آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر
آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر

می دونی مدل لپتاپت چیه؟

تصور کن یهو ببینی لپ تاپ دیگه کار نمیکنه . هر چی ری استارت می کنی درست نمیشه یا بالا نمیاد. زنگ میزنی به یه متخصص میگی لپتاپم کار نمیکنه. میگه چش شده ؟ میگی بالا نمیاد. ازت میپرسه مدل لپتاپ چیه؟ و اینجا برای اولین بار میفهمی جز برند چیزی در موردش نمیدونی

یکی از مشکلاتی که ادمین های اینستاگرام آرالپ باهاش مواجه هستند اینه که خیلی از دوستانی که پیام میدن و با مشکلی مواجه هستن، اطلاعی از مشخصات فنی دقیق لپتاپ خودشون ندارن. به خاطر زیاد پرسیده شدن این سوال که از کجا بفهمیم مدل لپتاپمون چیه، حس کردم ممکنه این پست بتونه به شما دوستان کمک کنه.

آموزش دسترسی به اطلاعات و مشخصات فنی لپتاپ رو توی هایلایت ترفندستان اینستاگرام آرالپ می تونید ببینید.

چطور بفهمم مدل لپتاپ چیه؟

مدل لپتاپ همون حروف و نوشته های انگلیسیه که بعد از برند نوشته میشه . معمولا هر تولید کننده لپتاپی روش خاصی برای نام گذاری لپتاپ ها داره که به واسطه اون روش ، متخصصان و فروشندگان لپتاپ اطلاعات رو براحتی شناسایی میکنن.

برای مثال بیاید به لپتاپ دل لتیتیود نگاهی بندازیم. این سری لپتاپ های دل با چهار رقم شناسایی میشن. مثلا لپتاپ دل لتیتیود 6520 رقم اول به سری لپتاپ، عدد دوم به اندازه صفحه نمایش و دو ععد آخر به سری پردازنده اشاره دارند. با این تعاریف ، لپتاپ 6520 یه لپتاپ 15.6 اینچی با پردازنده انتل نسل دوم است.

این روش نام گذاری در مورد سایر برندها هم صدق میکنه و معمولا شرکت ها این اطلاعات رو در وبسایت خودشون منتشر میکنند.

اگه شما نمیدونید مدل لپتاپتون چیه و حوصله سر زدن به سایت های مختلف رو ندارید، بهترین روش خوندن مشخصات زیر لپتاپ است. تقریبا تمام برندها مدل و اطلاعات لپتاپ رو زیر لپتاپ درج می کنند.

روش دیگر برای فهمیدن مدل لپ تاپ و سایر مشخصات آن وارد شدن به بخش اطلاعات سیستم است. برای این کار در بخش جستجوی ویندوز system information  را تایپ و سرچ کنید. همونطور که از اسمش پیداست تمام اطلاعات مربوط به سیستم رو در اختیارتون قرار میده. اگه کمی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید کارتون راحت خواهد بود و اگه نداشتید توصیه می کنم از گوگل ترنسلیت استفاده کنید.

پس تا اینجا مدل لپتاپ و رم و سی پی یو رو تشخیص دادیم. اما برای اطلاع از هارد و کارت گرافیک چیکار باید بکنیم؟ اینکه چطور بفهمیم هارد لپتاپ چقدر ظرفیت داره کار بسیار ساده ای است. با وارد شدن به بخش my computer و جمع کردن عددهای بزرگتر نوشته شده زیر درایورها میشه ظرفیت هارد رو پیدا کرد.

همونطور که تو تصویر بالا میبینید دو عدد 270 و 194 نشان دهنده ظرفیت درایورها هستند. مجموع این دو عدد 464 است که نشان دهنده ظرفیت هارد لپتاپ ماست. اما این عدد کمی با ظرفیت واقعی تفاوت دارد. هارد لپتاپ بالا، 500 گیگ ظرفیت دارد و آنچه ما میبینیم 36 گیگابایت کمتر است. جای نگرانی نیست چون علت این اختلاف، فضایی است که ویندوز برای ریکاوری و ذخیره بعضی از فایل های ضروری برمیدارد.

کارت گرافیک لپتاپ رو کجا پیدا کنم؟

برای دیدن کارت گرافیک یا کارت گرافیک های لپتاپ دو روش رو پیشنهاد میکنم. با استفاده از کنترل پنل و استفاده از کد دستوری dxdiag

روش اول

در این روش می تونید کارت گرافیک نصب شده روی لپتاپ رو ببینید . معمولا از این روش برای چک کردن سخت افزار بعد از نصب ویندوز و درایورها نیز استفاده میشه. برای این کار ابتدا وارد control panel بشید و به بخش device manager برید.


