آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر
آرالپ  فروشگاه لپ تاپ استوک

آرالپ فروشگاه لپ تاپ استوک

اخبار ، معرفی و نقد و بررسی انواع لپ تاپ و سحت افزارهای کامپیوتر

اظهار نظر مارک زاکربرگ در مورد هدست اپل ویژن پرو

مارک زاکربرگ نظرات خود را در مورد Vision Pro اپل، اولین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت که این هفته در WWDC رونمایی شد، به اشتراک گذاشته است. زاکربرگ در جلسه ای با کارمندان متا که توسط The Verge پخش شد، گفت که تحت تأثیر دستگاه اپل قرار نگرفته است و این نشان دهنده تضاد فاحش بین ارزش ها و دیدگاه های متا و اپل برای آینده محاسباتی است.

زاکربرگ گفت که ویژن پرو اپل هیچ پیشرفت تکنولوژیکی قابل توجهی ارائه نکرده است که متا قبلا کاوش و آزمایش نکرده باشد. او گفت که اپل ترجیح داد صفحه نمایش با وضوح بالا را به مقرون به صرفه بودن و قابل حمل بودن ترجیح دهد، در نتیجه دستگاهی با قیمت 3499 دلار ساخته شد و برای کار کردن به بسته باتری خارجی و یک کابل نیاز داشت. او گفت که هدست آینده متا Quest 3 که 499 دلار قیمت دارد و به‌صورت بی‌سیم اجرا می‌شود، برای مخاطبان بزرگ‌تری قابل دسترس‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

زاکربرگ همچنین از دیدگاه اپل در مورد نحوه استفاده مردم از ویژن پرو انتقاد کرد و گفت که بسیار منزوی و منفعل است. او گفت که دیدگاه متا برای متاورس و حضور اساساً اجتماعی و فعال بود و به مردم اجازه می‌داد تا با روش‌های جدید تعامل داشته باشند و احساس نزدیکی کنند. او گفت که دستگاه متا به گونه‌ای طراحی شده است که افراد را قادر می‌سازد کارها را انجام دهند، نه فقط تماشای چیزها.

زاکربرگ به کارمندانش که در مقر متا در منلو پارک، کالیفرنیا جمع شده بودند، گفت: "من فکر می کنم که اعلام آنها واقعاً تفاوت در ارزش ها و دیدگاهی را که شرکت های ما به این موضوع ارائه می دهند به گونه ای که فکر می کنم واقعاً مهم است را نشان می دهد." برای اولین بار از سال 2020. "ما نوآوری می کنیم تا مطمئن شویم که محصولات ما تا حد امکان در دسترس و مقرون به صرفه برای همه باشد و این بخش اصلی کاری است که انجام می دهیم."

زاکربرگ گفت که کنجکاو است ببیند اپل چه چیزی را اعلام خواهد کرد، اما به نظر نمی رسد نگران رقابت باشد. او گفت که متا مدت زیادی است که فضای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را رهبری می کند و ده ها میلیون کوئست فروخته است. او گفت که متا در بازی های VR و تناسب اندام به موفقیت دست یافته است، اما همچنین جاه طلبی هایی برای رسیدن به سطح بالاتر و بازار محاسباتی عمومی که اپل هدف قرار داده است دارد. او گفت که Meta’s Quest Pro که سال گذشته راه اندازی شد، یک شکست نبود، بلکه یک تجربه یادگیری بود.

زاکربرگ درباره دستگاه اپل گفت: «بدیهی است که من هنوز آن را ندیده‌ام، بنابراین وقتی با آن بازی کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و مردم چگونه از آن استفاده می‌کنند، بیشتر یاد خواهم گرفت. اما ببینید، من فکر می‌کنم که ما در موقعیت خوبی هستیم.»

اپل ویژن پرو: جهشی در هدست های XR

پس از یک نمایش جامع 30 دقیقه ای که ویژگی های اصلی آن را به نمایش گذاشت، آشکار شد که اپل با Apple Vision Pro جدید به پیشرفت قابل توجهی در قابلیت های XR (واقعیت ترکیبی) و اجرای آن دست یافته است. برای روشن‌تر شدن، من ادعا نمی‌کنم که به هر وعده‌ای عمل می‌کند، یک الگوی محاسباتی پیشگامانه معرفی می‌کند، یا ادعاهای بزرگ دیگری را مطرح می‌کند که اپل امیدوار است پس از انتشار رسمی به آن دست یابد. برای ارزیابی کامل قابلیت‌های دستگاه، فراتر از یک نسخه نمایشی هدایت‌شده، به زمان بسیار بیشتری نیاز است.

با تجربه تقریباً تمام هدست‌های واقعیت مجازی و دستگاه‌های واقعیت افزوده اصلی از زمان Oculus DK1 در سال 2013، از جمله آخرین نسخه‌های Quest و Vive، تجربیات XR متعددی را بررسی کرده‌ام و شاهد تلاش‌هایی برای ایجاد یک تجربه کاربری قانع‌کننده بوده‌ام. برخی در جنبه‌های اجتماعی، روایی یا بازی مانند گوریلا تگ، VRCchat و Cosmonius و همچنین تجربه‌های هیجان‌انگیز اول شخص ارائه‌شده توسط فیلمسازان ساندنس موفق بوده‌اند.

Apple Vision Pro

با این حال، هیچ یک از این پیشنهادات دارای مزایایی نیستند که اپل با اپل ویژن پرو به میز آورده است. اپل با بیش از 5000 پتنت ثبت شده در سال های اخیر و دسترسی به مجموعه عظیمی از استعدادها و سرمایه، سطح بی نظیری از جاه طلبی را نشان می دهد. هر یک از جنبه های دستگاه نشان دهنده مهندسی دقیق و امتناع از مصالحه در کیفیت است.

خود سخت افزار استثنایی است و دارای 24 میلیون پیکسل در دو پنل است که بسیار فراتر از وضوح تصویر اکثر هدست های مصرف کننده است. اپتیک بهبود یافته است و هدبند هم راحت است و هم به راحتی قابل تنظیم است. اگرچه اپل هنوز در حال تصمیم گیری است که کدام گزینه های مهر و موم نوری را به همراه دستگاه ارسال کند، گزینه پیش فرض در طول تجربه من یک جاسازی راحت را فراهم کرد. آنها قصد دارند اندازه ها و شکل های مختلف را در نظر بگیرند تا انواع چهره را در خود جای دهند. کانکتور برق دارای طراحی هوشمندانه ای است که از اتصالات برق از نوع پین داخلی با قفل پیچشی خارجی استفاده می کند. علاوه بر این، برای افراد با تفاوت بینایی، اپل یک راه حل مغناطیسی را برای برخی تنظیمات نوری گنجانده است. فرآیند نصب شامل کالیبراسیون خودکار تسکین چشم، تراز کردن لنزها دقیقاً با مرکز چشم است و نیاز به تنظیمات دستی را از بین می‌برد.

Apple Vision Pro

قاب اصلی و قطعه شیشه ای ظاهر جذابی دارند، اگرچه اندازه قابل توجهی دارند. با اینکه سنگین نیستند، اما حضور خود را آشکار می کنند.

برای هر کسی که با واقعیت مجازی آشنا است، دو مانع مهم عبارتند از حالت تهوع ناشی از تاخیر و احساس انزوا که با پوشیدن دستگاه برای مدت طولانی روی چشمان شما ایجاد می شود. اپل با هر دو چالش رودررو مقابله می کند. تراشه R1، در کنار تراشه M2، دارای نرخ نظرسنجی در سراسر سیستم 12 میلی‌ثانیه است که در نتیجه عملکردی نرم و بدون لرزش یا افت فریم دارد. در حالی که یک جلوه تاری حرکتی در حالت عبور وجود داشت، حواس‌پرتی ایجاد نمی‌کرد و پنجره‌ها به وضوح رندر می‌شدند و به سرعت پاسخ می‌دادند.

توانایی اپل در غلبه بر این مشکلات را می توان به راه حل های سخت افزاری بدیع و نوآوارانه آنها نسبت داد. به هر کجا که نگاه کنید، ایده‌ها، فناوری‌ها و پیاده‌سازی‌های جدیدی را خواهید یافت. با این حال، این سطح از نوآوری قیمتی دارد، به طوری که انتظار می‌رود دستگاه در سطح بالاتری از طیف قیمت 3500 دلار قرار گیرد و آن را به عنوان دستگاهی برای کاربران قدرتمند و استفاده‌کنندگان اولیه قرار دهد. ردیابی چشم و کنترل حرکات تقریباً عالی هستند، با حرکات دست در هر نقطه اطراف هدست، از جمله روی پای شما یا زمانی که روی صندلی یا کاناپه استراحت می‌کنید، تشخیص داده می‌شود. برخلاف بسیاری از رابط‌های ردیابی دست دیگر که از شما می‌خواهند دست‌هایتان را جلوی خود نگه دارید، دوربین‌های اختصاصی اپل با وضوح بالا در پایین دستگاه به‌دقت دست‌های شما را ردیابی می‌کنند. به طور مشابه، آرایه ردیابی چشم داخلی، برجسته کردن دقیق تقریباً هر چیزی را که به آن نگاه می‌کنید، با ضربه‌های ساده انگشتی که تعامل بی‌دردسر را فراهم می‌کند، تضمین می‌کند.

Apple Vision Pro

یکی از ویژگی‌های مهم، گذر است که یک نمای 4K در زمان واقعی از محیط اطراف شما، از جمله افراد دیگر در فضای شخصی شما ارائه می‌کند. این برای استفاده راحت و طولانی مدت از VR یا AR بسیار مهم است، زیرا انسان ها وقتی نمی توانند محیط اطراف خود را برای مدت طولانی ببینند، ناراحتی ذاتی پیدا می کنند. اپل با پوشش یکپارچه تصویری از محیط، این نگرانی را برطرف کرده و احتمال استفاده طولانی مدت را افزایش می دهد. علاوه بر این، یک مکانیسم هوشمندانه "دستیابی به موفقیت" به طور خودکار شخصی را که به شما نزدیک می شود از طریق محتوای مجازی شما عبور می دهد و شما را از حضور او آگاه می کند. چشم‌های بیرونی هدست، که ظاهر را بر اساس فعالیت‌های شما تغییر می‌دهند، همچنین به عنوان نشانه‌های زمینه مفید برای اطرافیان شما عمل می‌کنند.

وضوح بالای صفحه نمایش خوانایی متن را تضمین می کند، یک جنبه مهم در صورتی که اپل قصد دارد این دستگاه را به عنوان یک پلت فرم محاسباتی کامل قرار دهد. تکرارهای قبلی تنظیمات دسکتاپ مجازی اغلب از تاری پنل‌ها و لنزها رنج می‌بردند، که خواندن راحت متن‌های ظریف را دشوار می‌کرد. با Apple Vision Pro، متن در اندازه‌ها و فواصل مختلف در فضای مجازی شما بسیار واضح و خوانا است. در مدت کوتاهی که با هدست داشتم، با چند لحظه غافلگیرکننده مواجه شدم. جدا از وضوح صفحه نمایش و پاسخگویی رابط، هر جنبه ای از نمونه های ارائه شده توجه به جزئیات را نشان می دهد.

