آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر
آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر

انواع کارت گرافیک انویدیا NVIDIA

انواع کارت گرافیک انویدیا NVIDIA

تقریا میشود کارت گرافیک های انویدیا را به سه بخش کلی تقسیم کرد که هر کدام کارایی و قابلیت خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی انواع کارت گرافیک انویدیا میپردازیم. با ما باشید.

سلام دوستان

من موسوی هستم و امروز قصد دارم انواع کارت گرافیک انودیا رو معرفی کنم و تا جایی که حوصله اتون سر نره، تفاوت هاشون رو بررسی کنم. برای شناخت کارت گرافیک های انویدیا و انواعش، من با سرچ گوگل شروع کردم.

نتایجی که گوگل بهم نشون داد متفاوت بود و تقریبا هر سایت به روش خودش، کارت گرافیک ها رو تقسیم کرده بود.اما وجه اشتراک آنها دسته بندی کارت های گرافیک انویدیا به سه دسته است.:

NVIDIA Quadro

NVIDIA GeForce

NVIDIA Tesla

در ادامه به توضیح این سه مدل می پردازیم که تفاوت های ساختاری با هم دارند.

تاریخچه انویدیا و انواع کارت گرافیک NVIDIA

NVIDIA یک شرکت آمریکایی  و پیشگام در امر تکنولوژی‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های شخصی، handheld و... در سرتاسر جهان است. اِن ویدیا یک فروشنده اصلی مدارهای مجتمع (IC) متناسب برای مادربرد کامپیوتر شخصی، پردازنده‌های گرافیکی (واحد پردازش گرافیکی، GPUs) کارت‌های گرافیکی و رسانه و وسائل ارتباطاتی برای کامپیوترهای شخصی و کنسولهای بازی از قبیل ایکس باکس اصل (Xbox)، پلی‌استیشن ۳ و... می‌باشد. این شرکت، در سال 1993 میلادی، به وسیله " Jen-Hsun Huang " تأسیس شد. وی همچنین مدیرعامل فعلی نیز است.  (ویکی پدیا)

انویدیا کوآدرو

Quadro یکی از سری های کارت های گرافیک انویدیا است که برای استفاده در ایستگاه های کاری (ورک استیشن) با طراحی حرفه ای به کمک کامپیوتر (CAD) ، تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر (CGI) ، برنامه های ایجاد محتوای دیجیتال (DCC) ، محاسبات علمی و یادگیری ماشین در نظر گرفته شده است.
تراشه های GPU موجود در کارت های گرافیک با مارک Quadro با آنچه در کارت های گرافیک با مارک GeForce استفاده می شود یکسان هستند. تفاوت بین کارت های Quadro و GeForce شامل استفاده از حافظه ECC و افزایش دقت شناور است. وقتی از این کارتها برای محاسبات استفاده می شود که نه تنها کارایی گرافیکی ، بلکه به قابلیت های مطمئن و دقت نیاز هست.

سری محصولات انویدیا کوادرو مستقیماً با کارت های گرافیک ورک استیشن حرفه ای Radeon Pro AMD (FirePro / FireGL سابق) رقابت می کند. انویدیا با رونمایی از RTX A6000  در 5 اکتبر 2020 ، سری Quadro را بازنشسته و خط آن را متوقف کرد.

سایت رسمی شرکت انویدیا در مورد سری کوادرو توضیحات زیر را نوشته است:

از طراحی صنعتی خیره کننده گرفته تا جلوه های ویژه پیشرفته تا تجسم علمی پیچیده ، NVIDIA Quadro برجسته ترین پلت فرم محاسبات بصری جهان است. میلیون ها نفر از متخصصان خلاق و فنی برای سرعت بخشیدن به روند کار خود به آن اعتماد می کنند . همچنین  Quadro دارای پیشرفته ترین اکوسیستم سخت افزار ، نرم افزار و ابزار برای تبدیل چالش های سخت امروز به موفقیت های تجاری فردا است.

انویدیا جی فورس

GeForce یکی  از سری های واحد پردازش گرافیک (GPU) است که توسط انویدیا طراحی شده است. اولین محصول GeForce به عنوان کارت گرافیک مجزا یا گسسته طراحی شده که با هدف اضافه شدن به بردهای گرافیکی ساخته می شدند. بازار هدف سری جی فورس، بازار بازی های کامپیوتری در نظر گرفته شده بودند و بعداً با ایجاد تنوع در خط تولید ، همه رده های بازار گرافیک کامپیوتر های مختلف را پوشش داد. بعدها به  مادربردهای اصلی اضافه شد و نسخه آنبرد آن طراحی شد. اخیراً ، فناوری GeForce به سری پردازنده های کاربردی تعبیه شده انویدیا ، که برای گجت های الکترونیکی و تلفن های همراه طراحی شده اند ، تعبیه شده است.

معماری GeForce در حال حرکت به سمت واحد پردازنده گرافیکی (GPGPU) است. دستگاه محاسباتی با عملکرد بالا که قادر به اجرای کد برنامه نویسی دلخواه به همان روشی است که سی پی یو آن را انجام می دهد. البته این  معماری نقاط ضعف و قوت خود را دارد.

یکی از قابلیت های سری جی فورس ، geforce exprience است. GeForce Experience برنامه همراه کارت گرافیک GeForce GTX است. این برنامه درایورها را به روز نگه می دارد ، به طور خودکار تنظیمات بازی را بهینه می کند و ساده ترین راه را برای به اشتراک گذاشتن بزرگترین لحظات بازی  با دوستان را  فراهم می کند.

انویدیا تسلا

Nvidia Tesla سری آخر محصولات انویدیا است که در این مطلب معرفی میکنم. این پردازنده گرافیکی با هدف پردازش گرافیک برای کاربری عمومی (GPGPU) طراحی شده و  به نام مهندس برق پیشگام نیکولا تسلا نامگذاری شده است. سری تسلا در پردازنده های گرافیکی سری G80 شروع به کار کردند و همچنان با انتشار تراشه های جدید ادامه دارند. همچنین سری تسلا با استفاده از CUDA یا OpenCL API قابل برنامه ریزی هستند.

از سال 2012 ، انویدیا تسلا برخی از سریعترین ابر رایانه های جهان را تأمین می کند ، از جمله اجلاس سران در آزمایشگاه ملی اوک ریج و تیانه -1 آمپر ، در تیانجین چین.

خط تولید انویدیا تسلا با کارت گرافیک های قدرتمند مثل کارت های GPU AMD Radeon Instinct و Intel Xeon Phi رقابت می کند.

گفته می شود انویدیا به دلیل سردرگمی پیش آمده با مارک اتومبیل تسلا ، در ماه مه سال 2020 برند تسلا را بازنشسته خواهد کرد.

بررسی لپ تاپ Dell Latitude E7470

بررسی لپ تاپ Dell Latitude E7470

لپ تاپ Dell Latitude 7440 با صفحه نمایش 1080p واضح ، صفحه کلید راحت و عمر باتری طولانی همچنین طراحی جذاب و با دوام به کاربران تجاری پکیج کاملی ارائه می دهد.

لپ تاپ Latitude 7440 ثابت کرده است که قرار نیست همه لپ تاپ های بیزنسی یا تجاری حوصله سر بر باشند. این محصول 14 اینچی یکی از بهترین ها از نوع خود است و  با مشخصاتی مثل ظرافت و سبک وزنی و شاسی 340 گرمی که باعث حمل راحت آن می شود، همراه خوبی خواهد بود. همچنین توانایی بی نقص دارد تا از پس حجم کار شما بر بیاید با پردازنده i5 هوشمند و صفحه کلید راحت و باتری که برای یک روز کاری 9 ساعتی طراحی شده است.  با وجود پورت های کمیاب ، لپ تاپ فلان یک نوت بوک بیزنسی فوق العاده است که تعادلی بین سرعت و طراحی را عرضه می کند.

طراحی

همه لپ تاپ های مشکی  Dellسری   Latitude E7470 به شکل چشمگیری براق ، ظریف ، نرم ، دارای شاسی از آلیاژ منیزیوم هستند که حمل این کامپیوتر شخصی را لذت بخش می کند. درب فوق العاده نرم این نوت بوک ، تماس با آن را دلپذیر می کند ، اگرچه در ماندن جای اثر انگشت فوق العاده حساس است.

پورت ها و وب کم

برخلاف اکثر نوت بوک ها ، پورت های Latitude E7470  ، پشت دستگاه قرار گرفته است.. این بدان معناست که در دسترسی به ورودی شارژر، دو پورت USB 3.0 ، پورت HDMI ، مینی DisplayPort و جک اترنت ، راحتی بیشتری خواهید داشت.  تنها درگاه هایی که در کناره ها پیدا خواهید کرد یک جک هدفون / میکروفون ، یک اسلات کارت SD ، یک درگاه سیم کارت و یک ورودی USB 3.0 است. شایان ذکر است که این نوت بوک دارای درگاه USB Type-C برای لوازم جانبی با شارژ سریعتر نیست. این ممکن است نگرانی کسانی باشد که به دنبال دستگاهی بروز هستند.

درگاههای جلویی Latitude به آن امکان می دهد تا در هماهنگی با سایر محصولات سری خود قرار بگیرد و این باعث می شود که مجمعه ای از این سری لپ تاپ در یک محیط کار به سادگی در کنار هم قرار بگیرند. درگاه ها همچنین به صاف و بدون درز بودن کناره های لپ تاپ کمک می کنند.  اگر بخواهید Latitude خود را در دفتر نگه دارید ممکن است نسبت به لپ تاپ های دیگر، سختی بیشتری را برای اتصال کابل به پورت های آن داشته باشید.

صفحه کلید ، تاچ پد و نشانگر استیک

لپ تاپ Latitude E7470 برای ضربه زدن روی کلیدها به خوبی طراحی شده است. با صفحه کلیدی راحت و لذت بخش کار گزارش نویسی را برای شما آسان می کند. با کلیدهای بزرگ و فاصله 2 میلیمتری بین آنها و تنها نیاز به 57 گرم وزن برای ضربه زدن ، شما را به  قهرمان تایپ بدل خواهد کرد و بهترین رکورد در دقیقه را تجربه خواهید کرد . بدون اینکه هر لحظه  چشمتان به صفحه کلید باشد.

پد لمسی 9.6 در 5.3 سانتیی نوت بوک به اندازه صفحه کلیدش قابل اعتماد است.  سطح صاف آن باعث شده است که میان کلید ها جریان هوا باشد ، و حرکاتی از قبیل ضربه زدن به زوم و کشیدن سه انگشتی ، برای تغییر برنامه ها ، سرعت و طبیعی بودن احساس می شود.

لپ تاپ Dell همچنین برای کسانی که ترجیح می دهند بدون نیاز به ترک صفحه کلید، نشانگر را حرکت دهند ، یک چوب اشاره گر ( ژوئستیک) کوچک و با مرز آبی تعبیه کرده است.  برای کاربران وبگرد ، مشکلی برای مرور با چوب اشاره ای نرم Latitude به وجود نخواهد آمد و به راحتی با استفاده از انگشت شست خود به دکمه های سمت چپ و راست ، دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

صفحه نمایش

اگرچه می توانید از یک صفحه نمایش حتی واضح تر و بهتر HD استفاده کنید ، اما صفحه نمایش استاندارد 1080P Latitude E7470   برای کار کاملاً واضح و روشن است و به اندازه کافی رنگارنگ و پر جنب و جوش  هست که اگر بخواهید با یک فیلم به عقب برگردید. صفحه این نوت بوک تمام جزئیات اصلی فیلم Captain America: Civil War از پیشانی چروکیده استیو راجرز گرفته تا لباس های ابرقهرمانان رنگارنگ Avengers را حفظ کرده است.

پنل روی این مدل  Dell از میزان روشنایی چشمگیر  (338) بهره گرفته است و از  ThinkPad T460s( 240 ) ، نسخه 1080p EliteBook (288) و میانگین متوسط 249 نوری کیفیت بالاتری دارد.

صدا

نوت بوک تجاری Dell در هنگام پخش پیام یا گفتگوی ویدیویی ،  کیفیت مناسبی را ارائه می دهد ، اما کیفیت موسیقی فوق العاده ای را نمی توان انتظار داشت. آهنگ هایی مانند "Irresistible" از Fall Out Boy و "King Kunta" از کندریک لامار  به طرز چشمگیری آواز واضح شنیده می شود ، اما باس های معمولی آهنگ ها تقریباً وجود نداشتند.