روش دوم

در این روش با فشار همزمان دو کلید win+R وارد بخش ران ویندوز شوید. در این بخش کد دستوری dxdiag رو وارد کنید و دکمه اینتر رو بزنید. در این بخش به طور خلاصه شما میتوانید تمامی مشخصات فنی یا به اصطلاح فنی کانفیگ لپتاپ خود رو ببینید. در تصاویر زیر مهم ترین بخش ها رو قرار میدم تا راحت تر از این روش استفاده کنید.

در بخش سیستم اطلاعاتی مثل مدل لپتاپ،مدل سی پی یو و ظرفیت رم رو میتونید ببینید. اطلاعاتی مثل ویندوز نصب شده، شرکت سازنده،زبان، ورژن بایوس، رابط دایرکت ایکس رو میتونید ببینید که به اندازه مشخصات قبلی کاربردی نیستند. شما میتونید این اطلاعات رو با کلیک کردن روی گزینه Save All Information در سیستم خود ذخیره کنید .

در بخش display اطلاعات کامل کارت گرافیک یا کارت گرافیک های لپتاپ رو میتونیم ببینیم. اطلاعاتی مثل مدل، نوع و ظرفیت کارت گرافیک و همچنین فضایی که کارت گرافیک میتونه از رم لپتاپ قرض بگیره.

ممکنه برای خیلی ها انجام دادن کارهای بالا پیچیده باشه اما لازم میدونم اضافه کنم کار کردن با کامپیوتر بسیار کار راحتیه و شاید دونستن زیان انگلیسی بتونه کمک زیادی به این کار کنه. اگه تو انجام کارهای بالا به مشکل برخوردید زیر این پست بنویسید تا راهنماییتون کنم.

امیدوارم این مطلب به کسایی که اطلاعات فنی لپتاپ خودشون رو نمیدونن کمک کنه . ممنونم از اینکه همراهم بودید. جهت حمایت از ما و دیدن ویدیوهای آموزش نگهداری و مراقبت از لپتاپ صفحه اینستاگرام آرالپ رو دنبال کنید.

سوالات متداول در مورد باتری لپتاپ

سوالات متداول در مورد باتری لپتاپ

این پست به درد کسانی میخوره که نگرانی ها و ندانسته هایی در مورد باتری لپ تاپ دارند .در این پست همه چیزهایی که باید در مورد باتری لپ تاپ خود بدانید می آموزید.

تو چند وقت اخیر کاربرهای اینستاگرام آرالپ سوالات زیادی در مورد باتری لپ تاپ ، نحوه نگهداری، روش شارژ کردن و... کردند که تک تک پاسخگوی اونها بودیم. اما همین سوالات فرصتی شد تا به لیستی از سوالات برسیم که دانستش به همه کاربران در نگهداری و مراقبت از لپ تاپ کمک می کند.

سوالات متداول

  • آیا باید لپ تاپ را مثل گوشی ، چند ساعت اول به شارژ بزنیم؟

در جواب باید بگم بله. وقتی یک لپ تاپ نو میخرید و میخواهید از آن استفاده کنید، باید مثل گوشی نو با آن رفتار کنید. تقریبا همه ما شنیدیم که وقتی گوشی نو میخریم، فروشنده در خواست میکند گوشی را به مدت هشت ساعت خاموش به برق بزنیم تا باتری گوشی از تمام ظرفیت خود در آینده استفاده کند و باتری زود خالی نکند.

با وجود اینکه این مطلب در مورد گوشی های نسل قدیمی صدق می کند اما همچنان این توصیه به خریداران میشود و همچنان در عملکرد باتری لپتاپ موثر است.

این نکته در مورد باتری لپتاپ نو لازم و ضروری است و در مورد باتری لپ تاپ استوک ضرورتی ندارد.

  • چطور باتری لپتاپ را سالم نگه داریم؟

برای نگهداری بهتر از لپتاپ بهترین روش استفاده از قانون هشتاد بیست است. این قانون یعنی هر وقت شارژ باتری لپ تاپ به 20 درصد رسید لپتاپ رو به برق بزنید و هر وقت 100 درصد شد از برق دربیارید.

