتظارش را داشتیم بالا نیست. در نتیجه، کانورتیبل برای استفاده در فضای باز مناسب نیست. همچنین اگر لنوو در مورد ارتقاء به کاربر آزادی عمل بیشتری بدهد، خوشحال خواهیم شد.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Thinkpad X1 Yoga

نقد و بررسی لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Carbon i7

لپ تاپ لنوو X1 Carbon تقریباً به رتبه "بسیار خوب" نزدیک است. با این حال، لنوو از بهبود سری اولترابوک ممتاز خود دست برنداشته و یک پنل WQHD IPS را به دستگاه 14 اینچی اضافه کرده و در عین حال عمر باتری آن را بهبود بخشیده و دستگاه های ورودی و همچنی پورت های جدید را نیز پیاده سازی کرده است. آیا این برای از بین بردن معدود مسائل باقی مانده کافی است؟

این نقد و بررسی در تاریخ 20/02/2014 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

بنابراین چگونه می توان یک لپ تاپ تجاری عالی را تشخیص داد؟ در سال 2013، یکی از خوانندگان ما Lenovo X1 Carbon را انتخاب کرد، با اینکه برای اکثر افراد مقرون به صرفه نیست زیرا حتی پیکربندی پایه آن 1300 یورو هزینه دارد. با این حال، X1 Carbon لپ تاپ اداری درخشانی در جنبه هایی مانند دستگاه های ورودی، وزن، عمر باتری و عملکرد است. تمام نقاط ضعف آن ، میزان بالای انتشار گرما تحت بار کامل، فقدان درگاه اتصال (یک مشکل ارتباطی بزرگ برای یک لپ تاپ اداری) و پنل TN با زوایای دید محدود، با نسخه 2014 برطرف شده است. بررسی ما نشان خواهد داد این ارتقا موفقیت آمیز بوده است یا خیر.

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-مشخصات فنی

رقبای اصلی چه کسانی هستند؟ در واقع، تعداد کمی از آنها، در این محدوده قیمتی قرار می گیرند. برای مقایسه ما روی سه رقیب با بالاترین رتبه بندی تمرکز خواهیم کرد.

امتیازنام لپ تاپاندازه به اینچرزولوشن پردازنده
91%Apple MacBook Pro Retina 13 inch 13.32560x1600i5-4258U
91%Lenovo ThinkPad T440s141920x1080i7-4600U
89%Samsung ATIV Book 9 Plus 940X3G13.33200x1800i5-4200U
85%HP EliteBook Folio 9470m 141366x768i5-3437U
84%Dell Latitude E7440141920x1080i5-4300U
81%Fujitsu Lifebook U904143200x1800i7-4600U

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X1 Carbon i7

پردازنده: مدل Intel Core i7-4600U دو هسته ای , فرکانس  2.1 - 3.3 GHz ,کش 4 مگابایت , معماری Haswell 
کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4400
حافظه رم: 1x 8GB PC3-12800 DDR3, 1600 MHz, one empty slot, up to 16 GB
صفحه نمایش: 14 اینچ 16:10, 2560*1440 پیکسل,FlexView LP140QH1 SPA2, IPS, مات
مادربرد: Intel Lynx Point-LP
هارد: SSD,180GB   
کارت صدا: Intel Lynx Point-LP - High Definition Audio Controller
پورت ها: 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 HDMI, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, Audio Connections: combined Line In/Out, 1 Fingerprint Reader, Sensors: NFC, ambient light
شبکه: Intel I218-LM Gigabit (10/100/1000MBit/s), Intel Wireless-AC 7260 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.0, ThinkPad Ericsson N5321 Mobile Broadband HSPA+
ابعاد: 2 *33.1* 22.6 سانتی متر
باتری: 45 وات ساعت لیتیوم یون
سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت
لینک مشاهده در سایت لنووLenovo homepage-Lenovo notebook section

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لینک خرید لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad X1 Carbon-i7

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

لپ تاپ لنوو X1 Carbon مدل 2013 وزنی معادل 1513 گرم داشت (نسخه غیر لمسی: 1347 گرم) در حالی که استحکام بالایی داشت. مواد با کیفیت بالا را نمی توان با لمس توسط کاربر تجربه کرد زیرا بخش پایه، ناحیه اطراف کیبورد و درب، مانند پلاستیک های رنگ شده مات هستند (و نه فلزی مانند سطوح آلومینیومی). با این حال، با وجود وزنی که به 1411 گرم کاهش یافته است، بسیار سخت تر و مقاوم تر از پلاستیک است.

به لطف سطوح مات و کمی لاستیکی (در همه قسمت ها)، کار کردن با این لپ تاپ 14 اینچی حس عدم لغزش را در خود دارد. متأسفانه، مقاومت در برابر پیچش درب و بخش پایه به خوبی بدنه‌های آلومینیومی نیست . بلند کردن لپ تاپ باز شده منجر به انحنای جزئی بخش پایه می شود. همین امر در مورد درب نیز صدق می کند: در حالی که قسمت عقب واقعاً در برابر فشار بسیار مقاوم است (حتی هنگام اعمال فشار بر روی یک نقطه در مرکز)، می توان آن را کمی به طرفین منحرف کرد.

برای قرار دادن این نقص جزئی در زمینه: کسانی که به یک لپ تاپ کاملاً مقاوم در برابر پیچش متکی هستند، باید وزن بالاتر یک بدنه آلومینیومی را تحمل کنند. کسانی که از نبود بچه‌هایی که می‌خواهند قانون اهرم را آزمایش کنند، لذت می برند، از منیزیم، فیبر کربن یا یک شاسی آلومینیومی جزئی خوشحال خواهند شد. خوشبختانه X1 Carbon بسیار بهتر از لپ‌تاپ فیبر کربنی نسبتاً غیر مستحکم Vaio Pro 13 است که توسط سونی ساخته شده است، 1066 گرم ممکن است کم باشد. در کنار تغییرات اپتیکال مربوط به شاسی (تاچ بار بالای صفحه کلید، پورت های مختلف)، برخی جزئیات مانند موقعیت سنسور اثر انگشت، دریچه های فن، پایه ها و بلندگوها تغییر کرده است که یک تفاوت عمده در نحوه دسترسی به قسمت داخلی لپ تاپ ایجاد می کند.

پورت های لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

ما از نسل قبلی به خاطر چند پورت انتقاد داشتیم. مدل قبلی بدون پورت داک مناسب کاربری اداری، بدون VGA، بدون HDMI و بدون اترنت RJ45 ارائه شده بود. نسخه 2014 اکنون با کانکتور پایه OneLink که جایش واقعا خالی بود، برای داک استیشن ها که با تمام ThinkPad های جدید سری S و E و حتی دستگاه اداری ارزان قیمت B5400 کار می کند، ارائه می شود. علاوه بر این، در حالی که دکمه حالت پرواز در این مدل حذف شده است، اما یک پورت کوچک برای دانگل اترنت و یک پورت HDMI جایگزین شده است. فقط متأسفانه، کارت خوان SD قرار داده نشده است.

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-چپ

سمت چپ: کانکتور برق با پورت OneLink (برای راه حل اتصال)، HDMI، Mini DisplayPort، USB 3.0 با خواب و شارژ، خط ورودی/خروجی ترکیبی (3.5 میلی متر)

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-راست

سمت راست: USB 3.0، پورت دانگل اترنت، قفل کنزینگتون

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-پشت

پشت: درگاه سیم کارت

ارتباطات و شبکه در لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

به جای ماژول Centrino Advanced-N 6205s ، لپ تاپ Carbon X1 جدید با مودم Wi-Fi Intel Wireless-AC 7260 شامل بلوتوث 4.0 عرضه می شود. در طی بررسی برد ، دستگاه به سرعت نیمی از قدرت سیگنال خود (تا 2 تا 3 میله) را در فاصله تقریباً 15 متری از دست داد و اتصال به روتر ما (Fritz!Box 7270) را کاملا قطع کرد. درحالی که، لپ تاپ اچ پی ProBook 640 G1 با Broadcom BCM943228HM4L 2x2 WiFi برای مثال، اتصال را حتی در فاصله 45 متری حفظ می‌کند.

ویژگی های امنیتی لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

یک لپ تاپ اداری حرفه ای از نظر ویژگی های امنیتی به چیزهای زیادی نیاز دارد که  ThinkPad X1 آن ها را ارائه می دهد: یک ماژول TPM یکپارچه، یک حسگر اثر انگشت (اکنون در مکان بهتری نسبت بهقبل قرار گرفته است)، رمزگذاری هارد دیسک، ویژگی ضد سرقت اینتل و Computrace، قفل اتصال USB و BIOS و تعدادی تنظیمات BIOS مربوط به عملکرد سخت افزاری و امنیت و همچنین یک نرم افزار مدیریت رمز عبور قرار داده شده است.

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-نگهداری

نگهداری لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

در لپ تاپ لنوو X1 Carbon i7 دسترسی به طور قابل توجهی بهبود یافته است: بلند کردن قاب پایین (که با تعدادی پیچ بسته می شود)، امکان دسترسی به قسمت های داخلی را فراهم می کند. در حالی که ماژول RAM آنبورد را نمی توان جایگزین کرد و یا ارتقا داد. اما حداقل فن را می توان به راحتی تمیز کرد. همه ماژول های ارتباطی دارای کارت های M.2 هستند (Wi-Fi، HSPA+، SSD). باتری با ظرفیت 45 وات ساعت عرضه می شود. باتری نیز با تعدادی پیچ بسته می شود و بنابراین می توان آن را به راحتی تعویض کرد.

صفحه کلید لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

بخش معمولی کلیدها چندین پیشرفت داشته است، اما این بار از نظر چیدمان که ممکن است بسیار زیاد باشد. این تغییرات توسط برخی از کاربران وفادار سری تینکپد نکته مثبتی در نظر گرفته می شود. البته خواص مکانیکی فوق العاده نسخه 2013 ، از حرکت کلید تا نقطه فشار، برآمدگی و شکل مخروطی، ثابت باقی مانده است. کلیدهای تابع و F به طور کامل حذف شده اند. هیچ کلید اضافی بالای صفحه کلید باقینمانده است. بنابراین، Esc، Pos1، End، Ins و Del نیز باید جابجا شوند. Pos1 و End کلید قدیمی Caps Lock در سمت چپ را جایگزین می‌کنند (که بدون جایگزینی نیز از بین رفته بود، تصمیمی که برخی از تایپیست‌ها حتی ممکن است آن را گرامی بدارند). Insert نیز حذف شده است، Delete بخشی از کلید Backspace قدیمی را اشغال می کند که در واقع بزرگترین مشکل در اشتباهات تایپی غیر ارادی است.

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-کیبورد

پد لمسی و TrackPoint لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

پد لمسی نیز تغییراتی را به خود دیده است. اکنون ابعاد آن 70×100 میلی‌متر است و دو دکمه پد لمسی حداقل از نظر فیزیکی حذف شده‌اند. با این حال، مناطق کلیک مانند قبل باقی مانده است. تاچ پد یک حرکت سخاوتمندانه 2 میلی متری را با پاسخگویی یکنواخت در سراسر پد ارائه می کند. لنوو X1 Carbon i7 را یک سطح شیشه ای می نامد، در حالی که سطح مات به دلیل پوشش غیر براق، سخت و ممتاز است، احساس خنکی نمی دهد. بی عیب و نقص کار می کند و امکان واکنش سریع و پاسخگویی مناسب در لپ تاپ را فراهم می کند. بسیاری از کاربران حرفه ای TrackPoint قرمز را ترجیح می دهند، اما برخی از آنها دکمه های واقعی و فیزیکی را از دست می دهند.