 می توانید خروجی صدای Latitude را از طریق برنامه Dell Audio تنظیم کنید.  این نرم افزار از پیش تنظیم شده برای موسیقی ، فیلم ، بازی استفاده می شود و می توانید پارامترهای منفردی مانند باس و... را تنظیم کنید یا اگر می خواهید تمام جزئیات را خوب تنظیم کنید ، وارد EQ شوید.

عمر باتری و تولید گرما

اگر با لپ تاپ مدت زمان زیادی در طول روز کار می کنید، عمر باتری Latitude E7470  شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و راضی خواهد کرد. باتری نوت بوک دل در تست ما ( Laptop mag ) 9 ساعت و 16 دقیقه عملکرد داشت. این در حالی است که از رقیب هایی مثل Lenovo thinkpad T460s با 7 ساعت و 21 دقیقه و Hp Folio G1 با 7 ساعت و 2 دقیقه و متوسط عمر باتری استاندارد 8 ساعت و 2 دقیقه ، عمر باتری بیشتری دارد. البته این عملکرد مربوط به باتری 4 سلولی 55 وات است. در حای که این لپ تاپ به طور پیش فرض با باتری 3 سلولس 37 وات به فروش می رسد.

در تست ما ( Laptop mag ) ابتدا لپ تاپ برای خنک ماندن تنظیم شد. بعد از 15 دقیقه تماشای ویدیو زنده با کیفیت  HD ، دمای قسمت های مختلف مثل تاچ پد ، صفحه کلید و زیر لپ تاپ به ترتیب 25.5 و 29.4 و 34.4 در جه سانتی گراد بود که از دمای متوسط استاندارد 35 درجه کمتر است.

جمع بندی

لپ تاپ Dell Latitude 7440  تقریبا هر چیزی که برای یک لپ تاپ بیزنسی یا مناسب کسب و کار نیاز دارید را در یک پکیج در اختیار شما قرار می دهد. یک صفحه نمایش روشن و واضح ، عملکرد کلی خوب ، یک صفحه کلید راحت و باتری با دوام برای کارهای طولانی مدت روزانه. ترکیب زیبایی و دوام ،این لپ تاپ را از بقیه رقبای خود ممتاز کرده است.

تنها ایرادی که می توان به این لپ تاپ گرفت ، وجود پورت در پشت دستگاه است که دسترسی به آن را کمی دشوار کرده است. درست است که رقیب اصلی آن یعنی HP Elitebook Folio  نازک تر و سبک تر است و دارای صفحه نمایش  4K است اما Latitude E7470 ترکیبی بهتر از سبکی ، تنوع پورت و استقامت را ارئه می دهد.

0

10 تفاوت بین لپ تاپ گیمینگ و کیس گیمینگ

10 تفاوت بین لپ تاپ گیمینگ و کیس گیمینگ

بی شک بر سر انتخاب بین لپ تاپ گیمینگ و کیس گیمینگ به دو راهی می رسید.

اگر طرفدار بازی های کامپیوتری مثل Grand Theft Auto و Assassin’s Creed هستید و قصد دارید برای بازی سیستمی تهیه کنید ، بی شک بر سر انتخاب بین لپ تاپ گیمینگ و کیس گیمینگ به دو راهی می رسید. در این مطلب 10 نکته کلیدی برای انتخاب بهتر و درک تفاوت بین این دو را شرح می دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باسید.

10 نکته کلیدی برای انتخاب بهتر

در زیر 10 شاخص را برای بررسی تفاوت بین لپ تاپ گیمینگ و کیس گیمینگ معرفی کرده ایم.

عملکرد سی پی یو cpu

اگرچه بسیاری از لپ تاپ ها دارای یک پردازنده چهار هسته ای هستند ، اما آنها هنوز در مقابل کیس هایی که پردازنده شش یا هشت هسته ای را ارائه می دهند ، عملکرد ضعیفتری دارند. بنابراین ، کیس های بازی قدرتمند عملکرد بهتر و سریعتری نسبت به لپ تاپ های بازی با قیمت مشابه دارند.