یکی از ویژگی های قابل توجه Personas Play است که در ابتدا من را دچار تردید کرد. من در توانایی اپل برای ایجاد یک آواتار دیجیتال کاربردی تنها از طریق اسکن صورت شما با استفاده از هدست ویژن پرو شک داشتم. با این حال، شک و تردید من از بین رفت. نمایش دیجیتالی چهره کاربر که برای استفاده در تماس‌های FaceTime و سایر برنامه‌ها ایجاد شده است، با موفقیت پل دره عجیب و غریب را ایجاد می‌کند و تنش واقعی پوست، حرکات ماهیچه‌ای و طیف گسترده‌ای از حالات چهره را که از طریق مدل‌های یادگیری ماشین به دست می‌آیند، نشان می‌دهد. تعامل با شخص دیگری در طول یک تماس زنده نه وهم انگیز و نه عجیب به نظر می رسید. به سادگی کار کرد.

Apple Vision Pro

کیفیت تصویر به‌طور قابل‌توجهی واضح است، تا دموهایی مانند دایناسورهای سه بعدی، که در آن حتی بافت‌ها به وضوح رندر شده و قابل تشخیص هستند.

علاوه بر این، Apple Vision Pro در نمایش فیلم های سه بعدی عالی است. به نظر می‌رسد این دستگاه برای فرمت سه‌بعدی ساخته شده است و کاربران می‌توانند از مجموعه وسیعی از فیلم‌های سه‌بعدی لذت ببرند و جان تازه‌ای به این رسانه بدهند. در حالی که من شخصاً ثبت عکس‌ها یا ویدیوهای سه بعدی را آزمایش نکردم، عکس‌هایی که مستقیماً توسط Apple Vision Pro ارائه شده‌اند چشمگیر به نظر می‌رسند، اگرچه تجربه گرفتن آنها ممکن است نیاز به ارزیابی بیشتری داشته باشد.

فرآیند راه‌اندازی یکپارچه و ساده است و قبل از شروع استفاده از دستگاه تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. این ماهیت کاربرپسندی را که معمولاً با محصولات اپل مرتبط است، نشان می دهد.

برای تکرار، من در مورد ادعاهای گسترده در مورد اینکه آیا Apple Vision Pro چشم انداز اپل در مورد محاسبات فضایی را برآورده می کند، محتاط هستم. زمان من با دستگاه محدود شده است، و هنوز کار در حال پیشرفت است، با اصلاح جنبه های اپل مانند پوشش نور و اجزای مختلف نرم افزار.

با این حال، یک چیز غیرقابل انکار است: اپل ویژن پرو به طور استثنایی به خوبی اجرا می شود و نشان دهنده هدست XR ایده آل است. اکنون، ما مشتاقانه منتظر دستاوردهای آینده توسعه دهندگان و خود اپل در ماه های آینده و همچنین واکنش مردم به این دستگاه پیشگامانه هستیم.

نویسنده: Matthew Panzarino

تجهیزات شبکه: آنچه باید بدانید

تجهیزات شبکه اصطلاحی است که به هر وسیله ای اطلاق می شود که برای اتصال، ارتباط یا تعامل با دستگاه های دیگر در یک شبکه کامپیوتری استفاده می شود. تجهیزات شبکه می توانند عملکردهای مختلفی مانند انواع کابل شبکه، انتقال داده، مسیریابی، سوئیچی ، مالتی پلکس، فایروال و دسترسی بی سیم را انجام دهند. در این مطلب از آرالپ به معرفی برخی از رایج ترین انواع تجهیزات شبکه و توضیح نقش و ویژگی های آنها می پردازیم.

کابل شبکه

کابل شبکه

کابل های شبکه کابل هایی هستند که برای اتصال دستگاه های مختلف در یک شبکه کامپیوتری مانند کامپیوتر، چاپگر، اسکنر، روتر، سوئیچ و مودم استفاده می شوند. کابل های شبکه بسته به نوع و کیفیت خود می توانند داده ها را با سرعت ها و فواصل مختلف انتقال دهند. انواع مختلفی از کابل های شبکه وجود دارد که عبارتند از:

  1. کابل کواکسیال: کابلی که دارای یک سیم مسی مرکزی است که توسط عایق و یک محافظ فلزی دیگر احاطه شده است. کابل کواکسیال می تواند سیگنال های فرکانس بالا را در فواصل طولانی حمل کند و در برابر تداخل مقاوم است. کابل کواکسیال برای شبکه‌های اترنت اولیه استفاده می‌شد، اما اکنون بیشتر برای تلویزیون کابلی و اتصالات اینترنتی استفاده می‌شود.
  2. کابل جفت پیچ خورده: کابلی که دارای جفت سیم مسی است که برای کاهش تداخل الکترومغناطیسی به هم تابیده شده اند. کابل جفت پیچ خورده بسته به اینکه دارای یک لایه فلزی اضافی برای محافظت باشد، می تواند محافظ (STP) یا بدون محافظ (UTP) باشد. کابل جفت پیچ خورده رایج ترین نوع کابل برای شبکه های اترنت است، زیرا ارزان، انعطاف پذیر و نصب آسان است. کابل جفت پیچ خورده می تواند از سرعت ها و استانداردهای مختلفی مانند 10BASE-T، 100BASE-TX، 1000BASE-T و 10GBASE-T¹² پشتیبانی کند.
  3. کابل فیبر نوری: کابلی که دارای رشته های شیشه ای یا پلاستیکی است که به جای سیگنال های الکتریکی، پالس های نور را حمل می کند. کابل فیبر نوری می تواند داده ها را با سرعت بسیار بالا و در فواصل بسیار طولانی بدون از دست دادن کیفیت یا تحت تأثیر تداخل انتقال دهد. کابل فیبر نوری نسبت به انواع دیگر کابل ها گران تر و سخت تر است، اما پهنای باند و امنیت بالاتری را ارائه می دهد. کابل فیبر نوری بسته به قطر و تعداد رشته ها می تواند تک حالته (SMF) یا چند حالته (MMF) باشد. کابل فیبر نوری برای اتصال انواع مختلف شبکه‌ها مانند LAN، WAN و اینترنت¹³ استفاده می‌شود.

اینها برخی از انواع اصلی کابل های شبکه هستند که ممکن است در شبکه خانگی یا اداری خود با آنها مواجه شوید. هر کدام از انواع کابل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین شما باید کابلی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و بودجه شما باشد. اگر در رابطه با کابل های شبکه یا سایر تجهیزات شبکه به کمک بیشتری نیاز دارید، در هر زمان با ما تماس بگیرید. ما خوشحالیم که در مورد هر گونه سؤال یا مشکل مرتبط با شبکه به شما کمک کنیم.

هاب ها

هاب ها

هاب وسیله ای است که یک نقطه مرکزی برای اتصال چندین دستگاه در یک شبکه فراهم می کند. یک هاب با پخش هرگونه داده ای که دریافت می کند به همه دستگاه های متصل، صرف نظر از مقصد آنها، کار می کند. هاب ها دستگاه های ساده و ارزانی هستند، اما دارای معایبی هستند. به عنوان مثال، هاب ها ترافیک شبکه و برخوردهای زیادی ایجاد می کنند که می تواند عملکرد شبکه را کاهش دهد. هاب ها همچنین هیچ ویژگی امنیتی ندارند، به این معنی که هر کسی می تواند به داده هایی که از آنها عبور می کند دسترسی داشته باشد. هاب ها عمدتاً برای شبکه های کوچک یا ساده استفاده می شوند که به سرعت یا امنیت بالا نیاز ندارند¹.

سوئیچ

سوئیچ

سوئیچ وسیله ای است که چندین دستگاه را در یک شبکه به هم متصل می کند و به آنها اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یک سوئیچ با یادگیری آدرس دستگاه های متصل و ارسال داده ها فقط به گیرنده مورد نظر کار می کند. سوئیچ ها پیشرفته تر و کارآمدتر از هاب هستند، زیرا ازدحام شبکه را کاهش می دهند و امنیت را بهبود می بخشند. سوئیچ‌ها همچنین می‌توانند ویژگی‌های اضافی مانند VLAN، QoS، PoE و SNMP¹ ارائه دهند. سوئیچ ها به طور گسترده برای شبکه های متوسط یا بزرگ که نیاز به عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی دارند استفاده می شوند.

روترها

روترها

روتر وسیله ای است که دو یا چند شبکه را به هم متصل می کند و بسته های داده را بین آنها مسیریابی می کند. روتر با تجزیه و تحلیل آدرس مقصد هر بسته و انتخاب بهترین مسیر برای رسیدن به آن کار می کند. روترها همچنین می توانند عملکردهای دیگری مانند NAT، DHCP، VPN، فایروال و دسترسی بی سیم را انجام دهند. روترها برای اتصال انواع مختلف شبکه ها مانند LAN، WAN و اینترنت ضروری هستند.

پل ها (Bridges)

پل ها (Bridges)

پل دستگاهی است که دو یا چند بخش از یک شبکه را به هم متصل می کند و ترافیک داده ها را بین آنها فیلتر می کند. یک پل با یادگیری آدرس دستگاه ها در هر بخش و ارسال داده ها فقط به بخش مربوطه کار می کند. پل ها شبیه سوئیچ ها هستند، اما در سطح پایین تری از پشته پروتکل شبکه کار می کنند. پل ها می توانند به کاهش برخورد شبکه و افزایش برد شبکه کمک کنند¹. پل ها بیشتر برای گسترش یا تقسیم شبکه های موجود استفاده می شوند.

دروازه ها (Gateways)

دروازه ها (Gateways)

دروازه دستگاهی است که دو یا چند شبکه را که از پروتکل‌ها یا معماری‌های متفاوتی استفاده می‌کنند به هم متصل می‌کند و امکان تبادل داده بین آنها را فراهم می‌کند. یک دروازه با تبدیل فرمت‌های داده، پروتکل‌ها، کدها یا اقدامات امنیتی برای سازگاری آنها با هر شبکه¹ کار می‌کند. دروازه‌ها همچنین می‌توانند خدمات اضافی مانند ایمیل، میزبانی وب یا VoIP² ارائه دهند. دروازه ها اغلب برای اتصال شبکه های غیر مشابه مانند شبکه های محلی و مین فریم استفاده می شوند.

مولتی پلکسرها

مولتی پلکسرها

مالتی پلکسر دستگاهی است که چندین ورودی سیگنال را در یک خروجی ترکیب می کند. یک مالتی پلکسر با انتخاب یک ورودی در یک زمان و انتقال آن روی یک کانال کار می کند. مالتی پلکسرها می توانند با کاهش تعداد سیم ها یا فرکانس های مورد نیاز به افزایش کارایی و ظرفیت کانال های ارتباطی کمک کنند. مالتی پلکسرها معمولاً برای انتقال صدا یا داده از طریق خطوط تلفن یا فیبرهای نوری استفاده می شوند.