تاچ بار لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

لنوو جایگزین خود برای کلیدهای F را "صفحه کلید تطبیقی" می نامد. این یک نوار حساس به لمس با نور پس زمینه است که قادر به نمایش پنج حالت مختلف است. یکی از اینها با کلیدهای F به حالت عملکرد اصلی نزدیک می شود. یکی دیگر "حالت کنفرانس وب" نامیده می شود. این کلید شامل کنترل صدا و میکروفون و همچنین میانبرهایی برای تنظیم روشنایی و همچنین روشن کردن (یا خاموش کردن) وب کم، سیستم کنترل حرکت و کنترل صوتی است. می توانید جزئیات بیشتر در مورد کلیدهای هر پنج حالت را در تصاویر زیر مشاهده کنید. ترتیب حالت ها و همچنین تخصیص یک حالت خاص به یک برنامه خاص ("حالت پویا") را می توان تنظیم کرد. نمادهای جدید نمی توانند اضافه شوند، زیرا این یک LCD نیست، فقط تعدادی کلید با نور پس زمینه با نماد یکسان همیشه در یک مکان ظاهر می شود.

برای جلب رضایت کاربران میانبرها، برخی از کلیدهای ترکیبی (بدون برچسب) Fn با فشار دادن نماد لمسی Fn و یک حرف (یا عدد) به طور همزمان کار می کنند، همانطور که در زیر مشاهده می کنید. برای مثال Fn+4 حالت آماده به کار X1 را فعال می کند.

حالت استاندارد (Standard mode): میزان صدا، روشنایی، جستجو، Alt+Tab، همه برنامه‌ها، ابزار برش، SkyDrive (یا فضای ذخیره‌سازی ابری مختلف)، کنترل صوتی، کنترل اشاره

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-حالت استاندارد

حالت عملکرد (Function mode): F1 تا F12، حالت هواپیما، پیش بینی (نمایشگر خارجی)، نور پس زمینه صفحه کلید، تنظیمات کلیدهای تطبیقی

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-حالت عملکرد

حالت افقی (Horizontal mode) (زاویه باز شدن TFT 180 درجه): میزان صدا، روشنایی، چرخش تصویر، کنترل صدا، کنترل ژست

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-حالت افقی

حالت مرورگر (Browser mode): میزان صدا، روشنایی، برگشت، بارگذاری مجدد، برگه جدید، ابزار برش، کنترل صدا، کنترل حرکت

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-حالت مرورگر

حالت کنفرانس (Conference mode): میزان صدا، روشنایی، صدای میکروفون، دکمه بی‌صدا (برای شرکت‌کنندگان)، وب‌کم روشن/خاموش، حالت‌های دوربین، کنترل صدا، کنترل حرکت

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-حالت کنفرانس

صفحه نمایش لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

لنوو نقطه ضعف اصلی X1 Carbon قدیمی را بهبود بخشیده، نسخه 2014 را به صفحه نمایش 14 اینچی WQHD با رزولوشن 2560x1440 پیکسل به جای صفحه نمایش HD+ با 1600x900 پیکسل مجهز کرده و تراکم پیکسل را از 1310 ppi به 122 افزایش داده است. اینکه آیا این صفحه نمایش ارزش پول اضافی را دارد یا نه باید توسط کاربر تصمیم گیری شود. مهمتر از همه، لنوو بالاخره پنل TN را با صفحه نمایش IPS جایگزین کرده است، به طوری که IPS جدید WQHD قطعا یک پیشرفت بزرگ از نظر نسبت کنتراست و ثبات زاویه دید است.

مدل X1 Carbon تنها لپ تاپ با وضوح بالا نیست.لپ تاپ دل Dell Latitude E7440 را می توان با پیکسل های 1920x1080 داشت. ATIV Book 9 Plus سامسونگ حتی قادر است 3200x1800 پیکسل را در تنها 13.3 اینچ ارائه دهد. Apple MacBook Pro Retina 13 دارای رزولوشن 2560x1440 پیکسل است که فاصله چندانی با Fujitsu LifeBook U904 با پیکسل های 3200x1800 ندارد. حتی ThinkPad T440s لنوو هم اکنون با 1920x1080 پیکسل عرضه می شود.

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-صفحه نمایش

پردازنده اینتل Intel Core i7-4600U

سی پی یو Intel Core i7-4600U یک پردازنده دو هسته ای ULV (فوق کم ولتاژ) برای اولترابوک ها است که در سه ماهه سوم سال 2013 راه اندازی شد. این پردازنده مبتنی بر معماری Haswell است و در 22 نانومتر ساخته شده است. به دلیل Hyper-Threading، این دو هسته می توانند تا چهار رشته را به صورت موازی اداره کنند که منجر به استفاده بهتر از CPU می شود. هر هسته سرعت پایه 2.1 گیگاهرتز را ارائه می دهد، اما می تواند به صورت پویا نرخ کلاک را با Turbo Boost تا 3.3 گیگاهرتز برای 1 هسته فعال (2.9 گیگاهرتز برای 2 هسته) افزایش دهد.

معماری Haswell جانشین معماری Ivy Bridge با بهبود عملکرد GPU و CPU است. این پردازنده‌ها عملکرد بهینه و همچنین پورت‌های اجرایی اضافی را ارائه می‌دهند که عملکرد در هر ساعت را تقریباً 10 درصد بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ویژگی های جدید مانند AVX2 و FMA باید عملکرد را در برنامه های آینده افزایش دهند. عملکرد Core i7-4600U مشابه Core i7-3687U قدیمی و کمی بالاتر است. با این حال، هنگام استفاده از مجموعه دستورالعمل های جدید مانند AVX2، عملکرد می تواند به طور قابل توجهی بالاتر باشد. بنابراین، CPU دارای قدرت کافی برای اهداف اداری و چند رسانه ای و همچنین برنامه های کاربردی تر است. i7-4600U با TDP 15 وات شامل کارت گرافیک، کنترلر حافظه، VRM و چیپست یکپارچه رتبه بندی شده است. بنابراین، CPU برای اولترابوک های کوچک 11 اینچی یا بزرگ تر مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک یکپارچه Intel HD Graphics 4400

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4400 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که در برخی از پردازنده های ULV Haswell 2013 گنجانده شده است. نرخ کلاک نسبتا پایین را می توان به طور خودکار با استفاده از فناوری Turbo Boost اورکلاک کرد. بسته به مدل پردازنده، نرخ ساعت توربو ممکن است متفاوت باشد و در نتیجه عملکرد گرافیکی بین مدل‌های مختلف متفاوت باشد. در مقایسه با HD 4000، هسته گرافیکی HD 4400 تغییرات زیادی داشته است. این کارت گرافیک اکنون از DirectX 11.1 ،OpenCL 1.2 و OpenGL 4.0 پشتیبانی می کند. همچنین دارای رمزگشای بهبودیافته برای ویدیوهای 4K و رمزگذاری و همگام‌سازی سریع است. در مقایسه با 4600 سریعتر، 4400 همان مقدار سایه زن را ارائه می دهد، اما سرعت کلاک کمتری دارد.

عملکرد HD Graphics 4400 تا حدودی کمتر از HD 4600 است، زیرا این کارت گرافیک برای پردازنده های فوق کم مصرف (ULV ) طراحی شده است. بنابراین، نرخ کلاک نسبتا پایین است. علاوه بر این، TDP کاهش یافته Turbo Boost را محدود می کند. در مقایسه با نسخه‌های ULV Ivy Bridge HD 4000، پردازشگر HD 4400 حدود 20 تا 30 درصد سریع‌تر است. این افزایش عملکرد با پیشرفت‌های معماری و افزایش تعداد واحدهای اجرایی به دست می‌آید. با توجه به فرآیند تولید 3D Tri-Gate 22 نانومتری، مصرف برق نسبتاً پایین است.

عملکرد گیمینگ لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

بازی‌ها برای X1 Carbon موضوع مورد علاقه ای نیستند. حداکثر امکان اجرای بازی های سه بعدی که در چهار سال گذشته منتشر شده‌اند را دارد. البته با جزئیات کم، به طور شگفت انگیزی بسیاری از بازی ها قابل اجرا هستند و به لطف CPU نسبتاً سریع، حتی می توان از برخی از بازی های سال 2013 با جزئیات متوسط ​​لذت برد.

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon i7

در مورد انتشار گرما همه چیز متفاوت است. 50 درجه سانتیگراد در تست استرس ما؟ هیچ یک از رقبا آنقدر داغ نمی شوند، حتی اگر برخی به آن نزدیک شوند، مثلاً سامسونگ ATIV Book 9 Plus (47 درجه سانتیگراد). در حالی که دستگاه در حالت بیکار است، با دمای خنک 24 درجه لپ تاپ X1 Carbon، فقط 2 درجه بیشتر از دمای اتاق 22 درجه قرار دارد. در طول تست استرس سخت ما چه اتفاقی برای بدنه می افتد؟ هر دو تست Prime95 (CPU) و FurMark (GPU) منجر به گرمای بیش از حد زیادی در لپ تاپ می شوند و در نتیجه سرعت کلاک CPU تنها پس از 10 ثانیه به 1.0 گیگاهرتز کاهش می یابد (زمانی که به 65 درجه سانتیگراد) می رسد.سرعت کلاک GPU در طول مدت تست بین 750 تا 800 مگاهرتز باقی می ماند.به محض اینکه بخش کارت گرافیک را در این سناریوی شدید (FurMark) غیرفعال می کنیم، سرعت کلاک CPU به 2.2 گیگاهرتز برمی گردد، تا زمانی که لپ تاپ مجبور شود با باتری کار کند، با سرعت کلاک بین 800 مگاهرتز و 2.2 در نوسان می ماند.

بلندگوهای لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon-i7

ما ژانرهای مختلف موسیقی را در X1 Carbon کرده‌ایم، اما زیاد تحت تأثیر صدای خواننده قرار نگرفتیم. در حالی که بلندگوها صدای نسبتاً بالایی را ارائه می دهند (بدون نویز!)، همه چیز کمی ریز و مصنوعی به نظر می رسد. همانطور که با نگاهی به تصاویر قسمت های داخلی X1 مشاهده می شود، بلندگوها با یک حفره تشدید شده کمی بزرگتر (اما هنوز کوچک) مشاهده می شوند که منجر به حجم صدای بالاتر نسبت به نسخه 2013 ارائه شده، می شود. جهت گیری آنها ثابت مانده است، و همچنان به سمت میز قرار می گیرند که ،از افزایش حجم صدای شنیده شده (به دلیل انعکاس) تا خفه شدن صدا، می تواند منجر به هر چیزی شود.

