آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر
آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر

گوگل بارد در راه رسیدن به Chat GPT در کدنویسی، استدلال، و ریاضی

گوگل بارد در راه رسیدن به Chat GPT در کدنویسی، استدلال، و ریاضی

پست رسمی اخیر از Google پیشرفت های قابل توجهی را در Google Bard، به ویژه در زمینه های کدنویسی، استدلال و ریاضیات نشان داده است. هدف این به‌روزرسانی‌ها افزایش توانایی‌های بارد در کارهای ریاضی، سؤالات کدنویسی، دستکاری رشته‌ها و مهارت‌های منطقی و استدلالی است.

یکی از پیشرفت های کلیدی ذکر شده در پست وبلاگ، پیاده سازی تکنیکی به نام "اجرای کد ضمنی" است. این تکنیک بارد را قادر می‌سازد تا درخواست‌های محاسباتی را شناسایی کند و کد را در پس‌زمینه اجرا کند، که منجر به بهبود عملکرد در کارهای ریاضی و کدنویسی می‌شود.

علاوه بر آن، Google Bard همچنین با ترکیب دوگانگی شناختی معروف به نام تفکر سیستم 1 و سیستم 2، در منطق و قابلیت های استدلال پیشرفت کرده است. تفکر سیستم 1 به استدلال سریع، شهودی و بی دردسر، شبیه به تفکر سریع یا تصمیم گیری شهودی اشاره دارد. از سوی دیگر، تفکر سیستم 2 شامل استدلال کندتر، عمدی و پر تلاش است که قابل مقایسه با فرآیند یادگیری یک مهارت جدید است. بارد با ترکیب مدل‌های زبان بزرگی که تحت تفکر سیستم 1 کار می‌کنند با کد سنتی که از تفکر سیستم 2 پیروی می‌کند، می‌خواهد یک سیستم پاسخگویی هوش مصنوعی جامع‌تر و قوی‌تر ارائه کند.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های قابل توجه Bard، توانایی جدید آن برای صادر کردن جداول تولید شده در پاسخ به دستورات کاربر به طور مستقیم به Google Sheets است. این ویژگی امکاناتی را برای گسترش بیشتر و گنجاندن سایر گزینه های صادراتی در آینده باز می کند.

در حالی که Google Bard با انتقادات و تردیدهای اولیه مواجه شد، به خصوص به دلیل راه اندازی ناقص و اهداف نامشخص، رویداد اخیر Google I/O 2023 تغییرات اساسی و ویژگی های جدیدی را به نمایش گذاشت که نشان می دهد بارد اکنون گام های اساسی برای رسیدن به رقبای خود برداشته است.

اگرچه ChatGPT که توسط OpenAI توسعه داده شده است، هنوز به طور گسترده به عنوان چت ربات پیشرو هوش مصنوعی در نظر گرفته می شود که در کدنویسی، منطق، استدلال و کارهای خلاقانه برتری دارد، Google Bard از زمان به روز رسانی های اخیر خود پیشرفت قابل توجهی را نشان داده است. تعهد Google به بهبود Bard، که در به‌روزرسانی‌های اضافی، ابزارها و ویژگی‌های معرفی شده در این رویداد مشهود است، موقعیت Bard را برای پر کردن شکاف با ChatGPT نشان می‌دهد.

علاوه بر این، گوگل از نظر منابع مزیت مشخصی نسبت به OpenAI دارد. با پشتوانه مالی فراوان و اکوسیستم محصول گسترده، گوگل ابزارهایی برای سرمایه گذاری قابل توجه در توسعه بارد دارد. حضور غالب گوگل در بازار جستجو، با بیش از 90 درصد سهم بازار، به بارد امکان دسترسی به مخاطبان زیادی را برای آزمایش و اصلاح پاسخ های هوش مصنوعی خود می دهد. ادغام بالقوه Bard با برنامه های مختلف Google Workspace، همانطور که با ادغام یکپارچه آن با Google Sheets نشان داده شده است، قابلیت های آن را بیشتر تقویت می کند.

با توجه به این تحولات، برای OpenAI بسیار مهم است که پیشرفت Google Bard را از نزدیک زیر نظر داشته باشد، زیرا این شرکت قدرتمندترین رقابت آن را تا کنون نشان می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد