آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر
آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر

نقد و بررسی لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

لینک خرید لپ تاپ استوک اچ پی HP EliteBook 2170p

بونسای یک درخت مینیاتوری کامل است که به خوبی و با پشتکار زیادی نگهداری می شود. در مقایسه با بونسای آیا کوچکترین EliteBook اچ پی نیز از نظر فرم عالی و با توجه به جزئیات طراحی شده است؟

این نقد و بررسی در تاریخ 29/06/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

لپ تاپ های HP EliteBooks نوت‌بوک‌های تجاری درجه یک این سازنده هستند. آنها با ThinkPad های سری T لنوو و Latitude های سری E دل برابری می کنند. طراحی با کیفیت، ارتباطات مفید و سخت افزار پیشرفته. بعد از این مشخصات، مینی الایت بوک چگونه باید باشد؟ سبک، اما شکننده؟ نازک، مثل اولترابوک؟ پردازنده ولتاژ پایین برای عمر باتری زیاد؟ صفحه نمایش IPS، برای پیروزی در جنگ با Zenbooks؟ بررسی ما پاسخ را نشان می دهد.

این اولین بار نیست که HP یک EliteBook کوچک ارائه می کند. چندی پیش HP EliteBook 2570p را بررسی کردیم. در بخش عملکرد و عمر باتری، بررسی خواهیم کرد که آیا کاهش اندازه از 12.5 اینچو 1.6 کیلوگرم به 11.6 اینچ و 1.45 کیلوگرم عملی بوده است یا خیر. از این گذشته، 2570p یک پردازنده ولتاژ استاندارد (Core i7-3520M) دارد. آیا باید گزینه 12.5 اینچی را انتخاب کنید؟ 

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-کشخصات فنی

با 2000 یورو 2570p (پیکربندی دستگاه تست) قیمت بسیار بالایی دارد.2170pp ما با قیمت 1700 یورو تا حدودی ارزان‌تر است، اما اجزای مشابهی دارد. بررسی ما نشان می دهد که آیا 11.6 EliteBook اینچی مجموعه را کاملاً تکمیل می کند یا خیر.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

پردازنده: مدل Intel Core i5-3427U دو هسته ای , فرکانس  1.8 - 2.8 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Ivy Bridge

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 4000

حافظه رم: 4GB DDR3

صفحه نمایش: 11.6 اینچ 16:9, 1366*768 پیکسل , TN LED , مات

مادربرد: Intel QM77 (Panther Point)

هارد: HDD,500GB  

کارت صدا: HD Audio

پورت ها: 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 VGA, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, 1 Docking Station Port, Audio Connections: Headphones/microphone combo, Card Reader: SD, MMC, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader, TPM 1.2 Embedded Security Chip

شبکه: Intel 82579LM Gigabit Network Connection (10/100/1000MBit/s), Intel Centrino Advanced-N 6235 (a/b/g/n = Wi-Fi 4), Bluetooth 4.0+HS, HP hs2350 HSPA+ Mobile Broadband Module

ابعاد: 2.6*22.2* 19.2 سانتی متر

باتری: 48وات ساعت لیتیوم یون , 11.1 V 4200 mAh

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: 1280x720  

سایر مشخصات: Speakers: 2x Stereo, Keyboard: Chiclet, water resistant with a drain, Keyboard Light: yes, HP 3D DriveGuard, HP ProtectTools Security Manager inkl. Credential Manager, Central Management, Device Access Manager, Drive Encryption, Face Recognition, Microsoft Security Essentials, HP Disk Sanitizer, Support Intel AT

وزن: 1.445 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1700 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

پس از مدت کوتاهی مشخص می شود: HP مواد، استحکام و کیفیت مدل های 12.5، 14 و 15 اینچی را به شکل کوچکتر منتقل کرده است. وزن (1.45 کیلوگرم) بیشتر از نوت بوک های مصرفی با اندازه مشابه است، اما به هیچ وجه سنگین نیست. در مقایسه: معدود نوت‌بوک‌های تجاری 11.6 اینچی تنها زمانی سبک‌تر هستند که مانند Acer، باتری کوچک‌تر باشد: Lenovo ThinkPad X121e (1.54 کیلوگرم)، Lenovo ThinkPad Edge E130 (1.5 کیلوگرم)، Acer TravelMate B113-M (1.38 کیلوگرم).

واحد پایه کاملاً محکم است: چه صفحه کلید، چه تکیه گاه کف دست یا پوشش پایین ، هیچ چیزی با فشار فرو نمی رود. لولاها از فلز جامد ساخته شده اند و اجازه می دهند درب آن دقیقا تا 180 درجه باز شود. از آنجایی که باتری از پشت بیرون زده است، رابط ها در سمت چپ و راست قرار می گیرند.

درب نمایشگر آنقدر محکم نیست که در EliteBooks های دیگر عادت کرده ایم. سطح آلومینیومی را می توان تا حدی فرورفته و درب آن را می توان در گوشه ها پیچ خورد. پوشش پلاستیکی سمت کاربر قاب LCD جامد نیست. یک نوار لاستیکی در اطراف قسمت داخلی درب وجود دارد که در صورت بسته شدن روی واحد پایه قرار می گیرد.

تعمیر و نگهداری، مانند تمام EliteBooks، از طریق یک جلد بزرگ امکان پذیر است. هیچ مکانیزم کشویی وجود ندارد، پوشش در جلو پیچ و قفل شده است. در واحد آزمایش ما، تمام قلاب های پلاستیکی جلو (که پوشش را قفل می کند) شکسته بود. پایه منیزیم هیچ آسیب پذیری تولیدی ندارد. به سادگی باید هل داده شود، نه باز کردن لولا (!). ما به آزمایشگر قبلی مشکوک هستیم که دومی را انجام داده است.

تستر از رزولوشن 2170p در قطار استفاده کرد و گزارش داد: پایه های سه میلی متری کاملاً روی نوارهای فلزی ضد لغزش روی میزها قرار می گیرند. انتقاد ما از درب نمایشگر باید با در نظر گرفتن کیفیت بالای EliteBooks باشد. در مجموع HP یک نوت بوک 11.6 اینچی محکم و باکیفیت تولید کرده است که می تواند بدون قاب محافظ و رسیدگی دقیق به زندگی تجاری خود ادامه دهد.

پورت های لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

در حالی که HP موفق شده بود یک درایو نوری را در EliteBook 2570p فشرده کند، مهندسان آن را در واحد آزمایشی ما به نفع پایداری و ارتفاع حذف کردند. هیچ HDMI وجود ندارد، اما یک DisplayPort تجاری وجود دارد. مانیتورها و پروژکتورهای قدیمی را می توان از طریق VGA متصل کرد.

صحبت از داک شد: Docking Stations HP 2012 در همه EliteBooks همچنین مدل 11.6 اینچی پشتیبانی می شود. حتی مدل 90 وات (با قیمت 120 یورو) RJ45، USB 2.0، VGA، موازی، سریال، PS2، Audio و DisplayPort را ارائه می دهد. مدل های لوکس 120/230 وات دارای جایگاه ارتقاء SATA برای درایو نوری یا هارد دیسک هستند. هنگامی که یک ایستگاه اتصال در دسترس است، دو درگاه USB روی نوت بوک خیلی بد به نظر نمی رسند .

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-راست

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-چپ

ارتباطات و شبکه لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

هیچ شگفتی در لپ تاپ کوچک فوق العاده قابل حمل کلاس EliteBook وجود ندارد: یک مودم 3G (HP hs2350 HSPA+) در آن استفاده شده است. اما موارد دیگری نیز وجود دارد: Draft-N WLAN و Gigabit Ethernet نیز هستند.

امنیت لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

کارتخوان هوشمند را می توان برای ورود استفاده کرد.  اما هنوز هم ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM) و AMT اینتل برای نگهداری از راه دور و شناسایی منحصر به فرد زیر نوت بوک در شبکه ها وجود دارد. از نظر نرم‌افزاری، اچ‌پی هر چیزی که کلاس تجاری به آن نیاز دارد را ارائه کرده است: مانند کنسول مدیریت ProtectTools و مدیریت امنیت. رمزگذاری، احراز هویت یا حریم خصوصی: تنظیمات دقیق در دسترس هستند.

نگهداری لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

لپ تاپ را با جزئیات ارتقا دهید، تمیز کنید یا مدیریت کنید . 2170p این امکان را تا حد زیادی فراهم می کند. در بایوس می‌توانیم طیف وسیعی از تنظیمات را برای برخی از اجزا پیدا کنیم. پوشش نگهداری دسترسی نامحدود به فن حرارتی (برای تمیز کردن) را ارائه می دهد. SSD در استاندارد 2.5 اینچی (ارتفاع: 7 میلی متر) عرضه می شود. تغییر به مدل های دیگر آسان است. 

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-کیبورد

صفحه کلید لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p 

لپ تاپ استوک اچ پی 2170p را به کلیدهای ایستاده مجهز کرده است که در یک شکاف دو میلی متری قرار دارند. به این ترتیب کلیدها در همان ارتفاع تکیه گاه کف دست قرار می گیرند. پایه صفحه کلید بسیار محکم است که ضربه محکم و تقریباً سختی را ایجاد می کند. تایپ تقریبا بی صدا است. اچ پی به دقت نیز فکر کرده و به کلیدها کمی انحنای مقعر داده است. به سختی قابل مشاهده است، اما هنگام تایپ، جهت گیری کافی را برای انگشتان فراهم می کند.

ما به سرعت به طرح اجباری کاهش یافته 11.6 اینچی عادت کردیم. از آنجایی که Enter، Shift (راست و چپ) و همچنین Backspace و Tab فقط اندکی کوچکتر از حد معمول هستند، ما هیچ مشکلی با چیدمان نداشتیم. این به قیمت از دست دادن کلیدهای کوچکتر Fn و F انجام می شود، اما ما را ناراحت نکرد. حرکت کلید و نقطه فشار هر دو واضح هستند. نقطه فشار ترد بازخورد بسیار خوبی می دهد. صفحه‌کلید دارای نور پس‌زمینه است که فقط می‌توان آن را روشن یا خاموش کرد، که مایه شرمساری است، زیرا در تاریکی مطلق، روشنایی بسیار زیاد است. ما می خواهیم گزینه ای برای کاهش آن وجود داشته باشد.

پد لمسی لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

اشاره گر دوگانه متشکل از پد لمسی و نشانگر است و نه تنها برای HP، بلکه برای لنوو و دل نیز استاندارد در نظر گرفته می شود. از نظر فنی، از چهار دستگاه تشکیل شده است که همگی با تنظیمات جداگانه ارائه می شوند. گیج کننده به نظر می رسد، اما می تواند بسیار کاربردی باشد: کسانی که از چهار دکمه ماوس خوششان نمی آید، می توانند یک یا دو جفت را در حالی که هنوز از پد استفاده می کنند غیرفعال کنند. تعدادی گزینه سفارشی سازی فردی وجود دارد.

به اصطلاح Synaptics LuxPad V7.5 از حرکات چند لمسی پشتیبانی می کند. نوارهای اسکرول کلاسیک روی انگشت نیز قابل تنظیم هستند. پد و دکمه های آن را می توان با دو ضربه زدن در گوشه سمت چپ بالا به سرعت غیرفعال کرد. برای تأیید این موضوع، یک LED وضعیت کوچک روشن می شود.

پد دارای سطح صاف است. به لطف لبه‌های تیز و دکمه‌های بزرگ ماوس، حتی در تاریکی مطلق نمی‌توان آن را از دست داد. ما سفر بسیار طولانی و انعطاف پذیری دکمه های ماوس را دوست داریم. نقطه فشار بسیار واضح و بالشتک و توقف بی صدا بازخورد دلپذیری را ارائه می دهد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170 صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

صفحه نمایش 11.6 اینچی HD EliteBook 2170p دارای وضوح تصویر 1366×768 پیکسل (16:9) است. پنل ضد تابش است. به دلیل ارتفاع کوچک صفحه نمایش، کار پاک کردن می تواند دشوار باشد. صفحات گسترده اکسل بزرگ، صفحات پشتی وب سایت یا نرم افزارهای سازمانی با ابعاد ثابت (جمع آوری داده ها، انبارداری، ERP-Tools، SAP، MS Dynamics و غیره) تنها با 768 پیکسل به محدودیت های خود می رسند. در نتیجه ما از این همه بالا و پایین اسکرول کردن اذیت می شویم.

متأسفانه کاربران با 2170p انتخابی ندارند: HP فقط این پنل را ارائه می دهد. حتی 12.5 اینچی 2570p هیچ جایگزینی ارائه نمی دهد. لازم به ذکر است که لپ تاپ های تجاری مصرف کننده و حرفه ای (قبلی 4:3) چندی پیش فرمت 16:9 را اتخاذ کردند. از سوی دیگر، تراکم پیکسلی مناسب‌تر از وضوح Full HD Asus Zenbook UX21A است. کاربران تجاری تمایلی به خواندن متون با ابزار بزرگنمایی ندارند. اما در اینجا نیاز ممکن است متفاوت باشد.

صفحه ضد تابش از بازتاب جلوگیری می کند، اگرچه کنتراست نسبتاً کم است. همانطور که صفحه نمایش با کیفیت EliteBooks 8570p (1600x900) نشان می دهد، این برای همه صفحه های مات صادق نیست. سامسونگ آن را با سری 9 900X1B ثابت می کند: یک پنل HD با کیفیت 11.6 اینچی امکان پذیر است.

پردازنده Intel Core i5-3427U 

پردازنده Intel Core i5-3427U یک پردازنده ULV برای لپ‌تاپ‌ها بر اساس معماری Ivy Bridge است که در Q2 2012 منتشر شد. به دلیل Hyperthreading، این دو هسته می‌توانند تا چهار رشته را به صورت موازی مدیریت کنند که منجر به استفاده بهتر از پردازنده می‌شود. هر هسته سرعت پایه 1.8 گیگاهرتز را ارائه می دهد اما می تواند به صورت پویا نرخ کلاک را با Turbo Boost تا 2.6 گیگاهرتز (برای 2 هسته فعال) و 2.8 گیگاهرتز (برای 1 هسته فعال) افزایش دهد. به عنوان پیشینیان مبتنی بر Sandy-Bridge، یک L3-Cache 3 مگابایتی ارائه می دهد.

معماری Ivy Bridge یک قالب بهبود یافته از معماری Sandy Bridge با بهبود عملکرد کارت گرافیک و پردازنده است. پردازنده‌ها در 22 نانومتر (در مقابل پردازنده‌های Sandy Bridge 32 نانومتری) تولید می‌شوند و اولین پردازنده‌هایی هستند که ترانزیستورهای سه بعدی را برای افزایش بازده انرژی در مقایسه با پردازنده‌های Sandy Bridge با کلاک مشابه معرفی می‌کنند. سایر ویژگی های جدید پشتیبانی یکپارچه PCI Express 3.0 و DDR3(L)-1600 است.

عملکرد Core i5-3427U به دلیل پیشرفت های معماری کمی بالاتر از پردازنده Sandy Bridge با کلاک مشابه است. بنابراین، عملکرد کلی مشابه Core i7-2677M سابق یا Core i3-2330M است. کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000 یکپارچه 16 واحد اجرایی (EU) با کلاک 350 مگاهرتز تا 1150 مگاهرتز با Turbo Boost ارائه می دهد که عملکردی قابل مقایسه با AMD Radeon HD 6620G ارائه می دهد. پردازنده های ULV-CPU با TDP 17 وات شامل کارت گرافیک و کنترل کننده حافظه رتبه بندی شده اند. بنابراین، پردازنده برای لپ‌تاپ‌های کوچک و اولترابوک‌ها مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4000 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که در پردازنده های Ivy Bridge در سال 2012 گنجانده شده است. کلاک پایه را می توان به طور خودکار با استفاده از فناوری Turbo Boost اورکلاک کرد. بسته به مدل پردازنده، کلاک پایه و توربو ممکن است به شدت متفاوت باشد و در نتیجه عملکرد گرافیکی قطعات ULV در مقایسه با قطعات چهار هسته‌ای دسکتاپ و لپ‌تاپ گران‌قیمت متفاوت باشد. در مقایسه با Intel HD Graphics 3000 در پردازنده‌های Sandy Bridge، کارت گرافیک HD 400کاملاً بازطراحی شد و سایه‌زن‌های با قابلیت DirectX 11، سخت‌افزار Tessellation، حافظه کش سطح 3 اختصاصی و پشتیبانی DirectCompute را ارائه می‌دهد. بنابراین IPC می تواند حتی 2 برابر سریعتر از Sandy Bridgeباشد و در کل تا 60 درصد عملکرد بیشتر (3DMark Vantage) ممکن است.

رمزگشای ویدئویی یکپارچه به نام Multi Format Codec Engine (MFX) نیز بهبود یافته است و حتی امکان رمزگشایی همزمان ویدیوهای 4K را نیز فراهم می کند. DXVChecker MPEG2، VC1، WMV9 و H264 را به عنوان کدک های پشتیبانی شده فهرست می کند. QuickSync برای رمزگذاری سریع ویدیوها نیز برای عملکرد بالاتر و کیفیت تصویر بهتر بهینه شده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید پشتیبانی از حداکثر 3 نمایشگر مستقل ارائه می دهد. طبق گفته اینتل، DisplayPort 1.1 (حداکثر 2560x1600) و HDMI 1.4 (حداکثر 1920x1080 بدون هک) توسط تراشه پشتیبانی می شوند. با توجه به فرآیند تولید 22 نانومتری 3D Tri-Gate، مصرف انرژی باید نسبتاً کم باشد. TDP کل بین 18 وات (ULV) تا 45 وات برای پردازنده های لپ تاپ مصرف کننده متغیر است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

پردازنده Core i7 در یک نوت بوک 11.6 اینچی! این نگرانی در مورد گرمای بیش از حد محفظه را ایجاد می کند. اما این مورد در مورد EliteBook 2170p صدق نمی کند ، زیرا قاب ضخیم فضای کافی برای لوله حرارتی، فن و رادیاتور باقی می گذارد. دما در بیشتر مواقع پایین می ماند، حتی تحت بار زیاد. مقادیر موجود در حالت بیکار (متوسط) با مقادیری که در طول تست استرس وجود دارد تنها 6 oC (پایین) و 5 oC (بالا) متفاوت است. دمای 40 درجه سانتیگراد هرگز به دست نیامد که شرایط ایده آلی را برای استفاده در دامان ایجاد می کند.

ما می‌توانیم به 2170p سیگنال کاملاً شفاف را از نظر دریچه گاز بدهیم. فرکانس استاندارد 2.0 گیگاهرتز به طور مداوم در طول تست استرس چند هسته ای حفظ می شد. در این تست، HD 4000 موازی با پردازنده در بار 100٪ نگه داشته می شود. به محض اینکه بار پردازنده گرافیکی متوقف شد، فرکانس پردازنده و همچنین عملکرد آن به 2.8-2.9 گیگاهرتز افزایش یافت (به بالا مراجعه کنید: Cinebench R11.5 Multi). در ابتدای تست استرس، و همچنین پس از چند ساعت، مصرف انرژی زیر نوت بوک در 34 وات باقی ماند. این نشانه دیگری از یک زیر نوت بوک بدون گاز است.

بلندگوهای لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

بلندگوهای استریو یکپارچه در جلوی مینی قرار دارند. متأسفانه آنها و خروجی صوتی داخلی معیوب بودند. بنابراین ما نتوانستیم کیفیت صدای آنها را آزمایش کنیم. با بلندگوهای خارجی هم نتوانستیم به چیزی برسیم. از آنجایی که HP بلندگوهای مخصوص Altec Lansing (دستگاه های مصرفی) را نصب نکرده است، حداکثر می توانیم انتظار صدای متوسطی را داشته باشیم.

عمر باتری لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

این نوت بوک کوچک مصرف انرژی پایینی دارد، اما در حالت بیکار کارآمدتر از EliteBook 2570p (12.5 اینچ، ولتاژ استاندارد 35 وات i7) نیست. کمترین مصرف بیکار 7.2 وات (2570p: 6.4 W) بود. حداکثر مصرف بیکار 10.7 وات (2570p: 12.3 W) بود.آمارها تحت بار کاملاً متفاوت هستند: 2570p به 40 یا 56 وات (به ترتیب تست استرس 3DMark 06) نیاز داشت، در حالی که واحد تست ما به ترتیب با 30 و 34 وات می توانست انجام دهد. منبع تغذیه 65 وات کافی است اما در مصرف بالا به 52 درجه سانتیگراد می رسد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-3427U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 4000 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP Elitebook 2170p برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP Elitebook 2170p این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 4 ترابایت هارد 2.5-inch internal SSD • SATA 6.0Gb/s را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-2170-جمع بندی

جمع بندی 

این نوت بوک 11.6 اینچی به باتری 48 وات ساعتی مجهز شده است. تنها رقبای واقعی 11.6 اینچی (دستگاه های تجاری) معمولاً ظرفیت بالاتری دارند. با کمال تعجب تست WLAN (2170pp: 424 دقیقه) یا بهتر بود یا در حد: Lenovo ThinkPad X121e (57 Wh، نسخه i3، WLAN: 309 دقیقه)، Lenovo ThinkPad Edge E130 (62 Wh، نسخه i3، WLAN: 428 دقیقه)، Acer TravelMate B113-M (37 Wh، نسخه i3، WLAN: 205 دقیقه).

رقابت در دسته 12 اینچی، که به دلیل ویژگی‌ها و قیمت، مقایسه بهتری است، زمان اجرای WLAN طولانی را ارائه نمی‌کند: Lenovo ThinkPad X230 (63 Wh، 329 دقیقه)، ThinkPad X220 (63 Wh، 368 دقیقه)، EliteBook. 2570p (55 Wh، 363 دقیقه)، Fujitsu Lifebook P772 (63 Wh، 309 دقیقه)، Dell Latitude E6230 (58 Wh، 344 دقیقه).

کاربران Thrifty می توانند عمر باتری را با حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی تا 11:32 ساعت افزایش دهند (بهترین رقبا: Edge E130، 9:17 ساعت؛ ThinkPad X230، 10:04 ساعت). با این حال، بدون بار، ماژول‌های بی‌سیم غیرفعال و روشنایی بسیار کم، لپ تاپ به سختی قابل استفاده است، بنابراین حداکثر زمان اجرا به یک مقدار تئوری تبدیل می‌شود.

منبع:نقد و بررسی لپ تاپ استوک HP Elitebook 2170p

نقد و بررسی لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

لپ تاپ استوک  EliteBook 840 G2 بدون عیب نیست اما برای شروع خوب است و با توجه به پردازنده Broadwell کمی بهبود یافته است. پردازنده ای که به دلیل مصرف انرژی کمتر باعث عمر باتری بیشتر می شود. متأسفانه HP به نقص لپ تاپ، صفحه نمایش، توجه نکرده است.

این نقد و بررسی در تاریخ 04/04/2015 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

لپ تاپ های سری EliteBook 800 متعلق به لپ تاپ های تجاری رده بالا هستند. ما مدل های زیادی از این سری را آزمایش کرده ایم و اکنون مدل 14 اینچی این خط را با EliteBook 840 G2 داریم. بزرگترین مدرن سازی پردازنده Broadwell است. جدا از آن، هیچ چیز در مقایسه با EliteBook 840 G1 مبتنی بر Haswell سابق تغییر نکرده است. G1 موفق شد در آزمون ما عملکرد "خوب" ارائه دهد (87٪). گزارش ما نشان می دهد که آیا مدل G2 می تواند امتیاز بهتری کسب کند یا خیر.

سری EliteBook رقبایی در Lenovo ThinkPad T450s، Dell Latitude 14 E7540 و Fujitsu Lifebook E744 پیدا می کند. HP همچنین دارای یک رقیب از برند خود در قالب EliteBook 745 است. با این حال، شرکت در اینجا به APU های AMD متکی است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-مشخصات-فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

پردازنده: مدل Intel Core i5-5200U دو هسته ای , فرکانس  2.2 - 2.7 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Broadwell 

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 5500

حافظه رم: 4GB DDR3

صفحه نمایش: 14 اینچ 16:9, 1280*780 پیکسل , Samsung, TN LED , مات

مادربرد: Intel Broadwell-U PCH-LP (Premium)

هارد: SSD,180 GB  

کارت صدا:  Realtek ALC280 @ Intel Broadwell PCH-LP High Definition Audio Controller

پورت ها: 4 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 VGA, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, 1 Docking Station Port, Audio Connections: combo audio, Card Reader: SD, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader, TPM 1.2

شبکه: Intel I218-LM Gigabit (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 7265 (a/b/g/h/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.0

ابعاد: 2.1*33.9* 23.7 سانتی متر

باتری: 50 وات ساعت لیتیوم یون 

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: HD webcam

سایر مشخصات: Speakers: stereo, Keyboard: chiclet, Keyboard Light: yes, recovery DVD, driver DVD, Cyberlink PowerDVD 12, Cyberlink YouCam, Foxit PhantomPDF, MS Office (trial), Microsoft Security Essentials, 36 Months Warranty

وزن: 1.762 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1500 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لینک خرید لپ تاپ استوک اچ پی HP Elitebook 840 G2

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

در نگاه اول، EliteBook 840 G2 شباهت های زیادی با برادران خود یعنی 820 G1 و 850 G1 دارد. جای تعجب نیست: اشکال منحنی و طرح رنگ مشکی نقره ای عناصر اصلی طراحی کل این سری هستند، بنابراین مدل های جداگانه عمدتاً در اندازه و وزن متفاوت هستند. ما وزن 1.78 کیلوگرم را برای لپ‌تاپ 14 اینچی اندازه‌گیری می‌کنیم که در رقابت متوسط است. با این حال، 840 G1 با ضخامت 2.1 سانتی متر می تواند از عنوان اولترابوک مورد نظر استفاده کند و قابلیت حمل خوبی را ارائه می دهد.

این بدنه که از آلومینیوم و منیزیم ساخته شده است، طبق استاندارد MIL-STD 810G نیز باید در طی آزمایشات نظامی دوام خود را ثابت می کرد. ادعای HP واقع بینانه به نظر می رسد، زیرا واحد پایه بسیار محکم است و فشار متمرکز را بدون مشکل کنترل می کند. پوشش صفحه نمایش که توسط یک لبه لاستیکی اطراف محافظت می شود، کیفیت بالایی را به نمایش می گذارد. با وجود ساختار نازک، مقاومت پیچشی نیز در سطح عالی قرار دارد. لولاهایی که واحد پایه و صفحه نمایش را به هم متصل می کنند بسیار دقیق هستند، اما همچنان صاف هستند، بنابراین می توانید به راحتی فقط با یک دست نوت بوک را باز کنید.