عمر باتری لپ تاپ استوک لنوو X1 Carbon-i7

عمر باتری واقعی با تست وبگردی با Wi-Fi ما به بهترین وجه تعیین می شود (نور صفحه نمایش تقریباً 150 cd/m² ، بدون روشنایی تطبیقی)، جایی که ما 7:44 ساعت متوسط ​​اندازه گیری کردیم که اکثر رقبا موفق به انجام این کار می شوند و به زمانی 19 تا 30 درصد بیشتر می رسند. هنگام تماشای فیلم، همه چیز به همان اندازه بد به نظر می رسد، با تماشای کلیپ Big Buck Bunny H.264 1080p، زمان اجرای 5:40 ساعت ممکن است. عملکرد  لنوو X1 Carbon لمسی 2013 (نسل قبلی) از این مدل خیلی بدتر نبود .
لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-کاربری

کاربری Lenovo ThinkPad X1 Carbon-i7

با توجه به سی پی یو (Intel Core i7-4600U) و کارت گرافیک (Intel HD Graphic 4400) و قابلیت ارتقای لپ تاپ استوک لنوو  Lenovo ThinkPad X1 Carbon-i7 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا در لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad X1 Carbon-i7

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند.

لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad X1 Carbon-i7 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و یک ترابایت هارد را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-لنووLenovo-ThinkPad-X1-Carbon-i7-جمع بندی

جمع بندی 

لنوو سعی کرده همه چیزهای جدید و فانتزی را در X1 Carbon اصلاح شده قرار دهد، اما ممکن است در این فرآیند برخی از اهداف خود را زیر پا گذاشته باشد. با این حال، اجازه دهید با یکی از بزرگترین جنبه های آن شروع کنیم: پنل IPS با پیکسل های 2560x1440 کیفیت تصویر فوق العاده واضحی را ارائه می دهد. اینکه آیا Full HD کافی نبود موضوع دیگری برای بحث است، اما واضح است که نسبت کنتراست بسیار بالا، پایداری زاویه دید عالی، روشنایی مناسب (حتی در هنگام کار با باتری) و پوشش مات نمایشگر باعث ایجاد صفحه نمایش خیره کننده می شود. استفاده از آن فقط لذت بخش است. زیرا متأسفانه، مشکلات مقیاس‌پذیری هنوز در برخی از نرم‌افزارهای قدیمی رخ می‌دهد، اما باز هم، همه رقبای با وضوح صفحه‌نمایش بالا به همین مشکل دچار می‌شوند.

گزینه‌های تعمیر و نگهداری ساده‌تر شده‌اند، همانطور که پورت‌ها نیز متنوع هستند. و در نهایت، لنوو یک کانکتور OneLink تعبیه کرده است تا بتوان داک جهانی لنوو را تنها با یک کابل وصل کرد و استفاده روزمره را بیش از پیش آسان کرد. برخی ممکن است نسبت به صفحه کلید تطبیقی ​​انتقاد داشته باشند، و سنت‌گرایان ThinkPad مطمئناً از فکر خرید X1 Carbon ، اما نوار لمسی جدید دقیقاً همین است: یک روش جدید برای دسترسی به F و کلیدهای Fn، در حالی که امکان شخصی سازی را در همان زمان فراهم می کند. بنابراین، ما در اینجا نه می خواهیم تصمیم لنوو را ستایش کنیم و نه محکوم کنیم.

لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Carbon-i7 با رقبای متعدد خود، که بسیاری از آنها با نمایشگرهایی با وضوح بالا نیز عرضه می شوند ، از نظر تحرک (وزن کم، عمر باتری خوب، پنل مناسب در فضای باز) برابری می کند. با این حال، ThinkPad T440s مشابه (1920x1080 پیکسل) ممکن است سرمایه گذاری بهتر (ارزان تر) برای کسانی باشد که علاقه ای به پیکسل های اضافی ندارند. لپ تاپ ATIV Book 9 Plus سامسونگ (13.3 اینچ، 3200x1800 پیکسل، i5-4200U) و MacBook Pro Retina 13 اپل (13.3 اینچ، 2560x1440، i5-4258U) دستگاه هایی با امنیت کمتر اما با قابلیت های امنیتی بیشتر هستند. و ممکن است یک جایگزین ارزشمند برای کسانی باشند که به این ویژگی های اضافی اهمیت نمی دهند. 

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ لنوو Lenovo ThinkPad X1 Carbon-i7

نقد و بررسی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop

تمام صفحه ! لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت جدید از آنچه واقعا هست صدا و ظاهر خاص‌تری دارد. در حالی که صفحه نمایش لمسی منحصر به فرد 3:2 برای گرافیست ها روشن، واضح و رنگارنگ است، اما این امر همه ی چیزهای دیگر را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

این نقد و بررسی در تاریخ 19/06/2017 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

اولین تبلت سرفیس در سال 2013 عرضه شد و چهار سال بعد بود که مایکروسافت بالاخره توانست یک نوت بوک مناسب را به این سری اضافه کند. این نوت بوک که به سادگی Surface Laptop نامیده می شود، هم با نسبت صفحه نمایش 3:2 و هم گزینه کمیاب با پردازنده Core i7-7660U با گرافیک یکپارچه Iris Plus 640 موجود است. این ترکیب از ویژگی‌ها را نمی‌توان در هیچ اولترابوک دیگری در بازار یافت و مایکروسافت به عنوان یک ویژگی کلیدی برای سری برتر لپ‌تاپ‌های سرفیس خود از این موضوع استفاده می‌کند.

جدای از انتخاب رنگ های مختلف،پیکربندی های فعلی فقط دو گزینه پردازنده (i5-7200U و i7-7660U) و طیف وسیعی از اندازه های RAM و SSD را ارائه می دهند. پیکربندی سطح ابتدایی ما در حال بررسی مجهز به پردازنده مرکزی i5-7200U ، تنها 8 گیگابایت رم DDR3 و یک SSD 256 گیگابایتی با قیمت 1000 دلار است. اگر کاربران پردازنده i7-7600U را با دو برابر رم و فضای ذخیره سازی می خواهند، باید 600 دلار بیشتر بپردازند. در غیر این صورت، به طرز ناامیدکننده ای هیچ تفاوتی در صفحه نمایش یا اتصال بین سطوح پیکربندی وجود ندارد.

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-مشخصات فنی

لپ تاپ سرفیس به دلیل صفحه نمایش و طراحی مربع تر، تقریباً یک محصول خاص است. مایکروسافت صراحتاً آن را به عنوان یک اولترابوک بازاریابی نمی کند، اما مقایسه ها اجتناب ناپذیر خواهد بود، زیرا جمعیت دانش آموز هدف احتمالاً می خواهد مزایا و معایب بین Surface Laptop، Surface Pro 4، Macbook Pro 13/15، و سایر جایگزین های محبوب را بسنجد. 

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

پردازنده: مدل Intel Core i5-7200U دو هسته ای , فرکانس  2.5 - 3.1 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Kaby Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 13.5 اینچ 3:2, 2256 *1504 پیکسل pixel 201 PPI, Yes, ID: MEI96A2, Name: Panasonic VVX14T092N00, IPS, براق

مادربرد: Intel Kaby Lake-U Premium PCH

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا:  Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio

پورت ها:  USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 DisplayPort, Audio Connections: 3.5 mm combo, Brightness Sensor

شبکه: Marvell AVASTAR Wireless-AC Network Controller (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.0

ابعاد: 1.4*30.8* 22.3 سانتی متر

باتری: 45 وات ساعت لیتیوم پلیمر

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: وبکم 720p

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes

وزن: 1.25 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1000 دلار

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لینک خرید لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-طزاحی

طراحی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

پس از طراحی ناهنجار سرفیس بوک، از بازگشت به سبک سنتی تر استقبال می شود. همان مواد آلومینیومی خاکستری تیره از سری سرفیس پرو و ​​سرفیس بوک باعث بازگشت آن به درب و پایین پایه می شود. در همین حال، کف دست آلکانترا از پوشش نوع امضای سرفیس پرو استاندارد شده است تا زیبایی لپ تاپ سرفیس را از رقبا متمایز کند. این لپ تاپ منحصر به فرد تهیه شده از فلز مات نرم، لوکس به نظر می رسد و ایجاد اثر انگشت را تقریباً غیرممکن می کند، اگرچه ما تعجب نمی کنیم که ببینیم کف دست های میکروفیبر آلکانترا به دلیل تجمع اجتناب ناپذیر عرق دست چرب، تیره و بدمنظره می شوند.

سفتی هم برای پایه و هم برای درب بالاتر از حد متوسط ​​است. این درب به طور خاص با شیشه گوریلا گلس لبه به لبه تقویت شده است، ضخیم‌تر از اکثر اولترابوک‌ها است و برای مقاومت بهتر در برابر خمش در مقایسه با چیزهای شکننده‌تر مانند Notebook 9 یا Yoga 910 مخروطی نمی‌شود. پایه نیز نسبتاً قوی است و هنگام تلاش برای پیچاندن دو طرف، تقریباً هیچ صدایی ایجاد نمی کند. با این حال، کامل نیست، زیرا در صورت اعمال فشار با انگشت، مرکز صفحه‌کلید همچنان به‌طور مشهودی فرو می‌رود. با این وجود کیفیت ساخت کلی عالی است و منعکس کننده استانداردهای بالایی است که خانواده سرفیس نشان می دهد. 

لولاهای کوچک به اندازه کافی سفت هستند تا در هنگام تایپ کمترین تکان را بخورند. حداکثر زاویه باز شدن 140 درجه است و هنگامی که لولاها از 120 درجه عبور می کنند، سفت بودن شروع به ضعیف شدن می کند. با وجود این، سیستم قطعاً متعادل‌تر و ارگونومیک‌تر از سرفیس بوک سنگین‌تر یا Surface Pro 4 است.

پورت های لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

انتخاب پورت ها برای یک نوت بوک ویندوزی کاملاً شرم آور است. هیچ Thunderbolt 3 یا حتی یک پورت اصلی USB Type-C وجود ندارد که اکثر تبلت‌ها و اولترابوک‌های جدیدتر اکنون به صورت استاندارد از آن استفاده می‌کنند. فقدان یک خواننده SD مناسب نیز دلسرد کننده است زیرا سیستم هایی مانند ThinkPad X1 Tablet 2، Samsung Notebook 9 و Surface Pro 4 خود مایکروسافت توانسته اند حداقل یک اسلات MicroSD را یکپارچه کنند. حتی بیشتر گوشی‌های هوشمند مجهز به اسلات سیم‌کارت، خواننده‌های MicroSD و درگاه‌های USB Type-C هستند که هیچ‌کدام از آنها در لپ‌تاپ سرفیس وجود ندارد. به اعتبار مایکروسافت، دسترسی به پورت‌های اینجا حداقل آسان است و مانند پورت صوتی مزاحم بالای درب سرفیس بوک، موقعیت بدی ندارند.

همان پورت SurfaceConnect از سری Surface Pro 4 و سرفیس بوک برای سازگاری با سرفیس داک بازگشته است. اینکه آیا این کمبود Thunderbolt 3 را جبران می کند یا نه، به خواسته های کاربر بستگی دارد.