با این روش به راحتی عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش می دهید و با کمی دقت به سلامت لپتاپتان کمک می کنید.

روش هشتاد بیست وقتی کامل می شود که هر دو ماه یکبار باتری لپتاپ خود را کالیبره کنید.

  • کالیبره کردن باتری لپتاپ چیست؟

کالیبره کردن باتری لپ تاپ کار ساده ای است که شما باید حداقل دو ماه یکبار برای حفظ سلامت باتری لپتاپ انجام بدید. اصلاح کالیبره به معنی ایجاد نظم برای کنترل صحت و سلامت ( در این پست) باتری لپتاپ است.

کالیبره کردن باتری یعنی اجازه دهید باتری به صفر درصد برسد و خاموش شود. سپس به طور خاموش لپتاپ را به برق بزنید تا باتری آن مجددا فول شارژ شود و به صد در صد برسد. انجام دو ماه یکبار این فرآیند باعث حفظ سلامت باتری لپ تاپ شما می شود.

  • آیا باید باتری لپتاپ را جدا کنیم؟

وقتی از لپ تاپ استفاده می کنید و به پریز برق دسترسی دارید ، وصل کردن شارژر برای تغذیه لپ تاپ کار درستی است. باتری لپ تاپ شما از پریز برق استفاده می کند و برای شرایطی که پریز برق در دسترس نیست شارژ ذخیره می کند. پس وقتی که از شارژر برای تغذیه لپ تاپ استفاده می کنید ، می توانید باتری را به لپ تاپ متصل نگه دارید.

  • مزایای جدا نکردن باتری لپتاپ

نیازی به برداشتن باتری نیست و نگه داشتن آن مزایایی دارد مثل:

  1. اگر باتری به طور کامل شارژ نشده باشد ، متصل نگه داشتن آن به آداپتور AC اجازه می دهد تا باتری در طول زمان به طور کامل شارژ شود.
  2. پشتیبان گیری از باتری برای قطع برق و خاموشی عالی است. اگر هر یک اتفاق بیفتد ، هیچ یک از داده های خود را از دست نمی دهید زیرا لپ تاپ شما به پشتیبان گیری باتری تغییر می کند.

در نهایت ، حتی در صورت شارژ کامل ، اتصال باتری در حین استفاده از شارژر به باتری آسیب نمی رساند. با گذشت زمان ، همه باتری ها در نهایت توانایی خود را برای تغذیه لپ تاپ از دست می دهند و باید تعویض شوند. این برای باتری طبیعی است و عوارض جانبی استفاده از شارژر با باتری متصل نیست.

  • تست عمر باتری لپتاپ

در مورد تست عمر باتری لپتاپ پست مفصلی در سایت قرار دادم که میتونید اینجا کلیک کنید و ببینید. ویدیو مربوط به تست عمر باتری لپتاپ  رو میذارم ببینید.

  • آیا آرالپ باتری لپتاپ دارد؟

کار ما در آرالپ فروش لپتاپ دست دوم وارداتی سفارش امریکا و اروپاست که با ده روز مهلت تست و سک ماه گارانتی و ارسال رایگان به همراه هدایا به مخاطبان تقدیم میشود.

آرالپ باتری لپتاپ و قطعات لپتاپ وارد و تهیه نمی کند. توصیه ما برای تهیه قطعات و باتری لپتاپ مراجعه به سایت افق کامپیوتر یا پارت لپ است. 

  • با بروز چه مشکلاتی به باید به متخصص مراجعه کنیم؟

بروز برخی از مشکلات باعث میشه استفاده از لپ تاپ مختل شود و نتوانیم از عهده تعمیر آن بربیاییم. در این مواقع ضروری است که به یه متخصص مراجعه کنیم تا لپتاپ را چک کند. برخی از ایرادات متداول:

  1. باتری را به برق میزنم اما فلان دکمه کار نمی کند
  2. باتری را به برق میزنم اما وای فای فعال نمی شود
  3. بلوتوث وصل نمی شود
  4. لپ تاپ روشن نمی شود
  5. لپتاپ شارژ نمی شود

شما هم اگر سوالی دارید یا مشکلی در مورد باتری لپتاپ دارید زیر این پست بنویسید.

از اینکه تا انتها همراهم بودید ممنونم. جهت حمایت از ما و دیدن ویدیوهای آموزش نابود نکردن لپتاپ صفحه اینستاگرام آرالپ را دنبال کنید.