جدا از برخی جزئیات، هیچ انتقادی در مورد کیفیت ساخت نیز وجود ندارد. سطوح تا حدی فلزی، گاهی اوقات با یک پوشش نرم لمسی، هاپتیک بسیار خوبی را نیز ارائه می دهند اما در رقابت برتر نیست.

پورت های لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

لپ تاپ استوک اچ پی EliteBook 840 G2 یک لپ تاپ حرفه ای است و بنابراین تنوع پورت جامعی را ارائه می دهد. در مجموع چهار پورت USB 3.0 به این معنی است که می توانید تعداد زیادی تجهیزات جانبی را وصل کنید. نمایشگرهای خارجی (حداکثر دو عدد) را می توان از طریق VGA و DisplayPort متصل کرد. با این حال، باید از eSATA، اسلات ExpressCard و همچنین یک درایو نوری چشم پوشی کنید . بهای ساخت شاسی بسیار کوچکتر در مقایسه با مدل قبلی. دلیل تاشو بودن درگاه Gigabit-Ethernet نیز همین است.

برند HP همه پورت‌ها را در کناره‌های بدنه توزیع کرد و بر روی یک چیدمان عملی تمرکز کرد. فقط کانکتورهای با پهنای غیرمعمول یا میله های USB می توانند پورت های مجاور را مسدود کنند، اما در بیشتر موارد نباید مشکلی وجود داشته باشد. پورت های اضافی توسط «ایستگاه اتصال HP UltraSlim» اختیاری با قیمت حدود 170 یورو ارائه می شود و این نسبتاً غیر معمول است که در کنار نوت بوک وصل شده است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-جلو

جلو: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-پشت

پشت: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-چپ

سمت چپ: قفل Kensington، اگزوز فن، VGA، 2x USB 3.0، SmartCard Reader

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-راست

سمت راست: جک استریو، DisplayPort، 2x USB 3.0، اترنت، پورت داک استیشن، برق AC

ارتباطات و شبکه لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

اینتل آداپتور بی سیم Dual-Band Wireless-N 7260 را ارائه می کند که از بلوتوث 4.0 و همچنین استانداردهای WLAN 802.11a/b/g/n در شبکه های 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. بسته به روتر، حداکثر سرعت انتقال به 300 مگابیت در ثانیه (2x2 جریان دوگانه) محدود می شود. تست عملی ما (o2 Box 4421، تا 150 مگابیت در ثانیه) همچنان نشان داد که EliteBook دارای کیفیت سیگنال خوب و اتصال پایدار در فواصل طولانی است. نتایج به وضوح به ترکیب نوت بوک و روتر بستگی دارد. همچنین یک ماژول WLAN که به صورت اختیاری از Broadcom ارائه شده است.

نسخه برتر ما مجهز به آداپتور UMTS/HSPA+ یکپارچه هوآوی با حداکثر سرعت انتقال تا 21.6/5.76 مگابیت بر ثانیه (دانلود/آپلود) است. آنتن‌ها و کابل‌های لازم باید در تمام پیکربندی‌های قبلی در دسترس باشند، بنابراین ادغام یک کارت WWAN اضافی مشکلی ندارد.

ما قبلاً وب کم و میکروفون آرایه ای 840 G2 را از سری های قبلی می شناسیم. در حالی که ضبط صدای بسیار شفاف و متعادل اغلب یک هدست اضافی را لازم می کند، ما واقعاً از نتایج دوربین 0.9 مگاپیکسلی متقاعد نشده ایم. روشنایی پراکنده تنها به تصاویری متوسط با وضوح محدود و رنگ های شسته شده منجر می شود. با این حال، برای اسکایپ یا برنامه های مشابه کافی است، اما باید از تلفن هوشمند خود برای عکس استفاده کنید.

امنیت لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

برند HP بسیار مطمئن است و EliteBook را به عنوان مجهز به امنیت کامل از طریق چندین ویژگی مهم تبلیغ می کند. این نوت بوک نه تنها بایوس را با پشتیبانی از فناوری ضد سرقت اینتل، بلکه رمزگذاری TPM (TCG 1.2) برای هارد دیسک و کارتخوان هوشمند را نیز ایمن کرده است. بدیهی است که یک سنسور اثر انگشت دستی و یک قفل Kensington در برابر سرقت فیزیکی نیز موجود است. تمام ویژگی های امنیتی توسط ابزارهای نرم افزاری مانند HP's Client Security Suite مدیریت می شوند.

نگهداری لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

جزئیات جداسازی نوت بوک در راهنمای خدمات HP توضیح داده شده است. اجزای مهمی مانند حافظه (2 اسلات از 2 اسلات اشغال شده)، هارد دیسک (شاخه 2.5 اینچی اشغال شده، شکاف M.2 خالی) یا دو ماژول بی سیم نیز بدون هیچ ابزاری از طریق درپوش نگهداری در پایین قابل دسترسی هستند. فقط باید یک اهرم را شل کنید قبل از اینکه بتوانید پوشش را بردارید . تولیدکنندگان دیگر باید این راه حل را به عنوان مثال خود در نظر بگیرند. همچنین تعویض باتری مشکلی ندارد. ماژول به بدنه چسبانده نشده است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-کیبورد

صفحه کلید لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5 

به نظر می‌رسد صفحه‌کلید چیکلت جدید یک گام عقب‌تر از نسخه قبلی است: صفحه‌کلید عددی (نامپد) موجود قبلی کنار گذاشته شده و با دو نوار ضخیم در دو طرف کیبورد جایگزین شده است. شاید این ادای احترام به قاب نازک تر (و به طور بالقوه انعطاف پذیرتر) باشدکه قطعا برای بسیاری از کاربران ضرر است. یک تسلی کوچک، روشنایی خوب صفحه کلید دو مرحله ای با LED های سفید است.

اگر به عملکرد محکم ThinkPad های فعلی عادت دارید، ممکن است در ابتدا با کیبورد نرم HP مشکلاتی داشته باشید. در ترکیب با سفر کوتاه، منجر به بازخورد ضعیف می شود که می تواند یک تصمیم طراحی عمدی باشد. از سوی دیگر، یک مشکل کیفیت مهم، اما نه چندان بزرگ، جهش جزئی در ناحیه مرکزی است . این نباید در یک پرچمدار تجاری رخ دهد. جدا از این، کیفیت ساخت مطابق انتظارات ما است. ما نتوانستیم کلیدهای شل یا بریده را پیدا کنیم (اندازه کلید: 14 میلی متر).

پد لمسی و TrackPoint لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

تاچ پد Synaptics نیز بسیار شبیه به خواهر و برادر مورد بررسی قبلی است. اندازه به دلیل کوچکتر بودن بدنه به 9.8 در 5.5 سانتی متر کاهش یافت، اما قابلیت های عالی سر خوردن و دقت خوب تغییر نکرد. دو دکمه ماوس دارای یک نقطه فشار محکم و مشخص هستند و به طور قابل اعتماد در مناطق محیطی کار می کنند. جایگزین دیگر به اصطلاح Pointstick است که پس از مدتی کنترل دقیق و بسیار ارگونومیک مکان نما را امکان پذیر می کند. HP خوشبختانه روند ادغام همه دکمه‌ها را در تاچ پد نادیده می‌گیرد و حتی دو دکمه اختصاصی برای جوی استیک کوچک دارد. ما دوست داشتیم عملکرد اسکرول مشابه Dell Latitude E7440 را ببینیم.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

نمونه بررسی ما به یک صفحه نمایش مات 14 اینچی مجهز شده است که وضوح اصلی 1280×720 پیکسل دارد. مدل های EliteBook با صفحه نمایش Full HD نیز موجود است. خریدار به درستی می تواند انتظار یک صفحه نمایش عالی را با قیمت تقریباً 1500 یورو داشته باشد. اگرچه EliteBook یکی را ارائه نمی دهد. روشنایی آن فقط 239.8 cd/m² است. ما انتظار می‌رفتیم که نرخی فراتر از 300 سی‌دی در متر مربع داشته باشیم. با این حال، سطوح روشنایی صفحه نمایش در رقبای مانند ThinkPad T450s (268.4 cd/m²) و Latitude E7450 (257.3 cd/m²) چیزی برای لاف زدن نیستند.

کنتراست 334:1 و سطح مشکی 0.8 cd/m² صفحه نمایش EliteBook نیز ناامید کننده است. صفحه نمایش های ThinkPad T450s (1110:1؛ 0.25 cd/m²) و Latitude E7450 (933:1؛ 0.3 cd/m²) نرخ های بهتری دارند. صفحه نمی تواند فضاهای رنگی sRGB یا AdobeRGB را بازتولید کند. نرخ پوشش 53.7% (sRGB) و 37.2% (AdobeRGB) است.

بازتولید رنگ صفحه نمایش نیز قانع کننده نیست. میانگین شیفت DeltaE 2000 12.71 در حالت تحویل را ارائه می دهد. ما همچنین این نرخ ها را در لپ تاپ های بخش ارزان قیمت می یابیم. نرخ کمتر از 3 هدف خواهد بود. علاوه بر این، صفحه نمایش دارای رنگ آبی است. کالیبره کردن صفحه نمایش منجر به بهبود قابل توجهی می شود. تغییر رنگ پس از کالیبره کردن آن به نرخ 3.18 کاهش یافت، و بنابراین محدوده هدف را بر اساس وسعت مو از دست می‌دهد. کالیبره کردن نیز به طور کامل گچ آبی را از بین برد.

برند HP یک صفحه نمایش TN وابسته به زاویه دید را در EliteBook نصب می کند. هنگامی که زاویه دید عمودی تغییر می کند، تصویر به سرعت تغییر می کند. به صورت افقی بهتر به نظر می رسد و حتی چندین بیننده می توانند به طور همزمان به صفحه نگاه کنند. استفاده از لپ تاپ در فضای باز کاملا امکان پذیر است.

پردازنده Intel Core i5-5200U

پردازنده دو هسته ای Core i5-5200U (Broadwell) اینتل در نمونه بررسی ما نصب شده است. این پردازنده با فرکانس پایه 2.2 گیگاهرتز کار می کند. سرعت آن را می توان از طریق Turbo به 2.5 گیگاهرتز (هر دو هسته) و 2.7 گیگاهرتز (یک هسته) افزایش داد. توربو فقط در حالت AC استفاده می شود. این پردازنده در حالت باتری با فرکانس 2.2 گیگاهرتز کار می کند. با توجه به سرعت کمی بالاتر و بهبود معماری Broadwell، Core i5-5200U در معیارهای ما تا حدودی بهتر از پیش سازهای خود از نسل Haswell (Core i5-4200U، Core i5-4210U) امتیاز می گیرد. پردازنده Core i5-5200U نمی تواند از Core i7-4600U نصب شده در نمونه بررسی EliteBook 840 G1 بهتر عمل کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 5500

پردازنده گرافیکی HD Graphics 5500 اینتل وظیفه خروجی ویدیو را بر عهده دارد. این یک هسته گرافیکی یکپارچه است که از DirectX 11.2 و کلاک تا 900 مگاهرتز پشتیبانی می کند. نتایج 3DMark هیچ غافلگیری را نشان نمی دهد و در سطح عادی برای این هسته گرافیکی است. هسته گرافیکی HD Graphics 4400 نصب شده در مدل قبلی EliteBook 840 G1 امتیاز کمی بهتر به دست آورد، اما فقط به این دلیل که حافظه کاری آن در حالت دو کاناله کار می کند. EliteBook 840 G2 به وضوح از پیش ساز خود بهتر عمل کرد و با نصب ماژول دوم حافظه کاری (= حالت دو کاناله فعال) در معیار 3DMark 11 به 1148 امتیاز رسید. کاربرانی که قدرت گرافیکی بیشتری می خواهند یا نیاز دارند می توانند مدل EliteBook بر اساس هسته گرافیکی اختصاصی Radeon R7 M260X پیکربندی کنند.

عملکرد گیمینگ لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

لپ تاپ استوک اچ پی EliteBook 840 G2 یک لپ تاپ کار است و بنابراین مناسب بودن برای بازی در آن بی ربط است. با این حال، بازی‌ها بر روی لپ‌تاپ اجرا می‌شوند، اگرچه این در درجه اول برای بازی هایی که مدت زمان طولانی‌تری در بازار بوده و یا فقط نیازمند سخت‌افزاری متوسطی هستند، صدق می‌کند. این بازی ها همچنین تنها زمانی به نرخ فریم صاف می رسند که وضوح پایین و تنظیمات کیفیت پایین انتخاب شده باشند. آهنگ های به روز مانند Assassin's Creed Unity قابل پخش نیستند. همانطور که گفته شد، نصب ماژول حافظه رم دوم می تواند عملکرد گرافیکی لپ تاپ را افزایش دهد. که طبیعتاً در بازی های رایانه ای به صورت نرخ فریم بالاتر نیز تأثیر مطلوبی دارد. افزایش 5% تا 40% بسته به بازی امکان پذیر است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

سری EliteBook نه تنها بی صدا کار می کند، بلکه به سختی گرم می شود. دماها در هر نقطه اندازه گیری در طول تست استرس زیر 40 درجه سانتیگراد باقی ماندند. EliteBook تست استرس (Prime95 و FurMark را برای حداقل یک ساعت کار می کنند) در حالت AC و باتری به همان شیوه انجام داد. پردازنده و کارت گرافیک فقط برای یک دقیقه قبل ازکار کردن فن با سرعت کامل کار کردند. پردازنده سپس با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و هسته گرافیکی با حدود 800 مگاهرتز (750 تا 850 مگاهرتز) کار می کرد.