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-جلو

جلو: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-پشت

پشت: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-چپ

سمت چپ: USB 3.0، mDP، صدای ترکیبی 3.5 میلی متری

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-راست

سمت راست: آداپتور برق متناوب (SurfaceConnect)

ارتباطات و شبکه لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

مایکروسافت بار دیگر Marvell را برای ماژول Avastar WLAN و بلوتوث 4.0 خود تامین می کند. وقتی به شبکه 802.11ac وصل شدیم، مشکلی در اتصال نداشتیم. یک تست واقعی در فاصله یک متری از روتر آزمایشی Linksys EA8500، میانگین سرعت انتقال 556 مگابیت بر ثانیه را برمی‌گرداند. هنوز هیچ گزینه WAN یا GPS در این سری موجود نیست.

لوازم جانبی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

متأسفانه هیچ چیز اضافی در جعبه به جز کارت های ایمنی استاندارد وجود ندارد. آداپتورهایی مانند mDP-to-HDMI یا USB-to-Ethernet یا حتی یک پارچه تمیزکننده می‌توانستند اضافه شوند. برای مثال Surface Pro 4 با قلم مفید Surface Pen عرضه می شود. لوازم جانبی اختصاصی Surface شامل Arc Mouse، Surface Dock فوق الذکر و Surface Dial برای هنرمندان است.

نگهداری لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

خانواده سرفیس به دلیل خدمات غیر دوستانه برای کاربر بدنام است. سایت تعمیر لوازم الکترونیکی مصرفی iFixit به دلیل استفاده بیش از حد از چسب به جای پیچ، دستگاه های سرفیس را با امتیاز تعمیر پذیری بسیار پایین رتبه بندی کرده است و سرفیس لپ تاپ در این مورد تفاوتی ندارد.

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-کیبورد

صفحه کلید لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

صفحه‌کلید چیکلت (27.5×10 سانتی‌متر) به‌صورت استاندارد با نور پس‌زمینه سفید سه سطحی عرضه می‌شود و تجربه تایپ راحتی را ارائه می‌دهد. حرکت کلید 1.5 میلی متر است (در مقایسه با 1.3 میلی متر و 1.4 میلی متر در به ترتیب XPS 13 و VivoBook S510). کلیدهای Enter و Space به طور خاص می‌توانستند از نظر بازخورد قوی‌تر باشند، اما در نهایت پس از چند روز تایپ با نوت‌بوک، احساس کافی بودن می‌کنید. کلاتر تقریباً آرام است و تقریباً هیچ تکانی روی هیچ کلید جداگانه ای وجود ندارد. ما همچنان صفحه‌کلید AccuType را که در بیشتر  ThinkPad های جدیدتر قرار گرفته، برای بازخورد محکم‌تر و یکنواخت‌تر بین کلیدها ترجیح می‌دهیم.

محل قرارگیری دکمه پاور یک تصمیم طراحی عجیب و غریب است که قابل ذکر است. انتظار چند فشار تصادفی را داشته باشید زیرا این دکمه در مجاورت برخی از کلیدهای رایج از جمله Backspace، Delete، PgDn و +/= قرار دارد. به عبارت دیگر، دلیل خوبی وجود دارد که چرا بیشتر سازندگان نوت بوک دکمه پاور را دور از کلیدهای اصلی صفحه کلید قرار می دهند.

پد لمسی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

ترک‌پد شیشه‌ای (10.5×7 سانتی‌متر) کمی بزرگ‌تر از ترک‌پد در XPS 13 (10.5×6 سانتی‌متر) است و بدون هیچ مشکلی با حرکات حداکثر پنج انگشت کار می‌کند. نشانگر روی صفحه به طور غیرقابل توضیحی در طول استفاده منظم نمی پرد یا تکان نمی خورد. به‌طور آزاردهنده، در صورت ضربه زدن به لبه‌ها و گوشه‌های ترک‌پد، قبل از ثبت حرکت انگشت، یک تاخیر چند ثانیه‌ای وجود دارد، در حالی که اگر نزدیک‌تر به مرکز آن ضربه بزنید، چنین تاخیری وجود ندارد. علاوه بر این، در صورتی که انگشت در مقایسه با بیشتر ترک‌پدهای پلاستیکی در سایر نوت‌بوک‌ها، حتی کمی مرطوب باشد، لغزش می‌تواند خشن باشد و بنابراین پس از استفاده طولانی مدت، این تجربه می‌تواند به سرعت از حالت صاف به ناهموار تبدیل شود.

کلیدهای یکپارچه ماوس دارای بازخورد محکم و صدای بلند هستند. حرکت کم عمق است، اما احساس محکم سطح ترک پد این کمبود را جبران می کند. اعمال فشار قوی روی مرکز ترک پد با انگشت به هیچ وجه آن را تاب نمی دهد.

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

صفحه نمایش لمسی گوریلا گلس تنها جنبه ای است که همیشه در سری Surface همه را تحت تاثیر قرار می دهد. نسبت صفحه غیر متعارف 13.5 اینچی آن 3:2 برای ارائه ها و تصاویر فول فریم به جای پخش مولتی مدیا طراحی شده است و پنل منحصر به فرد Panasonic VVX14T092N00 IPS در حال استفاده در هیچ نوت بوک یا تبلت دیگری در حال حاضر در پایگاه داده ما یافت نمی شود. رنگ‌ها و متن‌ها همان‌طور که از یک پنل براق انتظار می‌رود واضح هستند، اما همچنان می‌توانیم هنگام نگاه کردن از نزدیک به نمایشگر، متوجه مقداری دانه‌ریزی خفیف شویم. روشنایی نور پس‌زمینه تقریباً مشابه Surface Pro 4 است و کمی کم‌تر از سرفیس بوک است، در حالی که نسبت کنتراست عالی کمی بیش از 1000:1 را حفظ می‌کند. به طور میانگین، بیشتر اولترابوک‌ها در حدود 300 نیت هستند، در حالی که تعداد کمی از آنها می‌توانند بیش از 500 نیت تولید کنند، مانند MacBook Pro 13 و Samsung Notebook 9پخش نور در نور پس زمینه در استفاده روزمره مشکلی ایجاد نمی کند و تنها در کوچکترین تیرگی در اطراف لبه ها وجود دارد.

پردازنده اینتل Core i5-7200U

سی پی یو اینتل i5-7200U در لپ‌تاپ پایه سرفیس یک گزینه رایج پردازنده Kaby Lake است که در رقبایی مانند Spectre 13 ، Yoga 910 و Samsung Notebook 9 یافت می‌شود و مشابه Latitude 5280 است. در ابتدا، امتیاز تست Single-Thread CineBench R15 ما بسیار کم بود و تنها 93 امتیاز داشت، اما امتیازات پس از اتمام و راه اندازی مجدد Windows Update به حالت عادی بازگشت. ارتقاء به i7-7660U بر اساس آنچه که می توانیم از i7-7600U مشابه ببینیم، عملکردی در حدود 20 درصد در بارهای تک رشته ای و چند رشته ای افزایش می دهد. توجه داشته باشید که حداقل تفاوت قیمت بین i5 و i7 حدود 600 دلار است، بنابراین این افزایش ناچیز 20 درصدی هزینه بالایی دارد.

تست اجرای CineBench Multi-Thread در یک حلقه، 7 درصد کاهش عملکرد را در طول زمان از 320 امتیاز به 300 امتیاز نشان می دهد. این افت بسیار جزئی است و حداقل تا چند حلقه ی بعد شروع نمی شود، بنابراین اکثر کاربران احتمالا متوجه آن نخواهند شد. با این وجود، این مطمئناً ما را کنجکاو کرده است که i7-7660U چگونه می تواند در شرایط مشابه عمل کند.

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک HD Graphics 620

کارت گرافیک HD Graphics 620 یکپارچه در لپ تاپ سرفیس در معیارهای 3DMark به طور قابل توجهی کمتر از همان کارت گرافیک در VivoBook S510UA است. برای مثال، Cloud Gate و Fire Strike Graphics برای ایسوس در مقایسه با لپ‌تاپ مایکروسافت حدود 35 درصد بالاتر هستند. این ممکن است به سادگی به دلیل وضوح بالاتر صفحه نمایش مایکروسافت و استفاده آن از رم DDR3 به جای DDR4 باشد. کارت های گرافیکی یکپارچه به‌ویژه نسبت به RAM کندتر حساس‌تر هستند زیرا حافظه را با سیستم به اشتراک می‌گذارند و این ما را به‌ویژه نگران عملکرد Iris Plus Graphics 640 در i7-7660U کرده است.

عملکرد گیمینگ همانطور که انتظار می رود ضعیف است زیرا سری HD Graphics و Iris Pro برای بازی های 3 بعدی طراحی نشده اند. پرش از HD Graphics 620 به Iris Graphics 550 نرخ فریم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما عملکرد کلی هنوز آنقدر قدرتمند نیست که اکثر عناوین را با وضوح 2256 *1504 اجرا کنند.

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

هنگامی که لپ تاپ در حالت بیکار است، دمای سطح از هر دو طرف پایین است. با این حال، هنگامی که تحت بارهای سنگین تر قرار می گیرد، سطح پایین به طور متوسط حدود 10 درجه سانتیگراد گرمتر از سطح بالایی می شود. این نسبتاً غیرمعمول است زیرا اغلب اولترابوک‌ها دارای دلتاهای دمایی بسیار کوچک‌تری بین سطوح بالا و پایین هستند و ما فقط می‌توانیم فرض کنیم که این امر به دلیل رسانایی کمتر پارچه آلکانترا است. برای مثال، MacBook Pro 13 یکپارچه تر، به طور متوسط ​​در حدود 36 درجه سانتیگراد در هر دو قسمت بالا و پایین آن با تفاوت بسیار کمتری نسبت به هر طرف دما دارد. در حالی که این امر باعث می شود هنگام تایپ کردن روی لپ تاپ سرفیس، دست های راحت تری داشته باشید، اما در صورت تایپ روی زانو، پایین بسیار گرم تر می شود.

بلندگوهای لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

بلندگوهای استریو 2 واتی هم در حداکثر صدا و هم از نظر باس کمتر از حد متوسط هستند. اندازه‌گیری‌های نویز صوتی ما، بازتولید ضعیف‌تر فرکانس‌های پایین‌تر را در مقایسه با Sky X7E2 بزرگ‌تر نشان می‌دهند که احتمالاً به دلیل عدم وجود یک ساب ووفر اختصاصی است. خوشبختانه، تنظیمات صدای بالاتر باعث ایجاد حالت ایستا یا طنین در کف دست نمی شود، زیرا بلندگوها به جای جلو، در سمت لبه پشتی نوت بوک قرار دارند. هدفون های استودیویی پشتیبانی می شوند زیرا این سیستم به همان ESS Sabre HiFi DAC مانند برخی از نوت بوک های MSI GS و GT مجهز است. کاربران عمومی احتمالا متوجه این موضوع نخواهند شد، اما پخش‌کننده‌ها و علاقه‌مندان به صدا از SNR بالاتر و پشتیبانی امپدانس گسترده‌تر قدردانی خواهند کرد.