فرستنده و گیرنده

فرستنده و گیرنده

فرستنده و گیرنده وسیله ای است که هم می تواند سیگنال ها را از طریق یک رسانه ارتباطی ارسال و هم دریافت کند. یک فرستنده و گیرنده با تبدیل سیگنال های الکتریکی به امواج الکترومغناطیسی (مانند رادیو یا نور) و یا بالعکس کار می کند. فرستنده‌ها می‌توانند انواع مختلفی از حالت‌های ارتباطی مانند سیمی یا بی‌سیم، آنالوگ یا دیجیتال، سیمپلکس یا دوبلکس را پشتیبانی کنند. فرستنده و گیرنده به طور گسترده ای برای اتصال گره ها در یک شبکه و امکان انتقال داده ها استفاده می شود.

فایروال ها

فایروال ها

فایروال دستگاهی است که ترافیک ورودی و خروجی شبکه را بر اساس قوانین از پیش تعریف شده نظارت و کنترل می کند. فایروال با بازرسی هر بسته و اجازه یا مسدود کردن آن بر اساس منبع، مقصد، شماره پورت، نوع پروتکل یا محتوای آن کار می‌کند. فایروال ها می توانند به محافظت از شبکه در برابر دسترسی غیرمجاز، حملات بدافزار یا نشت داده کمک کنند³. فایروال ها را می توان به عنوان دستگاه های سخت افزاری یا برنامه های نرم افزاری پیاده سازی کرد.

تجهیزات شبکه

جمع بندی

تجهیزات شبکه بخش مهمی از هر شبکه کامپیوتری است، زیرا امکان ارتباط داده ها و تعامل بین دستگاه های مختلف را فراهم می کند. تجهیزات شبکه می توانند از نظر عملکرد، پیچیدگی، هزینه و عملکرد متفاوت باشند. بنابراین، انتخاب نوع مناسب تجهیزات شبکه برای شبکه شما بستگی به نیازها و اهداف خاص شما دارد.

اگر می خواهید درباره تجهیزات شبکه اطلاعات بیشتری کسب کنید یا برای نصب یا نگهداری شبکه خود به کمک نیاز دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید. ما در راه حل های شبکه متخصص هستیم و می توانیم مشاوره و پشتیبانی حرفه ای را به شما ارائه دهیم.

نمایشگاه الکامپ: هر آنچه باید بدانید

نمایشگاه الکامپ در عرصه طراحی، ساخت و تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوی و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد ایران و بزرگترین رویداد فناوری کشور است. الکامپ همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. نمایشگاه الکامپ، آوردگاهی است که سالانه ذی نفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال با بررسی فرصت های بازار به جایگاه سازی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را در معرض دید و داوری مشتریان و استفاده کنندگان قرار می دهند تا با تحریک تقاضای بازار به تعمیق و گسترش اقتصاد کشور یاری رسانند.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر به صورت عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.

دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و عمق بخشی به اقتصاد زیست بوم فناوری کشور جز با مشارکت فعال تمامی ذینفعان اقتصاد و تحول دیجیتال در حوزه های مختلف الکترونیک، کامپیوتر(سخت افزار و نرم افزار) و حضور مقتدرانه بازیگران بخشهای مختلف اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور محقق شدنی نیست.سازمان های دولتی به شکل گسترده تر، دستاوردهای خود را برای مردم و کسب و کارهای بخش خصوصی به نمایش گذاشته تا با یاری جستن از توان های مردمی و جذب مشارکت ها خدمات دولتی را توسعه داده و در دسترس عموم قرار دهند.

به منظور اشتراک مساعی ، شبکه سازی و هم افزایی تجربیات فن سالاران در حوزه های گوناگون ICT در بخش الکام تاکز به گفتمان سازی در حوزه های تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، دولت الکترونیک و هوشمند سازی شهرها و بسیاری از مقولات راهبردی و یا عملیاتی در حوزه الکترونیک و کامپیوتر پرداخته می شود. از آنجا که  خلق  آینده_بهتر با درخشش ستاره های نوظهور الکام استارز امکان پذیر می شود، به مانند ادوار گذشته و با تخصیص ظرفیت مضاعف مادی و معنوی، میزبان صدها  ستاره فعال پر شور و نوآور در بخش رقابتی کسب و کارهای نوپا در نمایشگاه امسال خواهیم بود .

بی تردید، تحقق رویای ایران دیجیتال، مستلزم پرورش و توانمند سازی سرمایه های ارزشمند انسانی است که در بخشی مجزا با نام الکام جابز به آن پرداخته خواهد شد. مهارت افزایی و توانمند سازی نیروی انسانی پویا و هدایت آن به سمت کسب و کارهای مرتبط، یکی از مهمترین بخش های الکامپ  می باشد که بصورتی تعاملی و منطبق با نیازهای روزآمد بازار کار داخلی و بین المللی برگزار خواهد شد.

تاریخچه نمایشگاه الکامپ تهران

تاریخچه نمایشگاه الکامپ تهران

تاریخچه نمایشگاه الکامپ تهران به سال ۱۳۷۰ (1991 میلادی) بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون، این نمایشگاه به‌طور منظم در هر سال برگزار شده و به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای صنعت الکترونیک و کامپیوتر در ایران شناخته شده است. در طول این سال‌ها، نمایشگاه الکامپ تهران توانسته است با حضور شرکت‌های معتبر داخلی و بین‌المللی، تجهیزات پیشرفته و نوآورانه را به عرضه کنندگان، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان صنعت الکترونیک و کامپیوتر معرفی کند.