سی پی یو لپ تاپ نسبت به کیس سریعتر گرم می شود و سرعت خنک شدن آن نسبت به کیس گیمینگ پایین تر است.

یکی دیگر از عوامل مهم در پردازنده ها در کیس این است که اگر در هنگام استفاده طولانی مدت گرم شوند و آسیب ببینند به راختی می توان آنها را تعویض کرد . دلیل این راحتی این است پردازنده در کیس یک سخت افزار خارجی است اما در لپ تاپ گیمینگ به سادگی نمیتوان پردازنده را تغییر داد زیرا یک جز داخلی است.

عملکرد کارت گرافیک GPU

کارت گرافیک یکی از مهمترین مولفه های یک سیستم گیمینگ (بازی) است. گفته می شود که لپ تاپ های سطح بالا کارت گرافیک قوی تر اما کندتری را نسبت به کیس ها دارند.

لپ تاپ های جدید گیمینگ کارت گرافیک بسیار قدرتمندی دارند اما در صورت بروز مشکل عملکردی، مثل کیس های گیمینگ نمیتوان به راحتی به کارت گرافیک آنها دسترسی داشت.

صفحه نمایش و گرافیک

با اینکه گرافیک وابسته به عملکرد کارت گرافیک سیستم گیمینگ است ، اما در صورتی که صفحه نمایش قابلیت نمایش را نداشته باشد ،از کارت گرافیک بالا استفاده نمیشود.در لپ تاپ های جدید رده بالا ، موفقیت چشمگیری در نمایشگرهای با وضوح بالا در نوت بوک ها نسبت به دسک تاپ ها وجود دارد. تنوع نمایشگر ها از 60 گیگاهرتز تا 3D متفاوت است.

برای بازی لپ تاپ های صفحه لمسی پیشنهاد نمیشود چون باعث کاهش عملکرد بازی هایی مثل GTA می شود و همچنین گران تر است. با وجود اینکه نمایشگرهای لپ تاپ کوچکتر هستند اما در کیفیت تصویر از رقیب خود پیشی گرفته اند.

قابلیت ارتقاء

مطمئنا خرید یک لپ تاپ یا کیس مناسب با نیاز و خواست شما برای اجرای بازی ، بهترین گزینه است. اما این سیستم ها دائم در حال تغییر هستند. اگر سیستم شما مربوط به 5 سال پیش باشد الان برای اجرای بازی های روز دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه شما باید به فکر ارتقا رم یا حتی هارد باشید. اما آیا لپ تاپ یا کیس شما همچین اجازه ای می دهد؟

در این زمینه کیس ها نسبت به لپ تاپ ها کارآمدتر هستند. در کیس ها به راحتی میتوان کارت گرافیک، مادربرد و… را تعویض کرد اما این تغییرات در لپ تاپ به دلبل داخای بودن سهت افزار، به این راحتی نیست.

پخش صدا

فضای بازی فضایی کاملا تجربی است و از گرافیک گرفته تا صدا در این فضا سازی نقش بسیار مهمی دارند. موسیقی عاملی مهمی است که باید برای گیمرها در نظر گرفته شود تا تجربه بازی کاملی را با وضوح صوتی بالا به آنها ارائه داده شود.

با استفاده از فناوری جدید و به روز شده ، برخی از لپ تاپ ها و دسکتاپ ها دارای رزولوشن صوتی مانند بلندگوهای JBL یا BOSE هستند و مزیت آن اینست که چنین سیستم هایی خیلی گران نیستند.

فضای ذخیره سازی

بازی ها به فضای ذخیره سازی زیادی احتیاج دارند. به همین دلیل مهم است که شما لپ تاپ یا کیسی داشته باشد که فضای ذخیره سازی با حجم بالا داشته باشد و در صورت نیاز بتوان آن را ارتقا داد.

از این گذشته، حفظ و نگهداری داده ها و خراب نشدن آنها نیز اهمیت دارد و به همین دلیل استفاده از هاردهای SSD می تواند ضریب خطر را کم کند. برای درک بهتر عملکرد هارد SSD می توانید به مقاله راهنمای خرید هارد مراجعه کنید.