عمر باتری لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

انتظار می رود عمر باتری 10 ساعت در شرایط WLAN واقعی کمی بیشتر از سرفیس بوک و مک بوک پرو 13 باشد. اگرچه XPS 13 با پیکربندی مشابه می تواند حدود یک ساعت بیشتر دوام بیاورد، ظرفیت باتری آن نیز 33 درصد بیشتر از نسخه قبلی است. مایکروسافت در صورت نیاز، در حالت آماده به کار روی دسکتاپ در کمترین میزان روشنایی، بیش از 22 ساعت در حالت آماده به کار دوام خواهد داشت.پیکربندی Core i7 احتمالاً زمان اجرا کوتاه‌تری خواهد داشت، زیرا Iris Plus Graphics 640 یکپارچه‌تر خواهد بود. شارژ شدن باتری از ظرفیت تقریبا خالی تا ظرفیت کامل حدود 2.5 ساعت طول می کشد.

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

با توجه به سی پی یو (Intel Core i5-7200U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. 

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ Microsoft Surface Laptop این قابلیت را دارد که هارد بالاتری را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. این لپ تاپ امکان ارتقا رم را ندارد.

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.در صورت نیاز به ارتقا هارد به لینک سایت فیکس ایت مراجعه کنید.

لپ-تاپ-استوک-مایکروسافت-microsoft-surface-laptop-جمع بندی

جمع بندی 

مایکروسافت لپ تاپ سرفیس را به عنوان "بیش از یک لپ تاپ سنتی" تبلیغ می کند، اما تجربه ما برعکس بوده است. اگر ویژگی‌هایی مانند USB Type-C، کارت‌خوان‌های SD و NVMe مهم هستند، اولترابوک‌های پرچم‌دار کنونی Lenovo، HP و Dell بیش از آنچه جدیدترین دستگاه سرفیس مایکروسافت می‌تواند ارائه دهد، دارند. پایه Alcantara مطمئناً متفاوت است و یک نقطه هدف بازاریابی منحصر به فرد دیگر را ایجاد می کند، اما گنجاندن آن سطحی است و هیچ مزیت عملی قابل توجهی برای کاربران نهایی ندارد.

بزرگترین دلیل داشتن یک لپ تاپ سرفیس، صفحه نمایش 13.5 اینچی آن است، زیرا همه چیز در مورد نوت بوک نسبتاً ضعیف است. اگر پنل 3:2 یا Iris Graphics SKU به هر دلیلی ضروری نیستند، در این صورت این نوت بوک در مقایسه با تعداد زیادی از گزینه های 13 و 14 اینچی که اکنون در دسترس هستند، جذاب تر می شود. عمر باتری طولانی، نویز کم فن و طیف رنگی گسترده نوت بوک مایکروسافت را می توان در رقبایی مانند XPS 13 9360 QHD یا Notebook 9 نیز مشاهده کرد.

اگر پیکربندی Core i5 ما به سختی می‌تواند نرخ کلاک Turbo Boost را در محدوده 2.7 تا 2.8 گیگاهرتز حفظ کند، در این صورت ما این سوال را داریم که چگونه Core i7 پر تقاضا می‌تواند حداکثر توربو بوست 4.0 گیگاهرتزی خود را حفظ کند. ما همچنین نگران هستیم که رم DDR3 از پتانسیل کامل پردازنده گرافیکی Iris Plus Graphics 640 مشابه عملکرد ضعیف پردازنده گرافیکی HD Graphics 620 ما برای پیکربندی Core i5 جلوگیری کند.
مایکروسافت در حال بازاریابی نوت بوک خود برای دانش آموزان است.با این اوصاف، لیست طولانی از ویژگی های از دست رفته آن، تطبیق پذیری لپ تاپ سرفیس را به شدت محدود می کند و توصیه آن را برای دانشجویان و کاربران عادی را برای ما دشوار می کند. لپ‌تاپ سرفیس یک لپ‌تاپ محکم و بدون حاشیه است که صفحه‌نمایش زیبایی دارد. متأسفانه، چیز دیگری ارائه نمی دهد و به اندازه Surface Pro 4 یا اکثر اولترابوک های موجود در بازار همه کاره نیست.

منبع:نقد و بررسی لپ تاپ Microsoft Surface

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

پردازنده Zen 3 Cezanne و کارت گرافیک Nvidia Ampere ارتقا یافته اند. Zephyrus G14 تنها لپ تاپ گیمینگی بود که در اوایل سال گذشته عرضه شد، اما زمانه تغییر کرده است. برخی از جنبه‌های این سیستم هنوز به خوبی حفظ شده اند، در حالی که برخی دیگر در مقایسه با Razer Blade 14 جدید در حال پیر شدن هستند.

این نقد و بررسی در تاریخ 29/06/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

ایسوس لپ تاپ Zephyrus G14 خود را در اوایل سال گذشته معرفی کرد که به خاطر اندازه کوچک 14 اینچی، پردازنده 8 هسته ای AMD Ryzen 9 4900HS و گرافیک GeForce RTX 2060 Max-Q Turing خبرساز شد. پردازنده جدید Zen 2 در آن زمان به G14 این امکان را می‌دهد تا از بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ 15.6 اینچی و 17.3 اینچی از جمله لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده‌های نسل دهم Core i9 عملکرد بهتری داشته باشد.

برای سال 2021، ایسوس مدل Zephyrus G14 خود را به‌روزرسانی کرده است تا به جای آن از پردازنده جدیدتر Zen 3 Ryzen 9 5900HS Cezanne و پردازنده گرافیکی RTX 3060 Ampere استفاده کند. نمایشگر و درب بیرونی نیز گزینه های جدیدی برای بهبود تجربه بصری دارند. پیکربندی خاص با صفحه نمایش 144 هرتز FHD ما را می توان به صورت آنلاین با قیمت 1500 تا 1750 دلار آمریکا پیدا کرد در حالی که گزینه QHD 120 هرتز را می توان تا 2000 دلار یافت. اگرچه Zephyrus G14 بدون رقیب مستقیم در کلاس اندازه خودعرضه شد اما الان این نسخه 2021 باید با Razer Blade 14 قدرتمند روبرو شود.

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-مشخصات-فنی

مشخصات فنی ASUS ROG Zephyrus G14

پردازنده: مدل AMD Ryzen 9 5900HS هشت هسته ای / فرکانس پردازنده  3.3 - 4.6 گیگاهرتز /80 W PL2 / Short Burst، 80 W PL1 / Sustained، Cezanne H (Zen 3)

کارت گرافیک: پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3060 - شش گیگابایت VRAM، هسته: 1382 مگاهرتز، حافظه: 1530 مگاهرتز، 80 وات TDP (شامل تقویت دینامیک 20 وات) GDDR6، 471.11، Optimus

حافظه رم: 1x 16GB DDR4

صفحه نمایش: 14 اینچ 16:10, 1920*1080 پیکسل , 157 PPI و LM140LF-1F02, IPS, Adaptive Sync, NCP005E, 144 Hz , مات

مادربرد: AMD Promontory/Bixby FCH

هارد: SSD,512GB  

کارت صدا: AMD Raven/Renoir/Van Gogh/Cezanne/Rembrandt/Raphael - HD Audio Controller

پورت ها: 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 USB 3.1 Gen2, USB-C Power Delivery (PD), 1  HDMI , 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, Audio Connections: 3.5mm

شبکه: Intel Wi-Fi 6 AX200 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5/ax = Wi-Fi 6), Bluetooth 5.1

ابعاد: 2*32.4*22.2 سانتی متر

باتری: 76 وات ساعت لیتیوم پلیمر, 4 سلولی

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, Armoury Crate, Radeon software

وزن: 1.68 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1700 دلار

لینک مشاهده در سایت ایسوس : Asus homepage-Asus notebook section

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لینک خرید لپ تاپ استوک ASUS ROG Zephyrus G14

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-طراحی

طراحی و بدنه لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

شاسی عمدتا مات مانند مدل 2020 باقی مانده به جز چند تغییر جزئی: فونت Zephyrus در امتداد لبه عقب و لوگوی براق در نزدیکی گوشه درب بیرونی اکنون به ترتیب منعکس کننده تر و کمی بنفش هستند. سوراخ‌های کوچک روی درب بیرونی نیز اکنون برای جلوه‌ای ظریف رنگین‌کمان منعکس‌کننده هستند. ابعاد و استحکام در غیر این صورت مانند ویژگی اختیاری نورپردازی LED انیمه ماتریکس دست نخورده است.

برای علاقه مندان به لپ تاپ های گیمینگ، Razer Blade 14 هم کوچکتر و هم باریکتر از Asus است در حالی که وزن آن حدود 100 گرم بیشتر است. به هر حال Zephyrus G14 یک طراحی قدیمی تر است.

پیکربندی Anime Matrix  دو میلی‌متر ضخیم‌تر از پیکربندی بدون این ویژگی است زیرا درب بیرونی باید بتواند LEDهای کوچک را نگه دارد. اگرچه طراحی منحصر به فرد است، اما فراموش کردن وجود انیمه ماتریکس آسان است زیرا کاربران تقریباً همیشه به صفحه نمایش نگاه می کنند و نه پشت آن.

پورت های لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

گزینه های پورت و موقعیت یابی نسبت به G14 اصلی تغییری نکرده است. Thunderbolt به دلیل پردازنده AMD باقی مانده است، اما حداقل درگاه USB-C سمت چپ از نمایشگر خروجی، Power Delivery و G-Sync پشتیبانی می کند. بسیاری از پورت‌ها نسبت به سایر نوت‌بوک‌ها که کابل‌ها در آنها مانع اتصال می‌شوند، به لبه جلو نزدیک‌تر هستند.

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-جلو

جلو: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-پشت

پشت: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-چپ

سمت چپ: آداپتور برق متناوب، HDMI 2.0b، USB-C 3.2 نسل 2 (w/DP، PD، و G-Sync)، صدای ترکیبی 3.5 میلی‌متری

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-راست

سمت راست: USB-C 3.2 Gen. 2 (بدون DP، PD، یا G-Sync)، 2x USB-A 3.2 Gen. 1، قفل Kensington

ارتباطات و شبکه لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

اینتل AX200 استاندارد برای اتصال Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1 به کار رفته است. نرخ های انتقال در طول زمان برای عملکرد قابل اعتماد سازگار است.

نگهداری لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

پنل پایینی فقط با پیچ گوشتی فیلیپس به راحتی جدا می شود. گزینه های ارتقا ممکن است محدود باشد، اما حداقل RAM برخلاف Razer Blade 14 قابل ارتقا است.

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401 کیبورد

صفحه کلید لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

اندازه صفحه کلید و بازخورد همان مدل سال گذشته است. ما تجربه تایپ در G14 را به Blade 14 ترجیح می دهیم زیرا کلیدهای آن هم حرکت عمیق تر و هم بازخورد قوی تری دارند. از طرف دیگر، صفحه کلید اینجا فقط از نور پس‌زمینه سفید تک ناحیه‌ای در مقایسه با نورپردازی RGB هر کلید Razer پشتیبانی می‌کند. طرح برخی از توابع ثانویه سال به سال تغییر کرده است. برای مثال، کنترل‌های روشنایی برای نور پس‌زمینه صفحه‌کلید به ردیف بالا منتقل شده‌اند، در حالی که یک کلید جدید "Aura" برای تغییر نور پس‌زمینه، جایگزین کلید فست فوروارد شده است.