تا سال 1379 برنامه منظم و مشخصی برای برگزاری این نمایشگاه وجود نداشت، این در حالی است در سال 1375 نمایشگاه الکامپ رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته به طوری که این نمایشگاه با حضور 392 شرکت کننده که 38 مورد از شرکت کننده ها، کسب و کارهای خارجی بودند در وسعتی معادل 20 هزار و 925 متر مربع برگزار شد. در سال 1380 بر تعداد شرکت کننده های خارجی نمایشگاه الکامپ افزوده شد به طوری که از 400 شرکت کننده در این نمایشگاه، 80 مورد از کسب و کارها خارجی بودند. در نهایت در سال 1389 به دلیل افزایش شرکت کننده ها در این نمایشگاه و افزایش وسعت برگزاری آن، نمایشگاه الکامپ به چهارمین نمایشگاه بزرگ ایران بعد از نمایشگاه صنعت تهران، نفت و گاز و فرش شناخته شد.

فعالیت نمایشگاه الکامپ در چه حوزه ای است؟

فعالیت نمایشگاه الکامپ در چه حوزه ای است؟

نمایشگاه الکامپ تهران در حوزه‌های مرتبط با صنعت الکترونیک، کامپیوتر و تجهیزات جانبی فعالیت می‌کند. این نمایشگاه یک پل ارتباطی بین سازندگان، تأمین‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و کاربران صنعت الکترونیک و کامپیوتر است و به عرضه و نمایش محصولات، تجهیزات، تکنولوژی‌ها، خدمات و راهکارهای مرتبط با این صنایع می‌پردازد.

فعالیت‌های اصلی نمایشگاه الکامپ تهران شامل موارد زیر است:

  • الکترونیک صنعتی: ارائه محصولات و تکنولوژی‌های مرتبط با الکترونیک صنعتی، از قبیل قطعات الکترونیکی، مدارهای مجتمع، تراشه‌ها، محصولات سیستم‌های جبرانی و سیستم‌های کنترل صنعتی.
  • کامپیوتر و سخت‌افزار: عرضه تجهیزات کامپیوتری، سرورها، لپ تاپ و قابل حمل، تجهیزات شبکه و سوئیچینگ، ماژول‌ها و قطعات جانبی مرتبط با کامپیوتر.
  • نرم‌افزار و خدمات مرتبط: معرفی و عرضه نرم‌افزارهای کامپیوتری، نرم‌افزارهای کاربردی و صنعتی، خدمات و راهکارهای مدیریتی و نرم‌افزاری.
  • تجهیزات ارتباطی: نمایش تجهیزات ارتباطاتی و شبکه‌های تلفن همراه، اینترنت، شبکه‌های کابلی و بی‌سیم، تجهیزات آزمایش و اندازه‌گیری ارتباطات.
  • تجهیزات صوتی و تصویری: عرضه تجهیزات صوتی و تصویری، سیستم‌های صوتی و تجهیزات نمایشگر، دوربین‌ها، تجهیزات ضبط و پخش صدا و تصویر.
  • تجهیزات مخابراتی: عرضه تجهیزات مخابراتی، آنتن‌ها، تجهیزات اتصالاتی و سیستم‌های مخابراتی.
  • تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل: نمایش تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل صنعتی، دستگاه‌ها و سیستم‌های تست و اندازه‌گیری.
  • خدمات فنی و پشتیبانی: معرفی خدمات پس از فروش، خدمات فنی و مشاوره‌ای در زمینه الکترونیک و کامپیوتر.

نمایشگاه الکامپ تهران به منظور ارتباط بین صنعتگران، تأمین‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر، فرصتی را فراهم می‌کند تا آخرین دستاوردها و نوآوری‌ها در این حوزه را معرفی کند و بازاریابی و همکاری‌های تجاری را تسهیل کند.

نمایشگاه بزرگ ترین فرصت تبلیغاتی تجارت الکترونیک

نمایشگاه بزرگ ترین فرصت تبلیغاتی تجارت الکترونیک

شما با حضور به عنوان مشارکت کننده در این نمایشگاه می توانید به طور مستقیم با هزاران مخاطب صنعت خود و فرصت های همکاری این نمایشگاه برای ارتقای برند خود در کنار رقبای اصلی حوزه کاری خودتان دستری داشته باشید

  • افزایش آگاهی از برند شما: طبق داده های ارزیابی ما از بیش از 100 نمایشگاه و 600 برند حضور یافته میزان تاثیرگذاری و آگاهی از برند کاری شما تنها پس از 4 روز نمایشگاه 30% افزایش می یابد.
  • جذب مخاطبین هدف: شاید باوران نشود اما فرصت حضور در نمایشگاه باعث افزایش 80% مشتریان بلقوه شما می شود به نسبت رقبایی که در نمایشگاه حضور ندارد
  • بزرگترین فرصت بازاریابی سال: تنها موقعیت تبلیغاتی بزرگ که صرفا دامنه مخاطبین صنعت شما رو شامل می شود فرصت طلایی نمایشگاه حوزه شما است
  • فرصت همکاری B2B: یکی از دلایل مهم حضور برند های بزرگ در نمایشگاه های تخصصی پیدا کردن شرکای کلیدی در تجارت خودشان است که فرصت بازاریابی B2B رو برای شما فراهم می کند

هدف نمایشگاه الکامپ

هدف نمایشگاه الکامپ

هدف اصلی نمایشگاه الکامپ تهران، ارائه یک سکوی برتر برای نمایش و معرفی آخرین دستاوردها، تکنولوژی‌ها، محصولات، خدمات و راهکارهای مرتبط با صنعت الکترونیک، کامپیوتر و تجهیزات جانبی است. این نمایشگاه برای تمامی علاقه‌مندان و عوامل مرتبط با این صنایع، از جمله تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان، توسعه‌دهندگان، نمایندگان تجاری و کاربران، یک فرصت عالی را فراهم می‌کند تا با همکاری، تبادل اطلاعات و شناخت بهتر بازار، به ارتقای صنعت الکترونیک و کامپیوتر در ایران کمک کنند.