بلندگوهای لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

بلندگوهای استریوی شفاف و با صدای کافی EliteBook برای مقاصد اداری معمول عملکرد خوبی ارائه می دهند و صدا در حین پخش فیلم نیز مناسب است. با این حال، باس قدرتمند توسط سیستم صوتی تولید نمی شود، بنابراین ممکن است در برخی موارد بخواهید بلندگوهای خارجی را وصل کنید. جک استریو می تواند ما را با صدای واضح و بدون نویزهای پس زمینه متقاعد کند، اما برای هدفون هایی با امپدانس بالا ایده آل نیست.

عمر باتری لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

سری EliteBook زمان اجرای بی‌کار 16:01 ساعت را مدیریت کرد که بیشتر از رقبایی مانند ThinkPad T450s لنوو (12:54 ساعت) و Dell's Latitude E7450 (11:54 ساعت) است. حالت آماده به کار با تست Battery Eater Reader با استفاده از حداقل روشنایی صفحه، تنظیمات ذخیره انرژی فعال و ماژول های بی سیم غیرفعال شبیه سازی شده است. تحت بار، EliteBook پس از 1:53 ساعت خاموش می شود. Latitude برابر (1:55 ساعت) است و ThinkPad (1:28 ساعت) از رقبای خود عقب است. زمان اجرای بار با استفاده از تست Battery Eater Classic با حداکثر روشنایی صفحه نمایش، مشخصات با کارایی بالا و ماژول های بی سیم فعال مشخص می شود.

لپ تاپ HP تست Wi-Fi ما را پس از 7:02 ساعت متوقف کرد. Latitude (7:02 ساعت) و EliteBook دوباره در یک سطح هستند. ThinkPad (4:36 ساعت) خیلی زودتر خاموش می شود. وب‌سایت‌ها به‌طور خودکار هر 40 ثانیه با استفاده از نمایه «متوازن» و روشنایی صفحه تقریباً 150 cd/m² برای این آزمایش باز می‌شوند. زمان پخش ویدیو را با اجرای فیلم کوتاه Big Buck Bunny (کدگذاری H.264، 1920x1080 پیکسل) در یک حلقه بررسی می کنیم. ماژول‌های بی‌سیم غیرفعال هستند و روشنایی صفحه تقریباً 150 cd/m² تنظیم شده است. EliteBook به زمان اجرا 5:25 ساعت دست یافت که مشابه ThinkPad (5:22 ساعت) است. Latitude (7:32 ساعت) به وضوح از رقبای خود پیشی می گیرد.

سری EliteBook در مجموع به زمان اجرای باتری بسیار خوبی دست می یابد. تقریباً در تمام آزمایشات باتری می تواند از سری قبلی خود پیشی بگیرد. کاربرانی که به زمان بیشتری از EliteBook نیاز دارند، می‌توانند یک باتری اضافی (HP CO06XL، 60 وات ساعت، تقریباً 200 یورو) زیر لپ تاپ ببندند. این حداقل باید عمر باتری را دو برابر کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-5200U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 5500 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP Elitebook 840 G2- i5 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. 

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP Elitebook 840 G2- i5 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و ترابایت هارد 2.5-inch internal SSD • SATA 6.0Gb/s را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Elitebook-840-G2-i5-جمع بندی

جمع بندی 

لپ تاپ اچ پی EliteBook 840 G2 در درجه اول یک ارتقاء با Broadwell است. اچ پی هیچ تغییری به جز تعویض پردازنده انجام نداده است. پردازنده Broadwell شامل برخی از پیشرفت ها نسبت به سری قبلی است. EliteBook 840 G2 انرژی کمتری مصرف می‌کند، صدای کارکرد کمتری دارد و دمای کمی پایین‌تر دارد و در آزمایش‌های واقعی باتری ما بیشتر دوام می‌آورد. برای جلوگیری از شک و تردید: EliteBook 840 G1 در هیچ یک از تست های ذکر شده امتیاز بدی کسب نکرد. مدل G1 و G2 در غیر این صورت یکسان هستند. هر دو لپ تاپ دستگاه های ورودی مناسب ، گزینه های تعمیر و نگهداری بسیار خوب، و پوشش باریک و با کیفیت بالا ارائه می دهند.

علاوه بر این، هر دو مدل دارای یک هارد SSD در فرمت M.2 و یک مودم LTE/3G هستند. مدل G1 که ما آزمایش کردیم با مودم مربوطه ارسال می شود. متأسفانه، اچ پی بزرگترین نقطه ضعف EliteBook 840 G1 را از بین نبرده است و آن را در صفحه نمایش EliteBook 840 G2 ادامه می دهد. صفحه نمایش در هر دو مدل دارای روشنایی کم و کنتراست کم است. آنها همچنین صفحه نمایش TN وابسته به زاویه دید هستند. HP برای لپ تاپ 1500 یورو طلب می کند. با توجه به این قیمت، یک صفحه نمایش IPS روشن و با کنتراست بالا باید به پیکربندی استاندارد تعلق داشته باشد.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک HP Elitebook 840 G2- i5

معرفی بهترین لپ تاپ استوک حسابداری

حسابداران یا صندق داران فروشگاه به چه لپ تاپی نیاز دارند تا با سرعت بالا، بدون دغدغه هنگ کردن و نگرانی از امنیت داده ها بتوانند با آن کار کنند. امروز لیستی از بهترین لپ تاپ های حسابداری و صندوق را برای شما آماده کردیم و ویژگی های مورد نیاز آنها را نوشتیم.
معرفی بهترین لپ تاپ استوک حسابداری

لپ تاپ ها با تنوع زیادی به بازار دیجیتال و فناوری عرضه می شوند. این تنوع بر مبنای قابلیت های لپ تاپ ارائه می شود. بنابراین نوع و نیاز کاربری، لپ تاپ مناسب را تعیین می کند. لپ تاپ استوک حسابداری از جمله لپ تاپ هایی است که با توجه به نیازهای کاربران و قیمت مناسب انتخاب می شود.

نکات مهم برای خرید لپ تاپ استوک حسابداری

برای خرید بهترین لپ تاپ استوک مناسب صندوق باید به ویژگی ها و قابلیت های لپ تاپ توجه کنید. هر کدام از این ویژگی ها، می توانند کاربری آسان تری را ارائه کنند و امور محاسباتی را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. درک این عوامل در فرآیند تصمیم گیری شما، در مورد اینکه کدام لپ تاپ ارزش پول شما را دارد، بسیار مفید خواهد بود.

اندازه صفحه نمایش برای لپ تاپ استوک حسابداری

به عنوان یک حسابدار، شما نیاز به محاسبات مختلفی دارید. از این رو، اندازه صفحه نمایش لپ تاپ، نقش مهمی در انجام وظایف یک حسابدار یا متصدی انبار و... دارد. به خصوص اگر نقص چشمی داشته باشد. با این حال، با خیال راحت بهترین لپ تاپ استوک مناسب صندوق را با صفحه نمایش بزرگتر انتخاب کنید. زیرا هیچ محدودیتی در مورد آن وجود ندارد.

از آنجایی که احتمالاً با صفحات گسترده و گزارش های مالی کار می کنید، بهتر است که یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ داشته باشید. یک صفحه نمایش 15 اینچی یا بزرگتر، دیدن تمام جزئیات کار شما را آسان می کند. حسابداران حرفه ای باید از صفحه نمایش بزرگتر از 15 اینچ استفاده کنند.

اندازه های مختلف لپ تاپ استوک

وزن در لپ تاپ دست دوم صندوق

وزن و طراحی لپ تاپ دست دوم صندوق، از دیگر ویژگی هایی است که حسابداران باید هنگام خرید در نظر بگیرند. دلیل این موضوع، بسیار ساده است. ممکن است لازم باشد با لپ تاپ خود به هر جایی بروید. مسلماً حمل یک لپ تاپ سنگین برای شما خوشایند نخواهد بود. گاهی اوقات، حسابداران ممکن است نیاز داشته باشند، برای ملاقات با مشتریان خارج از شهر یا کشورشان سفر کنند. از این نظر، داشتن یکی از انواع لپ تاپ های سبک وزن موجود در بازار بسیار مهم است. چرا که این سفر را برای شما راحت و آسان می کند.

سیستم عامل

سیستم عامل لپ تاپ استوک حسابداری شما، یکی دیگر از عوامل مهم برای انجام وظایف حسابداری است. دلیل آن، این است که استفاده از سیستم عامل مناسب، حداکثر سازگاری را با هر نرم افزار حسابداری تضمین می کند.

پردازنده

شما باید مطمئن شوید که لپ تاپ استوک فروشگاهی، دارای یک پردازنده قدرتمند است. پردازنده های Core i5 یا i7 اینتل انتخاب خوبی برای لپ تاپ های حسابداری هستند. زیرا می توانند وظایف پیچیده مالی را به راحتی انجام دهند.

انواع هارد لپ تاپ

حافظه و ذخیره سازی لپ تاپ استوک فروشگاهی

باید مطمئن شوید که لپ‌ تاپ استوک حسابداری، دارای حافظه و فضای ذخیره‌سازی کافی است. برای لپ تاپ های حسابداری، حداقل 8 گیگابایت رم و حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارید. 

پورت ها

باید مطمئن شوید که لپ ‌تاپ دارای پورت‌های کافی برای اتصال تمام تجهیزات جانبی شماست. پورت های USB Type-C انتخاب خوبی برای امور حسابداری هستند. زیرا همه کاره بوده و می توان از آن ها برای شارژ، انتقال داده و موارد دیگر استفاده کرد.

اهمیت عمر باتری در لپ تاپ دست دوم صندوق

باید مطمئن شوید که لپ تاپ استوک فروشگاهی، عمر باتری خوبی دارد. از آنجایی که ممکن است همیشه به پریز برق دسترسی نداشته باشید، بهتر است لپ تاپی تهیه کنید که بتواند با یک بار شارژ، تمام یک روز کاری را دوام بیاورد.

انواع باتری لپ تاپ

بهترین لپ تاپ استوک مناسب صندوق

لپ تاپ استوک حسابداری باید حافظه کافی برای انجام محاسبات، باتری مناسب برای عملکرد چند ساعته، پردازنده قدرتمند برای افزایش سرعت محاسبات، گرافیک مناسب برای نمایش جزئیات و همچنین صفحه کلید مناسب برای وارد کردن سریع اعداد داشته باشد.

لپ تاپ Dell Latitude E5500

لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5500 یک لپ تاپ استوک حسابداری 15.4 اینچی است که پورت های زیادی دارد. علاوه بر این، با وجود اینکه بدنه لپ تاپ کاملاً از پلاستیک ساخته شده، بسیار محکم است. با این حال، این لپ تاپ ممکن است برای حمل راحت، مناسب نباشد. زیرا بسیار سنگین است.

در اولین نگاه Dell Latitude E5500، به یک مینی باکس دارای پورت شبیه است. به طور دقیق تر، این لپ تاپ دارای ظاهری حجیم، جمع و جور و مستحکم است.

برخلاف کل بدنه لپ تاپ، درب این لپ تاپ دست دوم صندوق، از فلز با روکش مشکی مات ساخته شده است. همچنین به دلیل ساختار فلزی که دارد، محکم به نظر می رسد و حتی در صورت فشار دادن، خم نمی شود. علاوه بر آن، در مرکز سمت چپ درب لپ‌تاپ، لوگوی «دل» را خواهید دید. این لوگو دارای یک پوشش ضد زنگ بازتابنده است که بسیار جذاب و براق به نظر می رسد. درب لپ‌ تاپ با دو لولای فلزی بسیار محکم به پایه لپ‌ تاپ متصل می‌ شود. با باز کردن این درب، صفحه نمایش 15.4 اینچی Dell Latitude E5500 را خواهید دید.

جالب اینجاست که نمایشگر این لپ تاپ استوک حسابداری، با دو گزینه رزولوشن WXGA (1280 x 800) و WXGA+ (1440 x 900) در دسترس است. با این وضوح صفحه نمایش، نمایشگر Dell Latitude E5500 کیفیت تصویر مناسبی را برای پخش ویدیوهای معمولی و گشت و گذار در وب ارائه می دهد.

لپ تاپ دست دوم صندوق

لپ تاپ دست دوم صندوق

صفحه کلید Dell Latitude E5500

لپ تاپ استوک حسابداری مدل Dell Latitude E5500، یک صفحه کلید در اندازه کامل به سبک چیکلت دارد. این صفحه کلید دارای کلیدهای تفکیک شده با حروف سفید خوانا هستند. نکته مثبت این صفحه کلید، این است که مانند اکثر لپ‌تاپ‌های سری Latitude، یک TrackPoint در مرکز آن وجود دارد. این TrackPoint می تواند به عنوان جایگزینی برای تاچ پد استفاده شود و به شما امکان می دهد مکان نما را روی صفحه کنترل کنید.