پد لمسی لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

صفحه پد لمسی کوچکتر از Blade 14 است (10.5 x 6 سانتی متر در مقابل 11.1 x 7.6 سانتی متر). هنگام سر خوردن با سرعت آهسته، کنترل مکان نما همچنان صاف و با کمی چسبندگی است، در حالی که کلیدهای یکپارچه ماوس کم عمق هستند و بازخورد کافی ندارند.

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

در حالی که Zephyrus G14 2020 از پنل IPS 120 هرتزی CEC PA LM140LF-1F01 استفاده می کرد، مدل 2021 ما از پنل IPS 144 هرتزی CEC PA LM140LF-1F02 استفاده می کند. طبق آزمایش‌های ما، هر دو اساساً از نظر پوشش رنگ و روشنایی یکسان هستند، در حالی که سایر ویژگی‌ها مانند زمان پاسخ گویی و نسبت کنتراست ممکن است به ترتیب در پنل جدیدتر کمی بهتر و بدتر باشند. این یک پنل میان رده تا سطح بالا است، اگرچه نمی تواند به رنگ ها یا زمان پاسخگویی بسیاری از نمایشگرهای 15.6 یا 17.3 اینچی گیمینگ نزدیک شود. توجه داشته باشید که ایسوس یک گزینه نمایشگر با وضوح بالاتر 1440p با پوشش کامل DCI-P3 اما نرخ تازه سازی داخلی 120 هرتز پایین تر ارائه می دهد. Blade 14 یک پنل مشابه 1440p را ارائه می دهد، البته با نرخ تازه سازی اصلی 165 هرتز حتی بالاتر. FreeSync به طور پیش فرض بر روی صفحه نمایش اصلی فعال است در حالی که G-Sync برای نمایشگرهای خارجی سازگار پشتیبانی می شود.

پردازنده AMD Ryzen 9 5900HS

سی پی یو AMD Ryzen 9 5900HS پردازنده ای برای لپ تاپ های بزرگ (گیمینگ) بر اساس معماری سزان است. R9 5900HS هر هشت هسته را بر اساس ریزمعماری Zen 3 یکپارچه می کند. آنها در فرکانس 3 گیگاهرتز (ساعت پایه تضمینی) تا 4.6 گیگاهرتز (توربو) هستند و از SMT / Hyperthreading (16 رشته) پشتیبانی می کنند. این تراشه بر روی فرآیند مدرن 7 نانومتری TSMC ساخته شده است. در مقایسه با 5900HX (تا 54 وات)، 5900HS با TDP 35 وات پیکربندی شده است. ریزمعماری جدید Zen 3 نسبت به Zen 2 IPC سرعت بسیار بالاتری ارائه می‌دهد. AMD در مورد پردازنده‌های دسکتاپ ادعا می‌کند که به طور متوسط ​​19 درصد و در بررسی برنامه‌ها حدود 12 درصد افزایش سرعت ساعت دارند.

میانگین 5900HS در پایگاه داده ما با اینتل Core i7-12650H ، Core i9-11900H و Core i9-11980HK در عملکرد چند رشته ای مطابقت دارد، در حالی که، به طرز شگفت آوری به Ryzen 9 5900HX تشنه انرژی نزدیک تر است. این CPU از همه جهات عالی است، و بیشتر تولیدکنندگان لپ تاپ و همچنین بسیاری از تولیدکنندگان مینی کیس شخصی به آن توجه می کنند. علاوه بر هشت هسته پردازنده ، APU همچنین یک iGPU Radeon RX Vega 8 را با 8 CU تا حداکثر 2100 مگاهرتز ادغام می کند. کنترلر حافظه دو کاناله از DDR4-3200 و رم کم مصرف LPDDR4-4266 پشتیبانی می کند. علاوه بر این، 16 مگابایت حافظه کش سطح 3 روی تراشه وجود دارد. TDP APU 35 وات تعیین شده است تا برای لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر (35 - 52 وات) مناسب باشد.

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060

پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3060 Mobile سومین کارت گرافیک Ampere برای نوت‌بوک‌ها در اوایل سال 2021 است. این کارت گرافیک مبتنی بر تراشه GA106 Ampere است و 6 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 با حافظه 192 بیتی ارائه می‌کند. همچنین از PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و در انواع مختلف از 60 یا 115 وات (TGP) در دسترس خواهد بود. به عنوان بسته، کارت گرافیک نوت بوک از GB5-256 استفاده می کند و اندازه تراشه 40x40 میلی متر است. GPU از eDP 1.4b برای اتصال مانیتور داخلی پشتیبانی می کند. دیگر نسخه Max-Q وجود ندارد اما هر OEM می تواند فناوری های Max-Q (تقویت پویا، حالت Whisper) را پیاده سازی کند.

عملکرد به تنظیمات TGP و خنک کننده لپ تاپ بستگی دارد. به طور متوسط ​​باید شبیه GeForce RTX 2070 Super Mobile قدیمی‌تر باشد و بنابراین برای بازی‌های QHD (بازی‌های بسیار سخت) مناسب‌تر است. بازی‌های کم‌تر سنگین مانند Star Wars Squadron باید با کیفیت 4k با حداکثر تنظیمات جزئیات قابل بازی باشند. 

با این کارت گرافیک ، عملکرد گرافیکی Zephyrus G14 ما تقریباً 10 درصد کندتر از لپ‌تاپ‌های معمولی در پایگاه داده ما است که به همان RTX 3060 مجهز هستند. این کمبود حتی در هنگام اجرای سیستم در حالت توربو یا حداکثر فن نیز صادق خواهد بود. استفاده از لپ تاپ در حالت پرفورمنس به جای حالت توربو باعث کاهش گرافیکی در حدود تا درصد می شود.

امتیازات کمی پایین تر 3DMark به نرخ فریم کمی کندتر در طول بازی در دنیای واقعی تبدیل می شود. عملکرد در بازی‌های سخت‌تر مانند GTA V، Final Fantasy XV یا Witcher 3 چند درصد کمتر از لپ‌تاپ‌های معمولی RTX 3060 است. با این وجود، نرخ فریم ثابت و بدون افت غیرمعمول یا لگ کوچک در طول زمان اجرا است. کاربران همچنان می‌توانند انتظار عملکرد گرافیکی 15 تا 30 درصدی سریع‌تری نسبت به RTX 2060 Max-Q داشته باشند.

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

دمای سطح تا حد زیادی متقارن است و بنابراین گرم ترین نقاط لپ تاپ به سمت مرکز خواهد بود. هنگام بازی، این نقاط داغ می توانند به اندازه 54 تا 62 درجه سانتیگراد در مقایسه با دمای 45 تا 52 درجه سانتیگراد در Blade 14 گرم باشند. تکیه گاه کف دست و کلیدهای WASD برای راحتی دستان هنگام بازی همیشه خنک تر خواهند بود. یکی دیگر از تمایزهای جالب بین Zephyrus G14 و Blade 14 این است که شاسی ایسوس دارای حرارتی است که از لبه های چپ و راست خارج می شود در حالی که Razer اینطور نیست. اگر در حال بازی با ماوس خارجی هستید، به احتمال زیاد هوای گرم را روی دست خود احساس خواهید کرد.

بلندگوهای لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

بلندگوهای Zephyrus G14 با توجه به فرم فاکتور 14 اینچی بهتر از حد انتظار هستند. در واقع، این لپ تاپ دارای دو بلندگوی معمولی 2.5 واتی و دو توییتر 0.7 واتی است، برخلاف اکثر لپ‌تاپ‌های دیگر که فقط بلندگوهای استریو دارند. در نتیجه صدا بین محدوده فرکانس پایین تر و بالاتر متعادل تر است. با این حال، اگر می خواهید یک اتاق بزرگ را پر کنید، حداکثر صدا می توانست کمی بلندتر باشد.

عمر باتری لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

زمان اجرای باتری تقریباً دو ساعت بیشتر از آنچه در G14 سال گذشته و برای تست WLAN تقریباً 12 ساعت است. این زمان به طور قابل توجهی بیشتر از چیزی است که ما در Razer Blade 14 ثبت کرده ایم و همچنین با جدیدترین اولترابوک های مجهز به پردازنده های بسیار ضعیف تر سری U قابل مقایسه است. شارژ مجدد از طریق USB-C با سرعت کمتری پشتیبانی می شود.به خاطر داشته باشید که فقط درگاه USB-C در سمت چپ می تواند برای این منظور استفاده شود.

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401 کاربری

کاربری لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

با توجه به سی پی یو (AMD Ryzen 9 5900HS ) ، کارت گرافیک ( AMD Ryzen 9 5900HS) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک ASUS ROG Zephyrus G14 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 SSD یا PCIe NVMe Gen 4 را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-Asus-Zephyrus-G14-GA401-جمع بندی

جمع بندی 

لپ تاپ Zephyrus G14 یک لپ تاپ گیمینگ عالی است. متأسفانه برای ایسوس ، این نسل دوم اکنون باید با محصول جدید در رینگ مبارزه کند: Razer Blade 14 . ریزر ثابت کرده است که می‌توان یک لپ‌تاپ گیمینگ حتی کوچکتر 14 اینچی با عملکرد گرافیکی سریع‌تر، RGB هر کلید را مهندسی کرد. نورپردازی و گزینه های نمایش بهتری نسبت به Zephyrus G14 بدون نیاز به صدای بلندتر یا گرمتر. حتی یک وب کم دارد که مدل ایسوس کاملاً فاقد آن است. برای کاربرانی که می‌خواهند عملکرد و سودمندی را به حداکثر برسانند، این تمایزات مهم می‌تواند به‌عنوان شکست‌معامله باشد.

عملکرد پردازنده و عمر باتری در حد مناسب است. با این حال، تقریباً هر چیز دیگری در مقایسه با آخرین رقبا، می تواند به روز رسانی شود. لپ تاپ ایسوس هنوز چند برگ برنده نسبت به ریزر دارد. به عنوان مثال، ظرفیت باتری برای طول عمر بیشتر است و RAM برخلاف Blade 14 قابل ارتقا است. ما همچنین به دلیل بازخورد محکم تر و حرکت عمیق تر، صفحه کلید ایسوس را برای تایپ بهتر می دانیم. عملکرد پردازنده همچنان در سطح بالایی قرار دارد تا یکی از سریع ترین لپ تاپ های 14 اینچی موجود باشد. با این حال، لپ تاپ می توانست از گزینه های GPU مختلف و سایر ویژگی ها بیشتر استفاده کند. پیکربندی GA401 ما اکنون به طور گسترده در اکثر خرده فروشان آنلاین عمده در دسترس است. Newegg، Amazon، Best Buy، و Walmart همگی این لپ تاپ را با قیمت‌های 1500 تا 1800 دلار در اختیار دارند.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G14

نقد و بررسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

تغییرات زیاد! بعد از اینکه HP در سال گذشته نوت‌بوک تجاری خود را به‌روزرسانی کرد، تغییرات زیادی در EliteBook 840 جدید ایجاد شد. پردازنده Kaby Lake Refresh و طراحی مجدد بدنه جدید بخشی از آنهاست. این امر لزوماً به این معنی نیست که همیشه جدید بهتر است. در نقد و بررسی ما در زیر ببینید که چه تغییراتی ایجاد شده‌اند.