معرفی و ارائه آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌ها

هدف اصلی نمایشگاه الکامپ، معرفی و ارائه آخرین دستاوردها، تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های مرتبط با صنعت الکترونیک و کامپیوتر به علاقه‌مندان و صنعتگران است. این نمایشگاه به شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده فرصت می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و به بازاریابی و فروش بیشتر بپردازند. همچنین، باعث ایجاد تعامل و تبادل دانش و تجربیات بین صنعتگران و مصرف‌کنندگان می‌شود.

تسهیل همکاری و تجارت

نمایشگاه فرصت مناسبی را برای برقراری ارتباط مستقیم و همکاری تجاری بین شرکت‌های تولیدکننده، تأمین‌کننده و نمایندگان تجاری فراهم می‌کند. این نمایشگاه به علاقه‌مندان و کاربران صنعت الکترونیک و کامپیوتر فرصتی برای دیدن و مقایسه محصولات و خدمات مختلف را می‌دهد و امکان برقراری قراردادها و مذاکرات تجاری را بهبود می‌بخشد.

ارتقاء کیفیت و اطلاعات فنی

نمایشگاه الکامپ تهران با برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های تخصصی، هدف ارتقاء کیفیت و اطلاعات فنی در صنعت الکترونیک و کامپیوتر را دنبال می‌کند. این رویدادها به صنعتگران و علاقه‌مندان فرصتی را می‌دهند تا درباره مسائل فنی پیشرفته، راهکارها، استراتژی‌ها و چالش‌های صنعت مطلع شوند و از تجربیات متخصصان برجسته در این زمینه بهره‌برداری کنند.

زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ 1402

زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ 1402

ثبت نام بیست و ششمین دوره الکامپ از روزشنبه 9 اردیبهشت ماه آغاز شد که با استقبال کم نظیر علاقمندان به مشارکت در این نمایشگاه، در روزهای آغازین ثبت نام همراه بوده. بر اساس اعلام ستاد اجرایی الکامپ، تنها در دو روز اول شروع ثبت نام، بیش از 300 شرکت جهت حضور  و داشتن  فضای نمایشگاهی درخواست داده اند که در نوع خود کم نظیر بوده است. با توجه به این استقبال کم نظیر به نظر می رسد، شرکت ها، استارت آپ ها و سازمان های دولتی بی صبرانه منتظر برگزاری این رویداد مهم و کلیدی تجاری و فناوری ایران هستند. نظر به اینکه فضای نمایشگاهی در این دوره محدود است، و با در نظر گرفتن الویت ثبت نام در جانمایی شرکت ها، نسبت به ثبت نام در صورت تمایل اقدام فرمائید. قرار بود آخرین مهلت ثبت نام در الکامپ 1402 نیز 23 اردیبهشت ماه باشد اما تا 7 خرداد تمدید شد و درنهایت به پایان رسید.

تاریخ شروع: 4 تیر 1402

تاریخ پایان: 7 تیر 1402

محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های تهران

آشنایی با DPI نمایشگر معیار وضوح تصویر مانیتور

DPI یا نقاط در اینچ، اندازه گیری ظرافت یا چگالی پیکسل ها در یک مانیتور یا نمایشگر است. این پارامتر نشان می دهد که چند پیکسل جداگانه در یک اینچ از سطح صفحه نمایش قرار گرفته است. DPI معمولاً برای توصیف وضوح نمایشگرهایی مانند نمایشگرهای رایانه، تلفن های هوشمند، تبلت ها و چاپگرها استفاده می شود.

هرچه مقدار DPI بالاتر باشد، پیکسل های بیشتری در هر اینچ مربع وجود دارد و در نتیجه تصویر واضح تر و دقیق تر به دست می آید. DPI بالاتر معمولاً منجر به تجربه بهتری از مشاهده می شود، به خصوص زمانی که به متن کوچکتر یا جزئیات گرافیکی ظریف نگاه می کنید. DPI یک ویژگی ذاتی نمایشگر نیست، بلکه معیاری است که به ترکیب اندازه فیزیکی نمایشگر و تعداد پیکسل های موجود در آن بستگی دارد. به عنوان مثال، یک مانیتور 24 اینچی با رزولوشن 1920x1080 پیکسل DPI کمتری نسبت به یک مانیتور 24 اینچی با وضوح 3840x2160 پیکسل خواهد داشت.

DPI اغلب به جای PPI (پیکسل در هر اینچ) استفاده می شود و این اصطلاحات ارتباط نزدیکی با هم دارند. PPI به طور خاص به تعداد پیکسل در هر اینچ در یک صفحه نمایش اشاره دارد، در حالی که DPI می تواند به تراکم پیکسلی نمایشگر و وضوح چاپ آن اشاره کند.