به دلیل حجیم بودن، لپ تاپ Dell Latitude E5500 دارای پورت های زیادی است. یک پورت سریال، خروجی VGA، پورت اترنت، دو پورت USB 2.0 و S-Video را در سمت چپ لپ تاپ خواهید دید. از سمت راست نیز دارای یک درایو DVD، یک پورت Firewire، یک جک هدفون و یک جک میکروفون است. همچنین در سمت راست این لپ تاپ دو پورت USB 2.0 دیگر، یک سوکت برق و یک اسلات قفل کنزینگتون قرار دارد. ابعاد این لپ تاپ استوک فروشگاهی  355 *260*37.5 میلی متر است و وزنی معادل 2890 گرم دارد. با این مقدار وزن، این لپ تاپ دل بسیار سنگین است و حمل آن راحت نیست.

بررسی عملکرد پردازنده لپ تاپ استوک حسابداری (CPU) Dell Latitude E5500

برای پردازنده این لپ تاپ دست دوم صندوق، از CPU Intel Core 2 Duo P8400 استفاده می شود. این پردازنده یک پردازنده دو هسته ای است که با حافظه کش 3 مگابایتی استفاده می شود. همچنین دارای فرکانس استاندارد 2.26 گیگاهرتز است.

خرید لپ تاپ دست دوم صندوق

خرید لپ تاپ دست دوم صندوق

لپ تاپ استوک فروشگاهی Dell Latitude E5500 دو اسلات حافظه و یک حافظه استاندارد 512 مگابایت را در یک اسلات ارائه می دهد. خوشبختانه این لپ تاپ حداکثر 4 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می کند. بنابراین، به کمک اسلات حافظه دوم آن، می توانید حافظه لپ تاپ را تا 4 گیگابایت ارتقا دهید. اگرچه حداکثر حافظه 4 گیگابایتی ممکن است برای کارهای فشرده کافی نباشد، اما برای کارهای محاسباتی اولیه ایده آل است.

بررسی عملکرد کارت گرافیک Dell Latitude E5500

لپ تاپ استوک حسابداری Dell Latitude E5500 برای کارت گرافیک، از پردازنده گرافیکی Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD یکپارچه استفاده می کند. این کارت گرافیک با فرکانس استاندارد 533 مگاهرتز عرضه می شود. همچنین به عنوان یک کارت گرافیک یکپارچه، کارت گرافیک این لپ تاپ فاقد VRAM اختصاصی است. در نتیجه، برای انجام وظایف مربوط به گرافیک، کارت گرافیک باید حافظه سیستم را با پردازنده به اشتراک بگذارد.

لپ تاپ استوک حسابداری HP EliteBook 8570p

با نگاهی به برگه اطلاعات و مشخصات سخت افزاری لپ تاپ HP EliteBook 8570p ، متوجه می شوید که می تواند بهترین لپ تاپ استوک حسابداری باشد. این لپ تاپ ویژگی هایی را ارائه می دهد که در بسیاری از سیستم های رقیب یافت نمی شوند. نمونه‌ ای از این ویژگی‌ها، ویژگی‌های معمولی برای کسب‌وکار هستند، مانند قابلیت اتصال، صفحه کلید عددی اختصاصی، پورت نمایشگر، نقطه ردیابی و...

لپ تاپ استوک حسابداری

لپ تاپ استوک حسابداری

وزن این لپ تاپ استوک حسابداری، 2.91 کیلوگرم (6.42 پوند) است. آداپتور برق (520 گرم / 1.15 پوند) آن نیز می تواند حمل و نقل لپ تاپ را سخت کند اما با این حال، در فعالیت های حسابداری بی نظیر عمل می کند.

پورت ها و اتصالات HP EliteBook 8570p

پورت های USB در این مدل لپ تاپ استوک فروشگاهی، بسیار نزدیک به هم هستند و پورت VGA بیش از حد در محفظه فرو رفته است.

پورت های سمت چپ: x 2USB 2.0، Firewire 400، USB/eSata، VGA، ExpressCard/54، Smart Card Reader

سمت راست: ورودی/خروجی صدا،  x2 USB 3.0، درایو DVD، LAN، کنزینگتون

صفحه کلید لپ تاپ استوک فروشگاهی HP EliteBook 8570p

این لپ تاپ استوک فروشگاهی، دارای یک صفحه کلید عددی جداگانه است، همچنین کلیدهایی با اندازه معمولی (19 میلی متر / 0.75 اینچ) دارد. همه توابع معمولی مورد انتظار بخشی از صفحه کلید این لپ تاپ هستند و دکمه های سخت افزاری جداگانه بالای بلوک اعداد قرار دارند. کلیدها دارای نقطه کلیک بسیار دقیق هستند و صدایی که منتشر می کنند، مناسب است.

  • پردازنده این لپ تاپ استوک حسابداری، Intel Core i5-3320M دو هسته ای است. فرکانس آن نیز برابر با 2.6 - 3.3 مگاهرتز است. کش 3 مگابایت , معماری Ivy Bridge
  • کارت گرافیک این لپ تاپ دست دوم صندوق، Intel Graphics HD 4000 و با حافظه رم 8GB DDR3 - 1600 MHz مورد استفاده قرار می گیرد. صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچی بوده و دارای هارد SSD,160GB  است.

لپ تاپ استوک فروشگاهی

لپ تاپ استوک فروشگاهی

لپ تاپ استوک فروشگاهی Dell Latitude E6520

قابل توجه ترین ویژگی طراحی لپ تاپ Latitude E6520 ، صفحه کلید بزرگ آن است که تایپ طولانی مدت را راحت می کند. این صفحه کلید دارای نور پس زمینه هم هست. همچنین یک صفحه کلید عددی اختصاصی برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. هر دکمه ماوس هنگام فشار دادن بی صداست. سه دکمه اختصاصی صدا (بالا/پایین/بی صدا) نیز زیر صفحه نمایش وجود دارد.

بهترین لپ تاپ استوک مناسب صندوق

لپ تاپ استوک دل Latitude E6520 یک لپ ‌تاپ دست دوم صندوق با صفحه نمایش 15.6 اینچی (258*28*384 میلی‌متر، 2.50 کیلوگرم) است، بنابراین جای تعجب نیست که برای پورت‌های ورودی/خروجی مناسب باشد.

تعداد پورت‌ها و اسلات‌های این لپ تاپ استوک حسابداری، بالاست و شامل چهار  USB 2.0 ، کارت‌خوان کارت حافظه، کارت 54 میلی‌متری ExpressCard، FireWire، اتصال VGA، HDMI، SmartCard Reader و... می شود. رم این لپ تاپ 8 گیگابایت بوده و با هارد 500 گیگابایت عرضه می شود. پردازنده آن مدل Intel Core i7-2760QM چهار هسته ای بوده و کارت گرافیک آن نیز Intel Graphics HD 3000 می باشد.

لپ تاپ HP ProBook 6570b: از بهترین لپ تاپ های استوک مناسب صندوق

  • پردازنده اینتل Core i5-3320M 2 x 2.6 - 3.3 گیگاهرتز، Ivy Bridge
  • کارت گرافیک: AMD Radeon HD 7570M - 1024 GDDR5 SDRAM MB VRAM، هسته: 300 مگاهرتز، حافظه: 150 مگاهرتز، 8.951.6.0
  • حافظه رم: 4 گیگابایت PC3-12800 DDR3 SDRAM SO-DIMM 1600MHz
  • صفحه نمایش 15.60 اینچی 16:9، 900 x 1600 پیکسل، LG Philips LP156WD1-TLD3، TN LED
  • مادربرد: Intel QM77 (Panther Point)
  • فضای ذخیره سازی Toshiba MK5061GSYN، 500 گیگابایت ( 7200 دور در دقیقه)
  • باتری: 55 وات ساعت لیتیوم یون، 10.8 ولت، 5090 میلی آمپر ساعت
  • کنترلر صوتی با کیفیت بالا: Sound CardIntel Panther Point PCH
  • اتصالات 1 کارت اکسپرس 54 میلی‌متری، دو USB 2.0، دو USB 3.0، 1 فایر وایر، 1 VGA، 1 HDMI، 1 پورت Display، 1 قفل Kensington، 1 پورت سریال، 1 eSata، 1 پورت Docking Station
  • اتصالات صوتی: 2 کارت خوان: 2 در 1 کارت دیجیتال امن (SD)، کارت چند رسانه ای (MMC)، 1 کارت هوشمند، 1 اثر انگشت خوان

ویژگی های لپ تاپ استوک حسابداری

ویژگی های لپ تاپ استوک حسابداری

خرید بهترین لپ تاپ استوک مناسب صندوق از آرالپ

شرکت آرالپ انواع لپ تاپ استوک حسابداری و فروشگاهی را با قیمت مناسب، کیفیت عالی و قابلیت های بالا ارائه می کند. این لپ تاپ ها در برندهای مختلف acer، Dell، HP و... عرضه می شوند.

نقد و بررسی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

صفحه نمایش عالی، پورت های نسبتا ضعیف! لپ تاپ Surface Laptop 2 جدید از مایکروسافت نسخه تا حدودی بازسازی شده از مدل قدیمی با پردازنده به روز است. به طور کلی، این لپ تاپ یک بسته متعادل ایجاد می کند. ما به طور ویژه از صفحه نمایش 3:2 خوشحالیم. متأسفانه سازنده، پورت ها را بهبود نداده است.

این نقد و بررسی در تاریخ 04/01/2019 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

بیش از یک سال پیش، مایکروسافت اولین نوت بوک خود را با نام Surface Laptop معرفی کرد. به روز رسانی امسال به سادگی Surface 2 نامیده می شود و از مفهوم اولیه نسخه قبلی خود پیروی می کند. بزرگترین تغییرات پردازنده چهار هسته ای جدید و مدل مشکی مات است. صفحه نمایش غیرمعمول 3:2 ثابت باقی می ماند و هنوز در دنیای نوت بوک ها منحصر به فرد است. برنامه های کاربردی به ویژه از فضای عمودی اضافی که در مقایسه با پانل های معمولی 16:9 در دسترس است بهره می برند.

واحد آزمایش ما در حال حاضر با قیمت 1500 دلار در دسترس است. این پیکربندی شامل پردازنده فعلی Core i5-8250U و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت NVMe SSD است. کاربران همچنین می توانند Core i7 قوی تر، 16 گیگابایت رم یا لپ تاپ های ذخیره سازی بزرگتر (512 گیگابایت یا 1024 گیگابایت) را انتخاب کنند. برخی از این گزینه‌ها به طرح‌های رنگی خاص یا ترکیب‌های سخت‌افزاری محدود می‌شوند، که کار را نسبتاً پیچیده می‌کند.

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-مشخصات-فنی

بزرگترین رقبای مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 2، Dell XPS 13 9370، Asus ZenBook S UX391 و Apple MacBook Air جدید هستند، اگرچه این لپ تاپ کمی گرانتر از سایرین است. خود مایکروسافت یک رقیب دیگر تولید کرده است، Surface Pro 6 که می توان آن را تبدیلی بسیار خوب در نظر گرفت. صفحه نمایش کانورتیبل کمی کوچکتر است و 12.3 اینچ است، اما عملکرد آن به راحتی می تواند با لپ تاپ های معمولی رقابت داشته باشد. در ترکیب با صفحه‌کلید Signature اختیاری، پیکربندی مشابه Surface Pro 6 در واقع کمی گران‌تر از واحد آزمایشی ما است.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

پردازنده: مدل Intel Core i5-8250U چهار هسته ای , فرکانس  1.6 - 3.4 GHz ,کش 6 مگابایت , معماری Kaby Lake Refresh

کارت گرافیک: Intel Graphics UHD 620

حافظه رم: 8GB DDR3

صفحه نمایش:13.5 اینچ 3:2, 2256*1504پیکسل , 201 PPI و capacitive, VVX14T092N00, IPS , براق

مادربرد: Intel Kaby Lake-U iHDCP 2.2 Premium PCH

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا:  Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio

پورت ها: 1 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 DisplayPort, Audio Connections: 3.5-mm audio jack, Brightness Sensor

شبکه: Marvell AVASTAR Wireless-AC Network Controller (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.1

ابعاد: 1.4*30.8* 22.3 سانتی متر

باتری: 45 وات ساعت لیتیوم یون 

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: 720p

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, 44-watt power supply, 12 Months Warranty, TPM

وزن: 1.251 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1500یورو

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لینک خرید لپ تاپ استوک مایکروسافت Microsoft Surface Laptop 2

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

به جز اینکه مایکروسافت اکنون سرفیس لپ تاپ 2 را در چهار رنگ مختلف عرضه می کند، هیچ تغییری در قاب ایجاد نشده است. به غیر از رنگ پلاتین، کاربران همچنین می توانند رنگ مشکی، زرشکی یا آبی کبالتی را انتخاب کنند. رنگ سطح آلکانترا در بالای واحد پایه بر این اساس تغییر می کند. این ماده حس بسیار خوبی می دهد و بلافاصله اثر انگشت و کثیفی را نشان نمی دهد. علاوه بر این، سطح تحت فشار کاری به اندازه فلز گرم احساس نمی شود. قسمت باقی مانده از آلومینیوم و بسیار خوب ساخته شده است. ما با هیچ صدایی مواجه نشدیم و پایداری واحد پایه و درب نمایشگر بسیار خوب است. صفحه نمایش لمسی بیشتر توسط لایه ای از شیشه Corning Gorilla 3 محافظت می شود. کیفیت لپ تاپ مایکروسافت به راحتی می تواند با رقبای اپل و دل خود همراه شود.

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری به میان می‌آید، مایکروسافت متأسفانه تصمیم گرفته است همان مسیری را که در مورد لپ تاپ‌های تبلت شو خود انجام می‌دهد، طی کند و باز کردن لپ تاپ را برای کاربران غیرممکن کند. هیچ پیچ قابل مشاهده ای وجود ندارد و باز کردن قاب چسب شده باعث آسیب دیدن قطعات می شود. اولترابوک‌های رقیب نیز به‌خصوص برای تعمیر و نگهداری مناسب نیستند، اما اغلب اجازه دسترسی به فن خنک‌کننده، SSD و باتری را می‌دهند.

سرفیس پرو 6 با توجه به صفحه نمایش کمی کوچکتر، مزیت قابل توجهی در مقایسه اندازه ما دارد. اگر فقط به لپ تاپ های موجود در مقایسه خود نگاه کنیم، Dell XPS 13 جمع و جورترین لپ تاپ است و پس از آن مک بوک ایر. سرفیس لپ تاپ 2 به دلیل اندازه غیرعادی پنل کمی بزرگ تر است، اما از ZenBook S ایسوس باریک تر است. به ویژه مقایسه مستقیم با مک بوک ایر اخیراً ارائه شده نشان می دهد که از نظر ذهنی تفاوت چندان قابل توجه نیست. سرفیس لپ تاپ 2 به راحتی در اکثر کیف ها قرار می گیرد. اگر به دنبال یک لپ تاپ بسیار جمع و جور هستید، باید نگاهی به Surface Pro 6 تبدیل شونده نیز بیندازید.

پورت های لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

از آنجایی که مایکروسافت هیچ تغییری در قاب ایجاد نکرده است، یکی از بزرگترین نقاط ضعف لپ تاپ نیز همچنان باقی است: مایکروسافت تصمیم گرفته است که از کانکتور مدرن Thunderbolt 3 چشم پوشی کند. سازنده در عوض انتخاب کرده است که پورت سرفیس کانکت خود را اضافه کند، که شرکت لوازم جانبی متعددی از جمله یک ایستگاه اتصال را برای آن ارائه می‌کند. mini-DisplayPort از خروجی ویدیو مراقبت می کند و همچنین یک پورت USB 3.0 معمولی وجود دارد که همچنان در استفاده روزمره مهم است.

ما می دانیم که مایکروسافت می خواست پورت اختصاصی Surface Connect خود را حفظ کند تا از سازگاری با لوازم جانبی خود اطمینان حاصل کند. با این حال، سازنده می توانست یک پورت Thunderbolt 3 را به جای mini-DisplayPort نصب کند. این امر می تواند لپ تاپ را در آینده محافظت کند و همچنین اتصال کارت گرافیک ها را برای کاربرانی که می خواهند عملکرد گرافیکی لپ تاپ را افزایش دهند، فعال می کند. Thunderbolt 3 استفاده نشده همچنین ایستگاه های docking شخص ثالث را غیر قابل استفاده می کند. با این حال، در حال حاضر، کانکتور Thunderbolt 3 از دست رفته نباید تأثیر زیادی در استفاده روزمره داشته باشد.

یک نقطه ضعف دیگر کمبود کارت خوان SD است که فضای زیادی برای آن وجود داشت. متوجه شدیم که گاهی اوقات دوشاخه مغناطیسی منبع تغذیه به دلیل شکل واحد پایه به درستی به لپ تاپ متصل نمی شود. ما چندین بار در طول دوره آزمایش خود با این مشکل مواجه شدیم، به خصوص زمانی که لپ تاپ روی میز ایستاده قرار داشت.

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-چپ

سمت چپ: USB 3.1 Type-A (Gen.1)، Mini-DisplayPort، جک 3.5 میلی متری صدا

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-راست

سمت راست: Surface Connect (روشن و اتصال)

ارتباطات و شبکه لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

مایکروسافت همچنان از ماژول Wi-Fi Marvell (AVASTAR Wireless-AC) استفاده می کند که از تمام استانداردهای فعلی Wi-Fi، از جمله سریع 802.11 ac پشتیبانی می کند. این یک ماژول 2x2 با نرخ انتقال مناسب است که در تست استاندارد Wi-Fi ما (روتر Linksys EA8500) به بیش از 500 مگابیت بر ثانیه می رسد. هر دو لپ تاپ سرفیس مایکروسافت و سرفیس پرو 6 سرعت قابل مقایسه ای دارند در حالی که مک بوک ایر جدید کمی کندتر است. مقایسه با Dell XPS 13 و Asus ZenBook S UX391 نشان می دهد که ماژول های سریع تری در دسترس هستند. برای مثال از Killer یا Intel. عملکرد ماژول ما برای استفاده روزمره کاملاً کافی است و در طول آزمایش با مشکل اتصال مواجه نشدیم.

ماژول Wi-Fi از اتصالات بلوتوث نیز پشتیبانی می کند. با این حال، اینها به استاندارد 4.1 محدود می شوند. کاربران باید بدون پروتکل جدیدتر 5.0 و ماژول WWAN کار کنند. با این حال، این امر در مورد رقابت نیز صدق می کند.

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-کیبورد

صفحه کلید لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

مایکروسافت هیچ تغییری در دستگاه های ورودی سرفیس لپ تاپ ایجاد نکرده است، زیرا این کار ضروری نبود. در مقایسه با اکثر نوت‌بوک‌های باریک، کلیدها دارای یک حرکت سخاوتمندانه 1.5 میلی‌متری هستند که در ترکیب با توقف دقیق، تجربه تایپ راحت را ممکن می‌سازد. کیبورد نیز صدای خاصی ندارد. مایکروسافت نور پس زمینه سفید سه سطحی را در نظر گرفته است که کمی بیشتر از مدل قبلی است. متأسفانه، هنگام تاریک شدن هوا، نور پس زمینه به طور خودکار روشن نمی شود (اگرچه لپ تاپ مجهز به سنسور نور محیطی است). به طور کلی، صفحه کلید کاملاً در حد لپ تاپ های تجاری و اداری بسیار خوب نیست، اما برای یک نوت بوک باریک بسیار راحت است و قطعا برای جلسات طولانی تایپ مناسب است.

با این حال، یک نقطه ضعف کوچک وجود دارد: موقعیت دکمه پاور کمی زمتان می خواهد تا به آن عادت کنید. این دکمه در صفحه کلید ادغام شده و بین کلیدهای F12 و Delete قرار دارد. به خصوص در ابتدا، کاربران ممکن است به اشتباه این کلید را بزنند . اگرچه این اتفاق در طول آزمایش رخ نداده است.

پد لمسی و صفحه لمسی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2 

تاچ پد یک ClickPad با کلیدهای یکپارچه ماوس است و از استاندارد مایکروسافت Precision پشتیبانی می کند. سطح شیشه خاصیت سر خوردن بسیار خوبی دارد . فقط انگشتان مرطوب ممکن است در لغزش صاف روی سطح مشکل داشته باشند. به طور کلی، مکان نما به راحتی قابل جابجایی است و حرکات با حداکثر پنج انگشت به خوبی تشخیص داده می شوند. ClickPad به خوبی ساخته شده است و صدا نمی دهد، اگرچه صدای کلیک ایجاد شده توسط کلیدهای یکپارچه ماوس نسبتا بلند است.

البته می توانید از صفحه نمایش لمسی نیز برای ورودی استفاده کنید. صفحه نمایش لمسی خازنی تا 10 ورودی را به طور همزمان تشخیص می دهد. همانطور که از یک صفحه لمسی مدرن انتظار دارید، هیچ محدودیتی در عملکرد وجود ندارد و ورودی ها بلافاصله اجرا می شوند. صفحه نمایش با قلم های ورودی سازگار است و مایکروسافت نیز مدل مناسب خود یعنی Surface Pen را دارد. اینکه آیا صفحه نمایش لمسی واقعاً مفید است یا خیر، بستگی به این دارد که لپ تاپ برای چه چیزی استفاده می شود.

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

نکته برجسته لپ تاپ سرفیس 2 بدون شک صفحه نمایش 3:2 آن است. به غیر از اپل (16:10)، اساساً همه نوت‌بوک‌های دیگر به نمایشگرهایی با ابعاد 16:9 مجهز هستند که برای نمایش ویدیوها بسیار مناسب هستند، اما هنگام استفاده از برنامه‌های کاربردی‌تر (مثلاً هنگام استفاده از صفحات گسترده) اغلب به پیمایش زیادی نیاز دارند. پنل 3:2 در این مواقع مناسب تر است. پنل 13.5 اینچی دارای وضوح 2256x1504 پیکسل و در نتیجه تراکم پیکسل 201 PPI است. این مقدار کمتر از بسیاری از پنل های 4K است، اما به خصوص با توجه به اندازه صفحه نمایش، کاملا قابل قبول است. در عمل، تصویر بسیار واضح است و ما به طور ذهنی احساس کردیم که کیفیت صفحه نمایش بسیار خوب است. ما اغلب چنین رنگ های پر رنگ و تصاویر واقعی را در تست های خود نمی بینیم.

واحد آزمایشی ما مانند مدل قبلی خود به پنل پاناسونیک (VVX14T012N00) مجهز شده است. روشنایی هنوز حدود 400 cd/m² است، اما مقدار مشکی بهبود یافته است (0.24)، که همچنین منجر به نسبت کنتراست بسیار بهتری (>1600:1) می شود و تصاویر واقعی را نمایش می دهد. این مقادیر بسیار خوب هستند، حتی اگر پنل های روشن تری نیز در اطراف وجود داشته باشد . به عنوان مثال در Surface Pro 6 یا Dell XPS 13 4K. هر دو مک بوک ایر جدید اپل و ایسوس ZenBook S UX391 صفحه نمایش تیره تری دارند. مایکروسافت یک سنسور نور محیط را در نظر گرفته است که به طور خودکار روشنایی پنل را با توجه به محیط فعلی تنظیم می کند.

در حداکثر روشنایی و با محتوای تاریک، می توانید پاشش نور جزئی پس زمینه را در اطراف لبه ها مشاهده کنید. با این حال، این امر آزاردهنده نیست. پنل از PWM برای تنظیم روشنایی استفاده نمی کند. با این حال، نرخ پاسخ آن بالا نیست. از آنجایی که این یک لپ تاپ گیمینگ نیست (و امکان اتصال یک GPU خارجی وجود ندارد)، نباید برای اکثر کاربران مشکلی ایجاد کند.

پردازنده Intel Core i5-8250U

لپ تاپ سرفیس 2 مایکروسافت با Core i5-8250U یا Core i7-8550U موجود است. این دو پردازنده هر دو متعلق به سری Kaby Lake Refresh از اینتل هستند و دارای چهار هسته هستند. Core i5 دارای نرخ کلاک پایه 4 *1.6 گیگاهرتز و حداکثر نرخ کلاک توربو 3.4 گیگاهرتز برای همه هسته ها است. به لطف تعداد هسته های بیشتر، پردازنده در سناریوهای چند هسته ای در مقایسه با Core i5-7200U قدیمی که لپ تاپ قبلی سرفیس به آن مجهز شده بود سریعتر است.

تراشه‌های Kaby Lake R اینتل مانند نسل‌های قبلی خود مصرف برق معمولی 15 وات دارند، اگرچه از تجربه می‌دانیم که این تراشه‌ها به‌طور قابل‌توجهی انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، به‌ویژه زمانی که با نرخ توربو کلاک می‌شوند. بنابراین عملکرد هر یک از پردازنده ها بسته به سازنده و مدل متفاوت است. مایکروسافت به Core i5 اجازه می دهد حداکثر مصرف انرژی 25 وات را در 28 ثانیه اول داشته باشد و سپس مصرف را به 18 وات محدود می کند. در تست Cinebench Multi ما، این بدان معناست که پردازنده در 4x 3.0-3.1 گیگاهرتز (25 وات) و سپس 4x 2.6 گیگاهرتز (18 وات) کار می کند. عملکرد تحت بار مداوم ثابت می ماند و تنها چند درصد کاهش می یابد.

به طور کلی، عملکرد Core i5 فقط متوسط است و ما قبلاً تراشه‌های i5 را تجربه کرده‌ایم که نتایج بسیار بهتری ارائه می‌دهند. بنابراین ما شک داریم که Core i7 اختیاری ارزش قیمت اضافی برای سرفیس لپ‌تاپ 2 را داشته باشد. مقایسه با سرفیس پرو 6 نشان می‌دهد که این لپ تاپ با وجود مجهز بودن به Core i7-8650U سریع‌تر، فقط کمی سریع‌تر از واحد آزمایشی ما است. نسخه قبلی حدود 82 درصد بالاتر است و مک بوک ایر جدید تنها نیمی از عملکرد را ارائه می دهد. به هر حال، عملکرد پردازنده سرفیس لپ‌تاپ 2 جدید هنگام کار با باتری محدود نیست.

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620

سرفیس لپ‌تاپ 2 به کارت گرافیک اختصاصی مجهز نیست و فقط گرافیک یکپارچه Intel UHD Graphics 620 را در دسترس دارد. حداکثر نرخ کلاک هسته پردازنده گرافیکی بسته به پردازنده تغییر می کند. با این حال، کاربران هیچ تفاوت محسوسی را در استفاده روزمره تجربه نخواهند کرد. در ترکیب با Core i5-8250U، پردازنده گرافیکی 1100 مگاهرتز و حداکثر سرعت کلاک 933 مگاهرتز است. کارت گرافیک حافظه کاری خود را ندارد اما باید رم را با پردازنده به اشتراک بگذارد. 

معیارهای مصنوعی، واحد آزمایشی ما با همتای قابل تبدیلش Surface Pro 6 برابری می‌کند و عملکرد هنگام کار با باتری یکسان می‌ماند. واحد آزمایش ما همچنین می‌تواند تست استرس Fire Strike را تکمیل کند، به این معنی که می‌تواند عملکرد خود را حتی تحت بار مداوم حفظ کند. بزرگترین نقطه قوت کارت گرافیک در نمایش ویدیو با وضوح بالا به لطف رمزگشای ویدیو است که از وارد کردن بارهای زیاد بر روی پردازنده جلوگیری می کند. حتی ویدیوهای 4K را می توان به آرامی و بدون تاخیر نمایش داد.

عملکرد گیمینگ لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

تراشه UHD Graphics 620 یکپارچه بارها توسط ما آزمایش شده است و نتایج بنچمارک Surface Laptop 2 هیچ شگفتی را ارائه نمی دهد. حتی بازی های ورزشی نسبتاً ساده مانند Rocket League فقط با جزئیات کم تا متوسط قابل نمایش هستند. با این تراشه نمی توان بازی های سخت را نمایش داد. اگر به دنبال یک لپ تاپ جمع و جور مایکروسافت هستید که عملکرد گرافیکی بیشتری را ارائه دهد، باید نگاهی به سرفیس بوک 2 مجهز به GeForce GTX 1050 بیندازید. 

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

به نظر می رسد مایکروسافت سیستم خنک کننده سرفیس لپ تاپ را بازسازی کرده است. با وجود فن خنک کننده کم صدا، حداکثر دما از سری قبلی کمتر است. لپ تاپ در حالت بیکار یا تحت بار کم به سختی گرم می شود. سطوح آلکانترا از نظر مدیریت دما یک ویژگی عالی محسوب می شوند زیرا در مقایسه با سطوح فلزی حتی در دماهای بالا در لمس راحت تر هستند. در بالای واحد پایه، هات اسپات تحت بار در قسمت مرکزی و سمت چپ بالای صفحه کلید قرار دارد و هنگام تایپ متوجه شدیم که کلیدها در این قسمت گرمتر هستند. علیرغم اینکه نسخه قبلی حدود 3 درجه سانتیگراد خنک تر است، 40 درجه سانتیگراد را نمی توان خیلی گرم در نظر گرفت. در عوض، دما از 45 به 42 درجه سانتیگراد در پایین واحد پایه کاهش یافته است. منبع تغذیه به حداکثر 40 درجه سانتیگراد می رسد که جای نگرانی نیست.

پردازنده به طور معمول تحت بار کار می کند. ما در ابتدای تست استرس حداکثر مصرف پردازنده را 25 وات ثبت کردیم که پس از 28 ثانیه به 18 وات کاهش یافت (مانند تست Cinebench). در طول آزمایش، مصرف برق در حدود 15 وات کاهش یافت. از آنجایی که پردازنده و کارت گرافیک باید این مقدار را به اشتراک بگذارند، پردازنده در 4×900 مگاهرتز و کارت گرافیک در 700 مگاهرتز کار می کند. تست استرس تاثیری بر عملکرد لپ تاپ نداشت.

بلندگوهای لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

دو ماژول بلندگو در لبه زیر کیبورد (نزدیک کلیدهای شیفت) قرار گرفته اند، به همین دلیل صدا از صفحه کلید خارج می شود. مانند مدل قدیمی، مایکروسافت بلندگوهای Omnisonic را تبلیغ می کند. اندازه گیری های ما نشان می دهد که بلندگوهای مدل جدید در واقع کمی بهتر از سال گذشته هستند. ویژگی های اساسی بسیار مشابه هستند، به همین دلیل است که ما فرض می کنیم که مایکروسافت از بهینه سازی نرم افزار استفاده کرده است. کیفیت صدا بسیار خوب است و بلندگوها به اندازه کافی بلند هستند. فقط فرکانس‌های باس ضعیف هستند. مک بوک ایر در مقایسه با این لپ تاپ صدای متعادل تری ارائه می دهد. به طور کلی، ما هنوز از بلندگوهای سرفیس لپ تاپ 2 بسیار راضی هستیم.

عمر باتری لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

اندازه باتری ثابت باقی مانده است (45 وات ساعت) در حالی که مصرف انرژی افزایش یافته است. بر این اساس، زمان اجرای باتری کاهش یافته است. به عنوان مثال، واحد آزمایش ما در آزمون عملی Wi-Fi ما فقط بیش از 9 ساعت مدیریت کرد (مدل قبلی 10 ساعت ارائه می‌داد) و ویدیوها را می‌توان بیش از 13.5 ساعت پخش کرد، که بسیار نزدیک به ادعای مایکروسافت یعنی 14.5 ساعت است. چندین لپ تاپ رقیب به باتری‌های بزرگ‌تر مجهز شده‌اند، اما تنها مک‌بوک ایر اپل زمان‌های بیشتری را در تست Wi-Fi ما ارائه می‌دهد. از آنجایی که عملکرد در حالت باتری کاهش نمی یابد، حداقل زمان اجرا با 98 دقیقه نسبتاً کوتاه است. فرآیند شارژ بسیار خطی است و عملکرد QuickCharge وجود ندارد. پس از گذشت بیش از یک ساعت، باتری تا 50 درصد شارژ شده است. 165 دقیقه دیگر طول می کشد تا ظرفیت به 100٪ برسد.

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-8250U ) ، کارت گرافیک ( Intel UHD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک مایکروسافت Microsoft Surface Laptop 2 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2 این قابلیت را دارد که هارد بالاتری را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. این لپ تاپ امکان ارتقا رم را ندارد.

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.در صورت نیاز به ارتقا هارد به لینک سایت فیکس ایت مراجعه کنید.

لپ-تاپ-استوک-ماکروسافت-Microsoft-Surface-Laptop-2-جمع بندی

جمع بندی  

همانطور که در ابتدا ذکر شد، مایکروسافت عمدتا مدل قدیمی سرفیس را به روز کرده است. Surface Laptop 2 پردازنده های به روز با چهار هسته، سیستم خنک کننده ساکت تر، بلندگوهای کمی بهبود یافته و تنوع رنگی جدید را ارائه می دهد. صفحه نمایش همچنان نمایانگر ویژگی منحصر به فرد لپ تاپ است و ما را با نمایش رنگی دقیق همراه با روشنایی خوب و کنتراست بالا تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که نمایشگرهای 4K وضوح بالاتری ارائه می دهند، تصویر Surface Laptop 2 بسیار واقعی است و ما شخصاً آن را بسیار دوست داشتیم. صفحه نمایش 3:2 در هنگام استفاده از برنامه های کاربردی یک مزیت را ارائه می دهد. اگر کاربران عمدتاً علاقه مند به تماشای ویدیوها هستند، ممکن است با یک پنل 16:9 راحت تر باشند. دستگاه های ورودی نیز بسیار متقاعد کننده هستند و با توجه به باریک بودن لپ تاپ، صفحه کلید نسبتاً بزرگ است. در نتیجه تایپ کردن بسیار راحت است.

دو نکته انتقادی اصلی در مورد این لپ تاپ پیدا کردیم. اولی خود بدنه است که با اینکه کیفیت بالایی دارد و بسیار پایدار است، اساساً باز کردن آن غیرممکن است. این بدان معنی است که کاربران حتی قادر به تمیز کردن فن نیستند. مشکل دوم کمبود پورت Thunderbolt 3 است. در عوض، لپ تاپ پورت Surface Connect را ارائه می‌کند که مایکروسافت یک سری اتصالات برای آن دارد. البته منطقی است که مایکروسافت بخواهد این رابط را حفظ کند. با این حال، سازنده می توانست Thunderbolt 3 را به جای mini-DisplayPort قرار دهد. این امر می‌تواند لپ تاپ را در آینده محافظت کند و کاربرانی را که ترجیح می‌دهند یک لپ تاپ برای استفاده ثابت و همراه داشته باشند، قادر می‌سازد تا کارت گرافیک خارجی را متصل کنند. یکی دیگر از معایب کارت خوان SD از دست رفته است. به خصوص که پنل برای پردازش تصویر بسیار مناسب است.

اگر به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت با صفحه نمایش خوب، عملکرد بی صدا و دستگاه های ورودی خوب هستید، Surface Laptop 2 مایکروسافت باید مناسب باشد. در حالی که این واقعیت که پورت Thunderbolt 3 وجود ندارد ناامید کننده و غیرقابل درک است، اما در حال حاضر بر استفاده روزمره تأثیر نمی گذارد.

با این وجود، Surface Laptop 2 بسته بسیار خوبی را ارائه می دهد، به ویژه با توجه به گروه هدف آن، که شامل کاربران معمولی و افرادی است که به یک صفحه نمایش و صفحه لمسی خوب نیاز دارند. نسبت قیمت به عملکرد خوب است، اگرچه متأسفانه مایکروسافت هزینه بسیار بالایی را برای حافظه رم و SSD بیشتر تعیین کرده است و محدودیت‌های پیکربندی (بسته به رنگ، رم و غیره) همه چیز را غیرضروری و پیچیده می‌کند. Surface Laptop 2 در مقایسه ما از MacBook Air جدید برتری دارد و احتمالاً بدون در نظر گرفتن سیستم عامل، انتخاب بهتر (و ارزان‌تر) برای اکثر کاربران است. کاربرانی که به دنبال لپ تاپی حتی فشرده تر هستند، باید نگاهی به XPS 13 بیندازند که گزینه های سخت افزاری و خدمات بیشتری را نیز ارائه می دهد.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک Microsoft Surface Laptop 2

نقد و بررسی لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

همه کاره خوش ساخت. لپ تاپ استوک ایسر Acer Aspire A515-51 گزینه ای کامل برای کاربری چندرسانه‌ای به پنل IPS، هارد SSD  و پردازنده سریع  Intel Core i5-8250U مناسب انواع کارهای روزمره و اداری مجهز شده است. علاوه بر این، با عمر باتری بسیار طولانی خود ما را شگفت زده کرد.

این نقد و بررسی در تاریخ 06/05/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

ما اخیرا Acer Aspire 5 17 اینچی از نسل هشت اینتل (i7-8550U) را با Nvidia GeForce MX150 در آزمایشگاه خود برای آزمایش داشتیم، و اکنون نگاهی دقیق‌تر به Acer Aspire 5 (i5-8250U )، که از دو جهت برادر کوچکتر آن است: اول، ما به یک Acer Aspire 5 15 اینچی نگاه می کنیم. دوم، از Intel Core i5-8250U استفاده می کند. در میان تفاوت‌های دیگر، این دو تراشه گرافیکی فرآیند تولید متفاوت و سرعت کلاک پایه متفاوتی دارند. جدا از مشخصات سازنده، البته ما می خواهیم بدانیم که MX130 به همراه i5-8250U در Aspire چگونه عمل می کند و عمدتاً می خواهیم در عملکرد گرافیکی MX150 را مقایسه کنیم.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-مشخصات-فنی

به‌عنوان دستگاه‌های مقایسه مستقیم، ما دستگاه‌های 15 اینچی دیگری را با Intel Core i7-8550U یا i5-8250U انتخاب کردیم ، مانند Swift 3 (i5-8250U) که از برند Acer است، Xiaomi Mi Notebook Pro (i5-8250U) از چین، HP Spectre x360 قابل تبدیل (i7-8550U) .

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

پردازنده: مدل Intel Core i5-8250U چهار هسته ای , فرکانس  1.6 - 3.4 GHz ,کش 6 مگابایت , معماری Kaby Lake Refresh

کارت گرافیک: Intel Graphics UHD 620

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش:15.6 اینچ 16:9, 1366*780 پیکسل , مات

مادربرد: Intel Sunrise Point-LP

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا:  Intel Sunrise Point PCH - High Definition Audio Controller

پورت ها: 2 USB 2.0, 1 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 USB 3.1 Gen2, 1 HDMI, 1 Kensington Lock, Audio Connections: Combined headphone/microphone, Card Reader: SD card reader

شبکه: Realtek RTL8168/8111 Gigabit-LAN (10/100/1000MBit/s), Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless Network Adapter (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.1

ابعاد: 2.1*38.1* 26.3 سانتی متر

باتری: 48 وات ساعت لیتیوم یون

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: HD 

سایر مشخصات: Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, 24 Months Warranty

وزن: 2.2 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1500 یورو

لینک مشاهده در سایت ایسر: Acer homepage - Acer notebook section

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لینک خرید لپ تاپ استوک ایسر Acer Aspire A515-51

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

ایسر در مورد قاب دقت کرد و از ظاهر پلاستیکی خالص اجتناب کرد. به همین دلیل، قسمت بالای پایه با آلومینیوم پوشانده شده بود، در حالی که بقیه به طور غیرقابل تشخیصی از پلاستیک معمولی ساخته شده بود. در حالی که درب نمایشگر با لوگوی ایسر دارای سطح موج دار است، هنوز هم می توان آن را بدون هیچ مشکلی تمیز کرد. ثبات در محدوده استانداردی است که می تواند توسط یک لپ تاپ ساخته شده از پلاستیک ارائه شود. به ویژه، پایین قاب نمایشگر به شدت به فشار و خمش حساس است، بنابراین نباید با قاب خیلی خشن باشید.