لپ تاپ ها از فضای ذخیره سازی بهینه ای برخوردار هستند که می تواند با کمک هارد دیسک ها یا SSD ها افزایش یابد. از طرف دیگر ، بسته به بودجه شما ، SSD شاید کمی گران باشد. دسک تاپ فضای ذخیره سازی بسیار زیادی دارد که بهترین قسمتش این است که یک کابل SATA بدون ایجاد مشکل در سرعت و کارایی کیس می تواند فضای ذخیره سازی را افزایش دهد.

قیمت

همه گیمرها دوست تجربه بازی را به طور کامل داشته باشند اما قیمت و هزینه ها عاملی اساسی برای انتخاب آنها خواهد بود. عموما یک کیس گیمینگ با داشتن تمام ویژگی هایی مانند صفحه نمایش با وضوح بالا ، صدا و قابلیت های تقویت حافظه بین 600 تا 700 دلار قیمت دارد. در مقابل، لپ تاپ گیمینگ بسیار گران تر است و بین 1000 تا 5000 دلار قیمت دارد.

قابلیت حمل

کار خیلی سختی است که بخواهیم یه سیستم دسکتاپ گیمینگ را جا به جا کنیم. وزن بالا و گستردگی تجهیزات مانع این کار می شوند. معمولا افرادی که از دسکتاپ استفاده می کنند این مورد را در نظر میگیرند. اما لپ تاپ ها به یسادگی قابل حمل هستند.

کیببورد

کیبورد ها فاکتور مهمی هستند که باید هنگام خرید یک سیستم بازی مورد توجه قرار بگیرید زیرا برای انجام بازی کارهای زیادی روی صفحه کلید انجام می دهید.

در حالی که دسکتاپ ها دارای صفحه کلیدهای عالی با گزینه های پیشرفته هستند ، شکی نیست که لپ تاپ های گیمینگ نسل جدید صفحه کلیدهای پیشرفته را ارائه می دهند.

به صرفه بودن

یک سیستم بازی باید به گونه ای باشد که حداکثر مزایا را با قیمت مناسب ارائه دهد.در حالی که لپ تاپ های گیمینگ کمی گران هستند ، اما ویژگی های آنها نسبت به دسک تاپ بسیار پیشرفته تر هستند.  همچنین دارای مزایت قابل حمل بودن هستند که ممکن است باعث شود هزینه پرداختی بابت لپ تاپ گیمینگ را ارزشمند کند. از طرف دیگر ، دسک تاپ های گیمینگ از ویژگی های عالی ، صفحه نمایش با کیفیت بالاتر ، فضای ذخیره سازی بیشتر ، آسیب پذیری کمتر و قیمت پایین تری از لپ تاپ گیمینگ دارند.

امیدوارم مطلب بالا به انتخاب شما کمک کرده باشد. می توانید با نظراتتان به ما در بالا رفتن سطح مطالب و یا انتخاب مقالات کمک کنید.

آموزش نصب ماژول سیم کارت

نصب و راه اندازی ماژول سیم کارت در لپ تاپ های سیم کارت خور

تمام لپ تاپ های استوک صنعتی دارای شکافی در پشت باتری می باشند که محل قرار دادن سیم کارت می باشد .

نصب و راه اندازی ماژول سیم کارت در لپ تاپ های سیم کارت خور

تمام لپ تاپ های استوک صنعتی دارای شکافی در پشت باتری می باشند که محل قرار دادن سیم کارت می باشد .

در حقیقت سیم کارت هر اپراتری می تواند در این قسمت قرار گیرد و لپ تاپ را به یک موبایل البته فقط جهت استفاده دیتا تبدیل نماید .

لازمه  فعال سازی سیم کارت در لپ تا پها نصب wwan یا  ماژول سیم کارت می باشد .

WWAN یا ماژول سیم کارت چیست ؟


wwanمخفف wireless wide area network به معنای شبکه بی سیم گسترده میباشد.

ویون یا ماژول در حقیقت رابطی است بین سیم کارت اپراتورها و لپ تاپها   که اجازه میدهد تا سیم کارت سایر اپراتورها بتواند از طریق آن به رد و بدل کردن دیتا بپردازد .