 نسبت وضوح به اندازه نمایشگر

جدول نسبت وضوح به اندازه نمایشگر

InchPixel HPixel VPixelDPITypeTypeManufacturer
7800480384.00013315:9WVGA / WGAAsus EeePC 701
7,21280768983.040207,316:10WXGAToshiba Libretto U100
816007681.228.80022521:10WXGA+Sony VGN-P
8,4800600480.000119,04:3SVGAMotion
8,91024600614.400133,416:10WSVGAFSC, Dialouge
8,912808001.024.00016815:9WXGAGigabyte M912K
10,11024576589.82411716:9WSVGAHP, Lenovo
10,11024600614.40011816:10WSVGA10" Netbooks
10,11280720921.60014516:9HD 720pAcer Aspire One 532h
10,113667681.049.08815616:9WXGADell Inspiron Mini 10, HP Mini 5101
10,21024600614.40011716:10WSVGA10" Netbooks
10,41024768786.432123,14:3XGAPanasonic
10,61280768983.040140,816:10WXGAAmoi, FSC, Aceratec
11,113667681.049.088141,216:10WXGASony
11,613667681.049.08813516:9WXGAAcer, Asus, Lenovo, HP, Medion, Samsung
121024768786.432105,84:3XGAAcer, Asus, Averatec, FSC, HP, IBM Lenovo, LG, Motion, Panasonic, Terra, Toshiba
12140010501.470.0001444:3SXGA+Thinkpad X60t
12,11280768983.040123,416:10WXGASamsung
12,112808001.024.000124,716:10WXGAAcer, Amoi, Asus, Cebop, FSC, MSI, Nexoc
12,114409001.296.00014016:10WXGA+Lenovo X200s/ X201s
12,1140010501.470.000144,616:10SXGA+Toshiba M200, M400
13,113667681.049.08812016:9WXGASony Vaio VGN-Z21MN/B
13,116009001.440.00014016:9WXGA++ / WSXGASony Vaio VGN-Z
13,31024768786.43296,24:3XGAFSC, Panasonic
13,31280768983.040112,216:10WXGABenq
13,312808001.024.000113,516:10WXGAAsus, Averatec, Sony
13,313667681.049.08811816:9WXGAHP, Dell, Lenovo
141024768786.43290,84:3XGAAcer, Benq, FSC, HP, IBM, Lenovo, Nexoc, Panasonic, Samsung, Sony, Toshiba
1413667681.049.08811216:9WXGAAcer
14140010501.470.000124,14:3SXGA+FSC, IBM, Sony, Toshiba
1416009001.440.00013116:9HD+ 900p/ WXGA++HP 6440
14,11280768983.040105,916:10WXGABenq, Samsung, Toshiba
14,112808001.024.000107,116:10WXGAAcer, Asus, FSC, LG, MSI, Sony
14,114409001.296.000120,416:10WXGA+LG
151024768786.43285,34:3XGAAcer, Asus, Benq, Cebop, FSC, HP, IBM, Maxdata, MSI, Nexoc, Samsung, Terra, Toshiba
1512808001.024.000100,616:10WXGABenq, Yakumo
15128010241.310.720109,34:3XGA+IBM Lenovo
15140010501.470.000116,74:3SXGA+Acer, Asus, FSC, HP, IBM, LG, Maxdata, Samsung, Toshiba
15144010501.512.000118,84:3SXGA+Maxdata
15160012001.920.000133,34:3UXGAFSC, IBM, Panasonic
15,41024768786.43283,14:3XGAMaxdata
15,41200800960.00093,716:10WXGAAsus
15,41280768983.04096,916:10WXGALG
15,412808001.024.00098,016:10WXGAAcer, Asus, Benq, Cebop, FSC, HP, IBM, LG, MSI, Nexoc, Samsung, Sony, Terra, Toshiba, Yakumo
15,414409001.296.00011016:10WXGA+Apple
15,4168010501.764.000128,616:10WSXGA+Acer, Asus, FSC, HP, IBM/Lenovo, LG, MSI, Nexoc, Samsung
15,4168012002.016.000134,116:10WSXGA+Acer Extensa 4102WLMi
15,4192012002.304.000147,016:10WUXGAFSC, HP
15,613667681.049.08810016:9WXGA
15,616009001.440.00011716:9HD+ 900p/ WXGA++HP, Lenovo, Toshiba
15,6192010802.073.60014116:9HD 1080pLenovo, HP
1613667681.049.0889816:9WXGA
16192010802.073.60013816:9HD 1080p
16,416009001.440.00011216:9WXGA++ / WSXGA
16,4192010802.073.60013416:9HD 1080p
17,114409001.296.00099,916:10WXGA+Acer, Asus, FSC, HP, LG, MSI, Nexco, Samsung, Sony, Terra, Toshiba, Yakumo
17,114409901.425.600102,816:10WXGA+Asus, Toshiba
17,1168010501.764.000116,516:10WSXGA+Asus, HP, LG, MSI, Nexoc, Toshiba
17,1192012002.304.000133,216:10WUXGAFSC, Sony, Wortmann Terra, Toshiba
17,316009001.440.00010616:9HD+ 900p/ WXGA++Asus, Acer, HP, MSI, Samsung, Toshiba
17,3192010802.073.60012716:9HD 1080pSony VPC-EC
18,416809451.587.60010416:9HD+
18,4192010802.073.60011916:9HD 1080pClevo
1914409001.296.0008916:10WXGA+
19168010501.764.000104,316:10WSXGA+Samsung M70
20168010501.764.00099,116:10WSXGA+Acer Aspire 9802

اندازه گیری DPI

نکته: از حدود 110 DPI به بعد، نمایشگرها برای اکثر کاربران دارای جزئیات بیش از حد می شوند، به خصوص زمانی که از سیستم عامل هایی مانند Windows XP استفاده می کنند که اندازه عناصر روی صفحه را بر اساس وضوح تنظیم می کنند. با این حال، در مقادیر بالاتر DPI، هنگام کار با تصاویر و وظایف برنامه‌نویسی مزایایی وجود دارد، زیرا جزئیات صفحه نمایش بیشتری در دسترس است. علاوه بر این، شایان ذکر است که کاربران لپ‌تاپ معمولاً به دلیل نزدیک بودن به صفحه کلید ، نزدیک‌تر به صفحه نمایش می‌نشینند.