بررسی لپ تاپ های رندرینگ آرالپ

بررسی لپ تاپ های رندرینگ آرالپ
لپ تاپ رندرینگ لپ تاپ ویژه معماری و طراحی است که سخت افزار قوی مثل پردازنده و کارت گرافیک های ویژه رندر دارد و از لحاظ ظاهری با بدنه ای مستحکم ساخته میشه که اسم ورک استیشن هم شناخته میشن

رندرینگ یا رندر گیری به فرایند نمایش تصاویر اجسام سه بعدی (3D) بر روی صفحهٔ نمایشگر دو بعدی گفته می‌شود. به طور مفصل تو مقاله معرفی بهترین لپ تاپ های رندرینگ 2020  این فرایند رو تعریف کردم که میتونید به اون پست مراجعه کنید. تو اون پست برترین لپ تاپ های رندرینگ رو معرفی کردم اما از اونجایی که اون لپ تاپ ها برای کاربران ایرانی دست نیافتنی هستند ( چون قیمت بالایی دارند) ، بسیاری از کاربران به لپ تاپ های گیمینگ برای رندر گرفتن، روی میاورند.

لپ تاپ گیمینگ برای رندر مناسب است؟

هرچند ممکنه خرید لپ تاپ گیمینگ برای رندر تنها راه پیش رو به نظر بیاد اما اصلا توصیه نمیشه. علت اصلی در نوع سخت افزار استفاده شده در لپ تاپ های گیمینگ است . سری پردازنده شاید با سری پردازنده لپ تاپ رندر یکی باشه اما کارت گرافیک ها با هم بسیار متفاوت هستند.میشه اینطوری گفت که هر لپتاپ را بهر کاری ساختند!

هر برند، لپ تاپ رندرینگ یا ورک استیشن خودش رو داره

وقتی سراغ برندهای مختلف تولید لپتاپ میرید متوجه میشید برای انواع کاربری ها ، سری ویژه ای را طراحی می کنند. مثلا لپ تاپ های الایت بوک شرکت اچ پی که سری بیزنسی هستند یا سری لتیتیود دل که سری صنعتی دل محسوب میشن. اما در مورد لپتاپ رندرینگ سری های برندهای مختلف به صورت زیر هستند:

چرا لپتاپ رندرینگ گرونه؟

جواب این سوال دور از ذهن نیست. اصلی ترین عامل گرون بودن لپ تاپ های رندرینگ، سخت افزار های قدرتمند به ویژه سی پی یو و کارت گرافیک است. استفاده از پردازنده های سری H و HK  در نسل های جدید و سری QM و HQ در نسل قبل از 2017 است. این لپ تاپ عموما با کارت گرافیک های کوادرو انویدیا به بازار عرضه می شوند که عملکرد بالایی در انجام پروژه های مختلف از خود نشان می دهند.

پردازنده هایی با مشخصات بالا و همچنین کارت گرافیک های سری کوادرو قیمت بالاتری نسبت به سایر سی پی یو ها و کارت گرافیک های دیگه دارند.

لپ تاپ های رندرینگ آرالپ

پردازنده Intel Core i7-4700MQ
حافظه رم
  • 8GB
  • 16GB
نوع رم 500GB
حافظه داخلی 15.6 اینچ فول اچ دی
نوع حافظه داخلی HDD
مدل گرافیک آنبرد Intel Integrated Graphics
وضعیت گرافیک مجزا دارد
سازنده‌ی گرافیک مجزا Nvidia
مدل گرافیک مجزا Quadro K1100M GDDR5
حافظه اختصاصی گرافیک 2GB
دقت نمایشگر (رزلوشن) 1920x1080 (FHD)
اندازه‌ی نمایشگر (اینچ) 15.6
نمایشگر مات
نمایشگر لمسی
درایو نوری
وبکم
درگاه شبکه (Ethernet/Lan)
درگاه Displayport
درگاه HDMI
حسگر اثر انگشت
درگاه‌ USB3
قیمت 12/800/000
وزن (کیلوگرم) 2.5 کیلوگرم

♦️ لپتاپ گرافیک دارد مقرون به صرفه
♦️ دارای گرافیک مجزا Quadro K1100M رندرینگ با مموری 2 گیگابایتی
♦️رم قابل ارتقاء
♦️حافظه‌ی داخلی قابل ارتقا
♦️کیبورد بکلیت دار
♦️ دارای درایو نوری
♦️درگاه رم‌ریدر HDMI ، USB3 ،Displayport ، Ethernet ، VGA ، eSATA

پردازنده مرکزی Core i7 -4810MQ
حافظه RAM قابل انتخاب
حافظه داخلی HARD قابل انتخاب
پردازنده گرافیکی Quadro K4100M -4GB
Optical Drive DVD/RW
Webcam
Keyboard Light
Wifi
Bluetooth ×
Sim card
usb 2 1
usb 3 2
صفحه نمایش 17.3اینچ فول اچ دی
وضعیت ظاهری و فنی کم کارکرد
سایر باتری و شارژر اورجینال
قیمت 16/400/000
ارتقا ارتقا رم و هارد بسته به نیاز مشتری

♦️ لپتاپ گرافیک دارد مقرون به صرفه
♦️ دارای گرافیک مجزا Quadro K4100M رندرینگ با مموری 4 گیگابایتی
♦️رم قابل ارتقاء
♦️حافظه‌ی داخلی قابل ارتقا
♦️کیبورد بکلیت دار
♦️ دارای درایو نوری
♦️درگاه رم‌ریدر  HDMI ، USB3 ، Displayport ، Ethernet ، VGA ، eSATA

  • لپ تاپ استوک اچ پی زدبوک G3 با گرافیک 4 گیگ

پردازنده Intel Core i7-6700HQ
حافظه رم
  • 32GB
  • 16GB
  • 8GB
نوع رم DDR4
حافظه داخلی 256GB
نوع حافظه داخلی SSD M.2
وضعیت گرافیک مجزا
سازنده‌ی گرافیک مجزا Nvidia
مدل گرافیک مجزا M3000M
حافظه اختصاصی گرافیک 4GB
دقت نمایشگر (رزلوشن) 1600x900 HD
اندازه‌ی نمایشگر (اینچ) 17.3
نمایشگر مات
نمایشگر لمسی
درایو نوری
وبکم
درگاه شبکه (Ethernet/Lan)
درگاه VGA
درگاه HDMI
حسگر اثر انگشت
درگاه‌ USB3
درگاه‌ USB Type-C
قیمت 20/000/000
وزن (کیلوگرم) 3


♦️گرافیک مجزای M3000M مخصوص رندرینگ و طراحی مهندسی
♦️دارای 2 اسلات حافظه‌ی داخلی و 4اسلات رَم
♦️صفحه نمایش HD+ matte
♦️رم قابل ارتقاء
♦️حافظه‌ی داخلی قابل ارتقا
♦️کیبورد بکلیت دار
♦️درگاه رم‌ریدر  VGA ،USB3 ، Type-C ، HDMI، Ethernet

پردازنده Intel Core i7-6820HQ
حافظه رم
  • 32GB
  • 16GB
نوع رم DDR4
حافظه داخلی 512GB
نوع حافظه داخلی SSD NVMe
وضعیت گرافیک مجزا
سازنده‌ی گرافیک مجزا Nvidia
مدل گرافیک مجزا M5000M
حافظه اختصاصی گرافیک 8GB
دقت نمایشگر (رزلوشن) (1920x1080 (FHD
اندازه‌ی نمایشگر (اینچ) 17.3
نمایشگر مات
نمایشگر لمسی
درایو نوری
وبکم
درگاه شبکه (Ethernet/Lan)
درگاه VGA
درگاه HDMI
حسگر اثر انگشت
درگاه‌ USB3
درگاه‌ USB Type-C
قیمت 30/500/000
وزن (کیلوگرم) 3

♦️کیبورد بکلیت دار
♦️گرافیک مجزای کوادروی M5000M مخصوص رندرینگ و طراحی مهندسی
♦️دارای حافظه‌ی 512 گیگابایتی NVMe
♦️دارای 2 اسلات حافظه‌ی داخلی و 4اسلات رَم
♦️درگاه رم‌ریدر ، VGA ،USB3 ، Type-C ، HDMI، Ethernet

نکته دیگه ای که باید بهش توجه کنید اینه که لپ تاپ های ورک استیشن ممکنه بتونن بازی های مختلف رو اجرا کنن اما برای بازی طراحی نشده اند و هنگام بازی fps  پایینی در اختیار کاربر قرار دهند. همچنین بازی رو با کیفیت پایینی اجرا می کنند.

ممنون از اینکه همراهم بودید. جهت دیدن ویدیو های مراقبت و نگهداری لپ تاپ و حمایت از ما ، صفحه اینستاگرام آرالپ را دنبال کنید.