پس ویون ها انواع مختلف دارد و برای هر لپ تاپ باید ویون خاص آن تهیه و نصب شود .

همچنین ویون یا ماژول لپ تاپ ها هستند که اجازه می دهند اطلاعات بین لپ تاپ و اپراتور به سرعت 3G یا 4G رد وبدل شود .

معمولا محل قرار گیری ویون یا ماژول در لپ تاپ ها در داخل لپ تاپ و بر روی مادربرد می باشد در نتیجه برای نصب آن نیاز به باز کردن دستگاه می باشد.

برخی از لپ تاپ ها مانند لنوو تینکپد X220 یا X230  کارت ویون  در قسمت جلو لپ تاپ قرار می گیرد درنتیجه جهت جانمایی و نصب ماژول کیبرد لپ تاپ باید باز شود و در برخی لپ تاپ های مانند اچ پی سری الایت بوک ها در قسمت پشت دستگاه قرار می گیرد .

در نظر داشته باشید محل قرار گیری سیم کارت در اکثر لپ تاپ ها در قسمت پشت باتری می باشد و ربطی به محل نصب ماژول سیم کارت ندارد.

آموزش نحوه راه اندازی کارت wwan روی لپ تاپ های صنعتی و فعالسازی کامل سیمکارت

1: باز کردن درب پشت لپ تاپ (جهت نصب ماژول در تمامی لپ تاپ ها باید درب پشت لپ تاپ یا قسمت جلوی کیبرد که محل قرار گیری ویون یا ماژول سیم کارت است باز شود  )


2: محل قرار گیری ماژول در لپ تاپ های مختلف متفاوت می باشد مثلا در نمونه داخل عکس که مربوط به لپ تاپ اچ پی سری الایت بوک می باشد در قسمت بالا سمت راست لپ تاپ مطابق با عکس محل قرار گیری ماژول می باشد


3: پیدا کردن دو عدد سر سیم آزاد در محل قرار گیری ماژول به رنگ قرمز مربوط به فیش main ماژول و سیم آبی مربوط به aux مطابق با عکس


4:سپس ماژول سیم کارت را مطابق با عکس با  زاویه 45  درجه در محل سوکت خود قرار داده و با کمی فشار به سمت داخل از اتصال ماژول به سوکت مطمئن شوید.

5: قسمت انتهای ماژول محلی جهت بستن پیچ به پایه های تعبیه شده زیر آن دارد مطابق با عکس نسبت به محکم کردن ماژول با پیچ به بدنه اقدام نمایید


6: در انتها سر سیم آبی(AUX) را به فیش آی یو ایکس ماژول و سر سیم قرمز (main) را به فیش ماین ماژول مطابق با عکس وصل میکنیم


اکنون با نصب درایور و برنامه مربوطه نسبت به فعال سازی سیم کارت لپ تاپ اقدام نمایید.

افرادی قصد نصب ماژول روی لپ تاپ خود را دارند حتما به نکات زیر توجه کنند:

  1. نصب ماژول نیازمند پشتیبانی لپ تاپ از ماژول است.
  2. قبل از خرید ماژول سیم کارت، همه جوانب را بررسی کنید. این بررسی شامل چک کردن نوع ماژول و درایور مربوط به آن است.
  3. برای تمام ماژول ها درایور در فضای اینترنت در دسترس هست
  4. برای دانلود درایور ماژول،  پارت نامبر (شماره سریال ماژول) را سرچ کنید.

در صورتی که موفق به نصب نشدید ، در بخش دیدگاه ها یا راه های ارتباطی موجود در سایت مشکلتان را بنویسید. همکاران بخش فنی آرالپ در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

لپ تاپ هیبریدی asus t100h

یک 2 در 1 باورنکردنی با عمر باتری فوق العاده

بهتر است اقرار کنیم که حمل کردن همزمان لپ تاپ و تبلت کار آزار دهنده ای است. T100 HA دو در یک 10.1 اینچی، قابلیت هر دو را دارد؛این دستگاه یک لپ تاپ با صفحه کلید جدا شونده است که با جدا شدن صفحه کلید به تبلت 8.4 اینچی با وزن 580 گرم و سیستم عامل ویندوز 10 تبدیل می شود. یک پکیج فوق العاده با قابلیت دو دستگاه.