از سوی دیگر، لولاها بسیار مستحکم هستند و همچنین مقاومت بالایی دارند که نمایشگر را محکم در جای خود نگه می دارد. به سختی هیچ لرزشی وجود دارد. نکته مثبت دیگر این است که لولاها اجازه باز شدن بیش از 180 درجه را می دهند، بنابراین می توانید نمایشگر را به طور کامل به عقب برگردانید. با ابعاد 38.1 * 26.3 سانتی متر  و وزن 2.2 کیلوگرم بدون منبع تغذیه، ما یک لپ تاپ کار در اینجا داریم که کمی بزرگتر و سنگین تر از مدل های مقایسه مستقیم آن در رده 15 اینچی است. 

پورت های لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

برخلاف سری بزرگتر 17 اینچی اش، شما باید بدون درایو نوری با Aspire 5 کار کنید، اگرچه امروزه طبیعی است که یک لپ تاپ 15 اینچی این قطعه را نداشته باشد. حداقل یک پورت اترنت در سمت چپ وجود دارد که احتمالاً برای کاربران وبگردی جالب است. اگرچه هیچ پورت Thunderbolt برای اتصال احتمالی یک کارت گرافیکی خارجی در اینجا وجود ندارد، باید بپذیریم که Aspire به سختی مخاطب این کار خواهد بود.

از طرف دیگر، در سمت چپ یک پورت USB Type-C (3.0 Gen 1) و یک پورت USB Type-A 3.0 وجود دارد که اتفاقاً تنها پورت USB Type-A با SuperSpeed است. در سمت راست، Aspire تنها دارای دو پورت معمولی USB Type-A 2.0 است. همچنین می‌توانیم کارت‌خوان SD و قفل Kensington را در سمت چپ پیدا کنیم. اتصال صوتی 3.5 میلی متری و پورت برق در سمت راست و در کنار دو LED وضعیت قرار دارند.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-چپ

سمت چپ: قفل کنزینگتون، پورت اترنت، USB Type-C (3.0 Gen 1)، HDMI، USB Type-A (3.0)، کارت خوان SD

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-راست

سمت راست: پورت صوتی 3.5 میلی متری برای میکروفون و هدفون، 2x USB Type-A (2.0)، LED وضعیت، اتصال برق

ارتباطات و شبکه لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

نرخ انتقال آداپتور بی سیم Qualcomm Atheros QCA9377 در محدوده ای کمتر از حد متوسط باقی می ماند، در همان سطح Lenovo IdeaPad 320 که از QCA9377 نیز استفاده می کند. این چیپست از استانداردهای WLAN 802.11 a/b/g/n/ac و بلوتوث 4.1 پشتیبانی می کند.

امنیت لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

لپ تاپ استوک ایسر Acer Aspire 5 هیچ ویژگی امنیتی بیومتریک مانند حسگر اثر انگشت ندارد. با این حال، از TPM 2.0 (ماژول پلتفرم قابل اعتماد) پشتیبانی می کند و دارای قفل امنیتی Kensington در سمت چپ است. همچنین نسخه آزمایشی Norton Security وجود دارد.

نگهداری لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

با استفاده از دو دریچه در دسترس، تعمیر و نگهداری ایسر نسبتاً آسان است، تا زمانی که بخواهید رم را ارتقا دهید یا یک هارد دیسک 2.5 اینچی را وارد یا جایگزین کنید. از طرف دیگر، تنها با برداشتن تمام قسمت پشتی کیس به M.2-SSD دسترسی پیدا می‌کنید که با پیچ‌های متعدد ثابت می‌شود و حتی پس از آن فقط با کمی مشکل می‌توان آن را با دقت جدا کرد. به هر حال، بسته به پیکربندی، بخشی از RAM روی مادربرد لحیم می شود، در حالی که ارتقا RAM از طریق دریچه نگهداری قابل دسترسی است.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-کیبورد

صفحه کلید لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

با کلیدهای 15 × 15 میلی متری که دارای برچسب های سفید هستند، می توانید به سرعت و بدون دردسر روی صفحه کلید لپ تاپ تایپ کنید. در مرکز خود، کلیدها دارای یک انحنای مقعر کوچک هستند که تجربه تایپ بهتری را فراهم می کند. صدای تایپ در حد محدود باقی می ماند. به غیر از اندکی اسفنجی بودن ، برای لپ تاپی در این محدوده قیمتی چیزی برای شکایت وجود ندارد. نور صفحه کلید نیز وجود دارد تا بتوانید در تاریکی نیز به راحتی صفحه کلید را بخوانید و تایپ کنید.

پد لمسی لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

صفحه لمسی دارای یک سطح به اندازه کافی بزرگ در 10.6 × 7.7 سانتی متر  است و می توان با آن به راحتی و با اطمینان کار کرد. نقطه فشار کلیک های ماوس نیز مشکلی ندارد و به درستی تشخیص داده می شوند. پیمایش تا گوشه‌های صفحه لمسی امکان‌پذیر است و می‌توانید از حرکات چند لمسی نیز استفاده کنید.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

متأسفانه، ایسر انتخاب اشتباهی را در مورد نمایشگر انجام داد، زیرا Chi Mei CMN15D5 که دارای رزولوشن HD 1366x720 پیکسل است، مقادیر بدی را در تمام زمینه های کیفیت نمایشگر نشان می دهد. در نگاه اول می توانید متوجه شوید که صفحه نمایش تنها 246 cd/m² روشنایی دارد. ارزش سیاه و کنتراست نیز ناامیدکننده است. همین نتایج بد را در لنوو IdeaPad 320 دیدیم که از همان مدل نمایشگر استفاده می کند. متأسفانه، حتی صفحه نمایش مات در استفاده در فضای باز کمکی نمی کند، زیرا حداکثر روشنایی 225 cd/m² به طور متوسط در برابر نور خورشید بی قدرت است. در نور مستقیم خورشید به سختی می توانید ببینید که آیا ایسر در حال اجراست یا خیر، و فقط جستجوی یک مکان زیر سایه به شما کمک می کند.

پردازنده Intel Core i5-8250U

در واحد تست ایسر ما، می‌توانیم یک پردازنده نسل هشتمی اینتل از سری Kaby Lake Refresh، Intel Core i5-8250U را پیدا کنیم. این نیز یک مدل کم مصرف با چهار هسته و هشت رشته است که دو برابر مدل قبلی دارای هسته است. از نظر عملکرد، i5-8250U مقرون به صرفه تر، طبیعتاً کمی ضعیف تر از مدل برتر، i7-8550U است. با این حال، هنوز هم می‌توانیم بهبود عملکرد 40 درصدی را نسبت به نسل هفتم اینتل فرض کنیم. ایسر از مقادیر استاندارد اینتل برای تنظیمات TDP استفاده کرد. Turbo Boost Power Max روی 15 وات و Short Power Max بر روی 44 وات برای حداکثر 28 ثانیه ثابت است.

تست تک هسته‌ای ابزار Cinebench، Aspire 5 ما را در همان سطح با بسیاری از دستگاه‌های دیگر با همان پردازنده i5-8250U قرار می‌دهد. ایسر در اینجا عملکرد خوبی دارد. با این حال، در آزمایش چند هسته‌ای، می‌توانیم شاهد افت عملکرد باشیم که باعث می شود Aspire 5 در انتهای جدول مقایسه قرار بگیرد. ایسر با تنها 518 امتیاز، 11 درصد بدتر از میانگین تمام لپ‌تاپ‌های با Intel Core i5-8250U که قبلاً آزمایش کرده‌ایم، عمل می‌کند.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620 

پردازشگر گرافیکی Intel UHD Graphics 620 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (ولتاژ فوق العاده پایین) نسل Kaby Lake Refresh (نسل هشتم Core) یافت. در مقایسه با پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 620 مشابه در پردازنده‌های Kaby Lake 2016، تنها نام آن از HD به UHD تغییر کرده است. این کارت گرافیک نرخ کلاک تا 1.150 مگاهرتز دارد و بنابراین 100 مگاهرتز بالاتر از HD Graphics 620 قدیمی (حداکثر 1.050 مگاهرتز) است و عملکرد قابل مقایسه ای را ارائه می دهد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق UHD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه حافظه نهان L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد و مانند Intel HD Graphics 620 و Intel HD Graphics 630 است. در مقایسه با گرافیک متوسط ​​HD Graphics 620، گرافیک UHD از پردازنده چهار هسته ای در معیارهای بازی ما کمی سود می برد. بنابراین، باید بین یک کارت گرافیک اختصاصی GeForce 910M و 920M از انویدیا قرار گیرد. اما برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند. 

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

با توجه به قاب نسبتاً بلند، ما در تست تنش، اختلاف دمای زیادی تا 10 درجه سانتیگراد (18 درجه فارنهایت) بین پایین و بالای پایه را با صفحه کلید اندازه‌گیری کردیم. خوشبختانه، بالاترین دما، که 49 درجه سانتیگراد (120 درجه فارنهایت) است، در پایین Acer است، و دمای صفحه کلید در زیر بار کامل، 39 درجه سانتیگراد (102 درجه فارنهایت) است، در حالی که محل استراحت کف در یک محدوده راحت در 24 درجه سانتیگراد دست همچنان باقی است.

بلندگوهای لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

می توانید بلندگوهای Acer Aspire 5 را در پایین سمت چپ و راست پیدا کنید. آنها به حجم متوسط تقریباً 80 دسی بل دست می یابند و صدا در درجه اول فاقد باس است. از طرفی میانه ها و اوج ها بسیار متعادل و خطی هستند. برداشت ذهنی مقادیری مانند بیس مسطح و موقعیت بهینه نشده بلندگوها را تأیید می کند.

عمر باتری لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

مانند مدل بزرگتر 17 اینچی، ایسر نیز در اینجا یک باتری 48 وات ساعتی تعبیه کرده است. در طول تست WLAN که در آن ما به طور مداوم وب‌سایت‌هایی را در مرورگر باز می‌کنیم که توسط یک اسکریپت فعال می‌شوند تا رفتار عادی گشت و گذار را شبیه‌سازی کنیم، Aspire 5 ما حداکثر 6 ساعت دوام می‌آورد، در حالی که Acer Swift 3 تقریباً 2.5 ساعت بیشتر دوام می‌آورد. با این حال، ما باید زمان اجرای Xiaomi و HP Spectre را در نظر بگیریم، زیرا باتری‌های بزرگ‌تری به ترتیب 60 وات ساعت و 79.2 وات ساعت دارند.

نمایشگر کوچکتر 15 اینچی مطمئناً در برخی مواقع به دستیابی به زمان اجرا طولانی تر از Aspire 17 اینچی کمک می کند. تحت بار کامل، مثلاً در حین بازی، می‌توانید با بازی‌های کم حجم از Aspire دوبرابر بیشتر لذت ببرید.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-8250U ) ، کارت گرافیک ( Intel UHD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51 

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک ایسر Acer Aspire A515-51 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 4 ترابایت هارد را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-جمع بندی

جمع بندی 

با نگاهی به کل بسته، Acer Aspire 5 می‌توانست یک لپ‌تاپ چندرسانه‌ای قوی باشد اگر نمایشگر ارزیابی را خراب نمی‌کرد. ما بر ضعف‌های کوچکی مانند داشتن تنها یک اتصال USB Type-A 3.0 یا نرخ متوسط انتقال داده WLAN غلبه می‌کردیم. Aspire با قاب کمی حجیم با دو دریچه تعمیر و نگهداری در پایین، به نظر نمی رسد که خیلی بی دقت ساخته شده باشد. با وجود قیمت لپ تاپ، کیبورد و تاچ پد در سطح قابل قبولی قرار دارند.

"اما" قابل توجه به وضوح بر اساس نمایشگر است، که باعث می شود ایسر در ارزیابی ما سقوط کند. متأسفانه، مقادیر بد روشنایی، کنتراست، مقدار سیاه و ColorChecker، و همچنین عدم ثبات زاویه دید غیرقابل انکار هستند.

این همچنین باعث می شود که Aspire از نظر قابلیت حمل برخی از نقاط را از دست بدهد، زیرا در نور مستقیم خورشید در فضای باز، دیدن چیزی روی صفحه نمایش مات حتی در تنظیم روشنایی کامل دشوار است. همچنین هر کسی که فقط گهگاه بازی‌هایی انجام می‌دهد و به دنبال یک لپ تاپ 15 اینچی با عملکرد سیستم پایدار برای خانه است که یک اسلات خالی 2.5 اینچی برای یک هارد دیسک اضافی نیز ارائه می‌کند، می‌تواند یک نوت بوک مقرون به صرفه را در Acer Aspire 5 بیابد.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک Acer Aspire A515-51