این نقد و بررسی در تاریخ 

لپ تاپ های HP EliteBook سری 800 نوت‌بوک‌های تجاری ممتازی هستند که خود را پایین‌تر از مدل‌های برتر مانند HP EliteBook Folio 1040  می بینند. امروز نگاهی خواهیم داشت به نسل پنجم HP EliteBook 840 که از نظر فنی و اپتیکی بازنگری شده و کاملاً با مدل قبلی خود یعنی HP EliteBook 840 G4 متفاوت است.

لپ تاپ مورد آزمایش ما در مقایسه با لپ تاپ های تولیدکنندگان دیگر در قسمت میانی قرار دارد. این لپ تاپ مجهز به پردازنده Core i5-7300U به روز اینتل با 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD و صفحه نمایش Full HD IPS است. پیکربندی آزمایشی HP EliteBook 840 G5 با قیمت 1400 دلار در دسترس است و همچنین بسیاری از ویژگی‌های امنیتی را ارائه می‌کند که امروزه لپ تاپ های اداری و شرکتی نمی‌توانند بدون آن‌ها کار کنند.

لینک خرید لپ تاپ استوک HP EliteBook 840 G5

از طرف دیگر، این لپ تاپ می‌تواند به پردازنده سریع‌تر اینتل Core i7-8650U نیز مجهز شود، اگرچه این امر قیمت را کمی افزایش می‌دهد. نسخه ارزان‌تر دیگری از HP EliteBook 840 G5 در پیکربندی با Intel Core i5-7200U وجود دارد. همچنین پیکربندی های مختلف دستگاه ذخیره سازی هارد و رم موجود است. با توجه به مشخصات فنی، حداکثر ارتقا یک ترابایت SSD و 32 گیگابایت رم است. آیا این تغییرات برای شکست دادن رقبا کافی است؟ احتمالاً سخت ترین رقیب Lenovo ThinkPad T480s است که پیکربندی مشابهی دارد. 

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-مشخصات-فنی

مشخصات فنی HP EliteBook 840 G5

پردازنده: مدل Intel Core i5-7300U دو هسته ای , فرکانس  2.6 - 3.5 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Kaby Lake
کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620
حافظه رم: 1x 16GB DDR4
صفحه نمایش: 14 اینچ 16:10, 1920*1080 پیکسل , 157 PPI و AUO3B3D, IPS , مات
مادربرد: Intel Kaby Lake-U + iHDCP 2.2 Base PCH
هارد: SSD,256GB  
کارت صدا:  Conexant ISST Audio
پورت ها: 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 USB 3.1 Gen2, 1 Thunderbolt, 1 HDMI, 1 Kensington Lock, 1 Docking Station Port, Audio Connections: 3.5 mm, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader
شبکه:  Intel Ethernet Connection I219-V (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2
ابعاد: 1.8*32.6* 23.4 سانتی متر
باتری: 50 وات ساعت لیتیوم یون , 4330 mAh
سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت
دوربین:  Webcam: HDSecondary Camera: HD-IR
سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, power supply, HP Client Security, HP Velocity, HP Sure Click, HP LAN Protection, HP Connection Optimizer, HP JumpStart, HP PhoneWise, HP Noise Cancellation Software, HP 3D DriveGuard, HP ePrint driver + JetAdvantage, HP Hotkey Support, HP Recovery Manager, Bang & Olufs,
وزن: 1.541 کیلوگرم
قیمت در زمان عرضه: 1500 یورو
لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-طراحی

طراحی و بدنه لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

بدنه آلومینیومی نقره ای ظریف HP EliteBook 840 G5 بسیار متفاوت از مدل قبلی خود (HP EliteBook 840 G4) به نظر می رسد. پوشش صفحه نمایش دارای لبه متضاد در بالا است و لوگوی جدید HP بر طراحی زیبا تأکید دارد. EliteBook 840 جدید زاویه دارتر به نظر می رسد، زیرا گوشه های گرد در پشت پایه ناپدید شده اند. نوت بوک تجاری تمیزتر و با کیفیت تر به نظر می رسد، هم در ظاهر و هم از طراحی. طرز کار عالی آن به اندازه پایداری آن متقاعد کننده است. برای تاب برداشتن واحد پایه باید فشار قوی اعمال کنید. کاور نمایشگر راحت تر تاب می خورد اما همچنان قابل قبول است. تست فشار نشان می دهد که بدنه کمی در مرکز واحد پایه جابجا می شود، اما این دلیلی برای انتقاد نیست. مایلیم کاور نمایشگر را به خاطر نشان ندادن هیچ موجی بر روی صفحه نمایش تحت فشار تحسین کنیم. باز کردن لپ تاپ بسیار آسان است و با یک دست قابل انجام است. با وجود لولاهای صاف، صفحه نمایش هنگام تایپ به سختی تکان می خورد. از نظر اپتیکال، HP EliteBook 840 G5 بسیار متقاعد کننده است و ویژگی های کوچکی مانند پوشش وب کم نشان می دهد که سازنده به عملکرد نیز توجه کرده است.

پورت های لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

انتخاب پورت HP EliteBook 840 G5 هم خوب و هم بد است. اما اجازه دهید با نکات مثبت شروع کنیم: در نهایت، HP EliteBook 840 یک پورت USB Type-C را ارائه می‌کند که نه تنها از خروجی تصویر پشتیبانی می‌کند، بلکه می‌تواند انرژی دستگاه را نیز تامین کند. پورت ها در کناره‌های لپ تاپ قرار گرفته‌اند، اگرچه اکثر آنها در سمت راست قرار گرفته‌اند. جدا از پورت USB Type-C که قبلا ذکر شد، این لپ تاپ همچنین دارای دو پورت USB 3.1 معمولی (یکی در هر طرف) است. این نوت بوک همچنین دارای یک پورت HDMI و یک اتصال اترنت است. در سمت راست نیز پورت اختصاصی داک استیشن را خواهید دید که به شما امکان می دهد به راحتی به همه دستگاه های محل کار متصل شوید. یک اسلات Micro-SIM وجود دارد، اما واحد تست ما ماژول WWAN مناسبی ندارد.

چیزی که نمی توانیم بفهمیم این است که چرا HP کارت خوان SD را حذف کرده است. گاهی اوقات دستگاه‌ها به microSD مجهز شده‌اند، اما به نظر می‌رسد حتی این مورد نیز در اینجا غیر ضروری تلقی شده است. با این حال، سایر تولید کنندگان مشهور این کار را قبلا انجام داده اند و کار می کند. بنابراین کاربر نهایی باید با آداپتورها سر و کار داشته باشد . پورت‌های USB همچنان در دسترس هستند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-جلو

جلو: LED وضعیت

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-پشت

پشت: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-چپ

سمت چپ: قفل کنزینگتون، دریچه های هوا، USB 3.1 Gen 1، کارت خوان هوشمند

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-راست

سمت راست: Micro-SIM، جک ترکیبی هدفون و میکروفون، USB 3.1 Gen 1، HDMI 1.4b، RJ-45، پورت داک، Thunderbolt (USB Type-C)، منبع تغذیه

ارتباطات و شبکه لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

ارتباط بی سیم توسط یک ماژول AC-Wi-Fi دو بانده 2x2 از اینتل انجام می شود که از بلوتوث 4.2 نیز پشتیبانی می کند. در طول اندازه‌گیری‌های ما که در شرایط ایده‌آل انجام می‌شود، واحد آزمایش ما توانست به نتایج بسیار خوبی دست یابد. ما میانگین نرخ انتقال 523 مگابیت بر ثانیه را هنگام ارسال و 644 مگابیت بر ثانیه هنگام دریافت اندازه گیری کردیم. HP موفق شده است عملکرد دستگاه را نسبت به نسل قبلی خود بهبود بخشد و نسل پنجم EliteBook 840 نیز در مواجهه با لپ تاپ های مقایسه ای خود عملکرد خوبی دارد. پورت اترنت یک اتصال شبکه جایگزین را ارائه می دهد و می تواند داده ها را تا 1 گیگابیت بر ثانیه (ارسال و دریافت) انتقال دهد. هر دو کانکتور شبکه به طور قابل اعتماد کار می کنند و ما در طول دوره آزمایش خود با مشکلی مواجه نشدیم. 

امنیت لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

به ویژه کاربران اداری به شدت به ویژگی های امنیتی لپ تاپ خود متکی هستند. لپ تاپ HP EliteBook 840 G5 مانند نسل قبلی خود، مجموعه خوبی از جمله حسگر اثرانگشت، کارت خوان هوشمند و اسلات شناخته شده برای قفل امنیتی ارائه می دهد. به غیر از وب کم، EliteBook 840 G5 یک دوربین مادون قرمز نیز دارد، به این معنی که از احراز هویت از طریق تشخیص چهره پشتیبانی می کند. پس از یک راه اندازی آسان، یک نگاه سریع به صفحه ورود به سیستم به شما امکان دسترسی فوری به حساب ویندوز خود را می دهد. با این حال، HP تنها به سخت افزار فکر نکرده است و دستگاه ما را به انواع برنامه های امنیتی از جمله HP SureStart و HP Client Security مجهز کرده است که به شما امکان می دهد تمام تنظیمات مربوط به امنیت را مدیریت کنید.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-نگهداری

نگهداری لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

با وجود کمبود دریچه تعمیر و نگهداری، کار تعمیر و نگهداری نسبتاً آسان است. اگرچه باید تمام قسمت پایینی واحد پایه را بردارید، اما HP EliteBook 840 G5 این کار را چندان دشوار نمی کند. ما همچنان استفاده از یک اهرم پلاستیکی را برای جلوگیری از آسیب رساندن به واحد پایه توصیه می کنیم. پس از برداشتن قسمت پایین، می توانید به تمام اجزای مهم دسترسی داشته باشید. اضافه کردن یک ماژول WWAN نیز آسان است، زیرا همه کابل ها از قبل در جای خود قرار دارند. به طور کلی، نوت بوک کاملاً واضح ساخته شده است. واحد مورد بررسی ما دارای یک اسلات برای ماژول رم دوم است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-کیبورد

صفحه کلید لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

نه تنها HP EliteBook 840 G5 بازطراحی شده است، بلکه صفحه کلید چیکلت آن نیز بازسازی شده است. کلیدها اندازه خوبی در 16 × 15 میلی متر دارند و سطح مات آنها چسبندگی کافی برای تایپ سریع را ارائه می دهد. صفحه کلید همچنان بازخورد واضحی دارد که با حرکت خوب همراه است و از قطرات آب محافظت می شود. بر خلاف دل یا لنوو، کلیدهای HP EliteBook 840 G5 تخت هستند و حالت مخروطی ندارند. استفاده از کلیدهای جهت نما (بالا و پایین) کمی دشوار است و به دلیل اندازه آنها احتمال اشتباه تایپی وجود دارد.

به طور کلی، ما از صفحه کلید راضی هستیم و دیدن حروف آن بسیار راحت است. این لپ تاپ همچنین مجهز به نور پس زمینه سفید است که در دو سطح قابل تنظیم است. می‌توانید نور پس‌زمینه را در بایوس تنظیم کنید، با تنظیم یک بازه زمانی برای نور پس‌زمینه صفحه کلید (5، 10، 30، 60 یا 300 ثانیه). اگر تایمر را دوست ندارید، می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید. نور پس زمینه را می توان با یک کلید ترکیبی روشن و خاموش کرد.

پد لمسی لپ تاپ  HP EliteBook 840 G5

تاچ پد بزرگ تر و عریض تر از مدل قبلی خود است و اکنون ابعاد آن 11 در 6 سانتی متر است در حالی که نسخه قدیمی 10 در 5.5 سانتی متر بود. برای این افزایش اندازه، اچ پی مجبور شد از شر کلیدهای پایینی ماوس خلاص شود که تاچ پد را به یک کلیک پد تبدیل می کند. ناحیه ورودی صاف است و دستگاه دقیقاً به ورودی های ما در همه قسمت ها حتی گوشه ها واکنش نشان می دهد. دو کلید یکپارچه ماوس صدای کلیک آرامی ایجاد می کنند. به نظر می رسد تاچ پد از کیفیت بالایی برخوردار است و به خوبی با تصور عمومی دستگاه مطابقت دارد.

یکی دیگر از ویژگی های HP EliteBook 840 G5 که رقبای لنوو و دل نیز از آن بهره می برند، point stick است. با کمی تمرین، این قابلیت به شما امکان می دهد تا به سرعت حرکت کنید. با این حال، کلیدهای پلاستیکی همراه در بالای ClickPad کمی ضعیف به نظر می رسند. در مقایسه با کلیدهای موجود، کلیدهای آلومینیومی انتخاب بهتری بودند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

لپ تاپ های HP فقط نمایشگرهای IPS را برای HP EliteBook 840 G5 در دسترس قرار داده است که در مقایسه با پنل های TN پیشرفت قابل توجهی را ارائه می دهد. اگر به مشخصات فنی نگاه کنید، می بینید که EliteBook با نمایشگر لمسی نیز عرضه خواهد شد. اما مشخص نیست که آیا این گزینه محدود به مناطق خاصی است یا خیر. پنل مات در واحد تست ما از AU Optronics تهیه شده و وضوح 1920x1080 پیکسل را ارائه می دهد. این باعث تراکم پیکسل 157 PPI می شود. در طول اندازه گیری های ما، روشنایی صفحه نمایش به طور متوسط ​​387 cd/m² رسید که HP EliteBook 840 G5 را در جایگاه دوم پس از Lenovo ThinkPad X1 Carbon قرار می دهد. اما به لطف مقدار سیاه کم آن (0.25)، نمایشگر همچنان بهترین نسبت کنتراست (1656:1) را ارائه می دهد.

توزیع روشنایی در 87٪ بهترین نیست، اما هیچ سایه آزاردهنده ای که نشان دهنده روشنایی نامنظم باشد، مشاهده نکردیم. ما متوجه ابری خفیف در گوشه بالا سمت چپ شدیم، اما این تاثیری بر استفاده روزمره اداری ندارد. EliteBook 840 G5 از PWM برای تنظیم روشنایی نمایشگر استفاده نمی کند که خبر خوبی است.

پردازنده اینتل Core i5-7300U

سی پی یو Intel Core i5-7300U یک پردازنده دو هسته ای سریع برای نوت بوک ها بر اساس معماری Kaby Lake است و در ژانویه 2017 معرفی شد. دو هسته پردازنده با پشتیبانی از Hyper-Threading با فرکانس 2.6 - 3.5 گیگاهرتز (2 هسته توربو همچنین 3.5گیگاهرتز) ادغام می شود. این پردازنده علاوه بر دو هسته، به پردازنده گرافیکی HD Graphics 620 و همچنین یک کنترلر حافظه دو کاناله (DDR3L-1600/DDR4-2400) مجهز شده است. این پردازنده در فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET تولید می شود. اینتل اساساً از همان معماری میکرو در مقایسه با Skylake استفاده می کند، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز تفاوتی ندارد. سازنده تنها فناوری Speed ​​Shift را برای تنظیمات دینامیکی سریع‌تر ولتاژها و نرخ کلاک و فرآیند بهبودیافته 14 نانومتری امکان فرکانس‌های بسیار بالاتر همراه با راندمان بهتر از قبل را فراهم می‌کند.

با فرکانس 2.5 تا 3.5 گیگاهرتز، Core i5-7300U به طور قابل توجهی بالاتر از Core i5-7200U قدیمی (2.5 - 3.1) و Core i5-6200U (2.3 - 2.8 گیگاهرتز) است. به لطف فرکانس سریع توربو، عملکرد باید کمی کمتر از Core i7-7500U باشد (2.7 - 3.5 گیگاهرتز، اما کش L3 4 مگابایت). بنابراین، عملکرد برای کارهای سخت کافی است. اینتل همچنان TDP را با 15 وات مشخص می کند، اما همچنین می تواند توسط سازندگان نوت بوک به 7.5 وات کاهش یابد (cTDP پایین). این بدیهی است که عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا Turbo Boost را نمی توان برای مدت طولانی تری حفظ کرد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 620

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 620 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (فوق کم ولتاژ) نسل Kaby Lake یافت. این نسخه "GT2" از پردازنده گرافیکی Kaby Lake تا 1050 مگاهرتز (بسته به مدل CPU) کلاک دارد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.عملکرد دقیق HD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه کش L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد، اما بسیار شبیه به گرافیک قدیمی HD Graphics 520 است. این بدان معناست که فقط برخی از بازی‌های اخیر کم‌تقاضا مانند Farming Simulator 17 به صورت روان در تنظیمات کم جزئیات اجرا می‌شوند.

در مقایسه با کارت های گرافیک اختصاصی، HD 620 باید بین GeForce 910M و 920M از Nvidia قرار گیرد. برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند.موتور ویدئوی اصلاح شده اکنون از مشخصات H.265/HEVC Main10 در سخت افزار با رنگ های 10 بیتی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، کدک VP9 گوگل نیز می تواند سخت افزاری رمزگشایی شود. HD Graphics 620 را می‌توان در پردازنده‌های موبایلی با توان 15 وات TDP یافت و بنابراین برای لپ‌تاپ‌های فشرده و اولترابوک‌ها مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-درجه حرارت

درجه حرارت لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

لپ تاپ HP EliteBook 840 G5 دمای خوبی دارد و در حالت بارگیری تنها به 39.5 درجه سانتیگراد می رسد. تمام لپ تاپ های مورد مقایسه بسیار داغ تر می شوند و اغلب به دمای سطح 50 درجه سانتی گراد و بیشتر می رسند. دما در داخل نیز عالی است. پردازنده در تست بار ما به حداکثر 83 درجه سانتیگراد رسید. اینتل Core i5-7300U همچنین با سرعت خوب 2.6 گیگاهرتز کار می کند که به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ پایه 1.6 گیگاهرتز است. با این حال، زمانی که پردازنده و کارت گرافیک به طور همزمان تحت بار قرار می گیرند، پردازنده نمی تواند این فرکانس را حفظ کند، زیرا هر دو باید TDP 15 وات را به اشتراک بگذارند. بنابراین پردازنده در تست استرس (Prime95 و FurMark) تنها به نرخ کلاک متوسط 1.4 گیگاهرتز می رسد. بار پیوسته بر عملکرد سه بعدی تأثیر منفی نمی گذارد.

بلندگوهای لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

دو بلندگوی استریو در بالای صفحه کلید EliteBook 840 G5 قرار گرفته اند. این بدان معنی است که خروجی صدا توسط بدنه مسدود یا منعکس نمی شود. به دلیل اندازه کوچک دستگاه، ممبران ها بیس زیادی ارائه نمی دهند. اوج ها و میانه ها در مرکز قرار می گیرند و نرم افزار Bang & Olufsen کاری نمی تواند در مورد آن انجام دهد. با این وجود، بلندگوهای یکپارچه برای انتقال صدا و مکالمه ویدیویی مناسب هستند زیرا خروجی صدا واضح و دقیق است. حتی در حداکثر حجم ما هیچ نویزی متوجه نشدیم. برای تجربه صدای بهتر، ما همچنان استفاده از یک سیستم صوتی خارجی را توصیه می کنیم که می تواند از طریق جک 3.5 میلی متری صدا متصل شود.

عمر باتری لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

زمان اجرای باتری به خوبی رقبای HP EliteBook 840 G5 نیست. باتری 50 وات ساعتی قابل جابجایی نیست و می تواند لپ تاپ را در طول آزمایش Wi-Fi ما حدود 7.5 ساعت نگه دارد. اگر می‌خواهید یک روز کاری کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد مدیریت کنید، کمی مشکل است. زمان‌های شارژ سریع کمی تسکین دهنده هستند: فقط کمی بیش از ۲ ساعت طول می‌کشد تا لپ تاپ کاملاً شارژ شود. ما متوجه شدیم که عملکرد سه بعدی روی باتری خوب نیست، اما این خیلی مهم نیست.

کاربری لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

با توجه به سی پی یو (Intel Core i5-7300U) ، کارت گرافیک (Intel HD Graphics 620) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک HP EliteBook 840 G5 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-EliteBook-840-G5-کاربری

قابلیت ارتقا لپ تاپ HP EliteBook 840 G5

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ HP EliteBook 840 G5 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و یک ترابایت هارد را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

جمع بندی 

لپ تاپ HP EliteBook 840 G5 یک لپ تاپ اداری باکیفیت است که اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد. جانشین HP EliteBook 840 G4 دارای طراحی جدید و یک پردازنده به روز Kaby Lake Refresh شده است، اگرچه این قابلیت به حداکثر توانایی خود نمی رسد. خریداران همچنین باید از تنظیماتی که خریداری می کنند آگاه باشند، زیرا HP EliteBook 840 G5 با پردازنده های نسل هشتم اینتل نیز در دسترس است.

لپ تاپ مورد ما مجهز به Intel Core i5-7300U و 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است و دستگاه عملکرد بسیار خوبی از سیستم ارائه می دهد. اچ پی نیز تصمیم گرفته است در این نسخه تنها پنل های IPS را عرضه کند که مزایای قابل توجهی دارد. این دستگاه با قیمت 1500 یورو، طرز کار عالی، عملکرد خوب و بسیاری از ویژگی های امنیتی را ارائه می دهد که برای هر لپ تاپ اداری ضروری است. لپ تاپ HP EliteBook 840 G5 جدید با طراحی فانتزی و طرز کار عالی خود بسیار چشمگیر است. کیبورد و تاچ پد خوب به اندازه بسیاری از ویژگی های امنیتی EliteBook 840 G5 مهم هستند.

لپ تاپ های HP EliteBook 840 G5 چندین امتیاز را در زمینه مصرف انرژی و زمان اجرای باتری از دست می دهد. رقابت آن ثابت می کند که می تواند بهتر عمل کند. اما اگر مجبور نباشید با زمان طولانی بدون دسترسی به سوکت دست و پنجه نرم کنید، از HP EliteBook 840 G5 بسیار راضی خواهید بود. کارت خوان SD از دست رفته ما را خیلی بیشتر اذیت کرد که هیچ منطقی ندارد. خوشبختانه اچ پی همراه این لپ تاپ یک پورت USB Type-C را ارائه می دهد که از Thunderbolt پشتیبانی می کند.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G5