T100 HA یک ایده ظریف و ساده است که کاربری فوق العاده راحتی را ایجاد می کند. اگر بخواید کار کنید یک لپ تاپ در اختیار دارید. اگر بخواید استراحت کنید صفحه کلید را جدا می کنید و از تبلت خود لذت می برید. علاوه بر این وجود درگاه Type C سرعت شارژ و انتقال داده را در T100 HA را بسیار بالا برده است و ماندگاری 6 ساعتی شارژ باتری امکان بازی و کار در ساعات طولانی را فراهم می کند.

6hours BATTERY LIFE                               Windows 10 Pro                                    USB Type-C
طراحی درخشان. رنگ های درخشان.
T100HA با داشتن درپوش در آلومینیوم  فوق العاده خنک ، فقط برای ایجاد یک سبک جدید طراحی نشده بلکه ، ظرافت و پیچیدگی در آن قابل مشاهده است.طراحی ای بادوام و کاربردی و بسیار عالی! Asus همچنین برای انعکاس شخصیت کاربران  T100HA را با چهار رنگ مختلف ارائه کرده است: خاکستری ، سفید ، آبی  و  صورتی.
 نازک تر و سبک تر
نسخه  قبلی T100  وزن سنگینی نداشت، اما ایسوس T100HA  را به سطح جدیدی برده است. اصلاحات جدید ضخامت آن را به  8.45 میلی متر رسانده که 20 درصد از قبل نازک تر است و وزن آن فقط 580 گرم است. حتی با صفحه کلید وصل شده ، T100HA هنوز بسیار باریک تر از نسخه قبلی 16.5 میلی متری است و وزن آن کمتر از 1 کیلوگرم است ، بنابراین هرگز بهانه ای برای ترک آن در خانه نخواهید داشت. به راحتی می توانید آن را به همه جا ببرید و در هر مکانی استفاده کنید.
6 ساعت شارژ باتری!
Asus در ایجاد T100HA طراحی جدیدی در تمام جنبه های این مدل را هدف قرار داده است. یکی از بخش های مهم برای ارتقا عمر باتری است. ایسوس با رسیدن بهعمر باتری 6 ساعت این امکان را فراهم کرده است که کاربران تا حد امکان از این دستگاه کارهای خود را انجام بدهند و نیاز به گوشی های هوشمند خود نداشته باشند.
هوشمند تر شدن درگاه USB
برای  Asus T100HA آخرین نسخه ساده شده پورت USB با نام پورت Type-C انتخاب شده است. این نسخه بسیار کوچکتر از درگاه USB معمولی است ، اما همان کارتایی را دارد و از قابلیت برگشت پذیر بودن نیز سود بیشتری می برد. بنابراین هیچ فرقی ندارد که اتصال آن را به چه شکلی وارد درگاه کنید. همچنین می توانید مزایای چشمگیر SuperSpeed USB 3.0 را بدست آورید و تا 10 برابر سریعتر از USB 2.0 ، انتقال داده و شارژ داشته باشید.
عملکرد درخشان
 T100HA از جدیدترین پردازنده های چهار هسته ای Intel Atom 'بهره می برد ، بنابراین نه تنها کارهای روزمره را به راحتی انجام می دهد بلکه  پردازش های گرافیکی را سریع تر از همیشه ارائه می دهد ؛ تا دو برابر سریعتر از نسل های قبلی! با عملکرد عالی و سریع ، T100HA به شما امکان می دهد چند وظیفه را همزمان و در زمان کمتری انجام دهید.
طراحی شده برای بهترین تجربه ویندوز 10!
ویندوز 10 به روز و بهبود یافته است ، اما همچنان برای کاربران آشنا است و آن را به گزینه ای مناسب برای T100HA تبدیل می کند. نه تنها استفاده از آن فوق العاده آسان است ، بلکه کارایی بالایی دارد و برخی از مواردی را که در مورد ویندوز دوست داشتید ، مانند منوی شروع ، را در اختیار شما می گذارد. و با برنامه های از قبل نصب شده مانند Office Mobile و Cortana - دستیار هوشمند - می توانید سریعاً از خواب بلند شوید و به کار ادامه دهید!